AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Go!

Even een korte uitleg.
De eerste helft van vorig jaar ging erg goed met vrij veel pr's en dergelijke. Na de zomer ging het helaas een stuk slechter. Ik had goed gecut maar raakte toen geblesseerd aan mijn schouder en een spiertje bij mn hamstring/glutes. Hierdoor een paar weken niet getraind en door omstandigheden was ook mijn voeding een stuk minder en verloor ik een paar kg.

Mijn kracht is beter geweest vorig jaar en mn fysiek ook wel een beetje.

Nu wil ik weer kracht terug winnen. 2012 GO!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Geen trainingen en toch al volgers.. goed begin dit!:D

De training van vandaag:

Borst/triceps/buik
100 minuten

Bench
8x50
8x50
5x80
1x90

5x95
5x95
5x95
4x95(+1 met spot)

Dumbbell benchpress
10x30
5x40(+2 met spot)
6x36

Dumbbell flyes
12x20
8x24
6x24

Dips
20xbodyweight
9xbodyweight+20
8xbodyweight+20

Dumbbell extensions(2 handen)
8x34
8x34
8x26

reverse Pushdown
12 reps
10 reps
10 reps

Overhead squats
8x20
8x40
8x45

Barbell rollouts
7 reps
7 reps
7 reps

crunches
3 sets

comments:Niet slecht deze eerste training van het jaar.
Goed getraint met iemand uit de gym. Goede info uit gewisseld:)

Laatst bewerkt:
Lekker getraind man, flink wat oefeningen gepakt. Die bodyweight oefeningen vind ik altijd erg sterk van je, dips en pull ups. Wat voor schema gebruik je nu? Ook een split voor alles 1x per week?

Lekker getraind man, flink wat oefeningen gepakt. Die bodyweight oefeningen vind ik altijd erg sterk van je, dips en pull ups. Wat voor schema gebruik je nu? Ook een split voor alles 1x per week?

Thnx, komt natuurlijk ook door mn lage bodyweight;)

Ja een split schema, alles 1x per week.

I'm in!

toch gelijk stevig ingevlogen weer, abbo'tje as usual man ;)

Thnx, komt natuurlijk ook door mn lage bodyweight;)

Ja een split schema, alles 1x per week.

Waarom ben je eigenlijk afgestapt van ub/lb? Ik dacht dat het je goed beviel en nu je nog niet helemaal op je oude niveau bent gaat het misschien sneller om terug te komen als je alles 2x per week kan pakken. Of gaat 2x per week niet met je schouder/hamstring?

toch gelijk stevig ingevlogen weer, abbo'tje as usual man ;)

Goed om te zien dat je me weer volgt:)

Waarom ben je eigenlijk afgestapt van ub/lb? Ik dacht dat het je goed beviel en nu je nog niet helemaal op je oude niveau bent gaat het misschien sneller om terug te komen als je alles 2x per week kan pakken. Of gaat 2x per week niet met je schouder/hamstring?
Het beviel me inderdaad goed, al moet ik zeggen dat split me opzich ook goed bevalt.

Mijn schouder is weer hersteld maar bij mn LB zit het nog steeds niet helemaal goed. Ik heb er nog steeds last van bij backsquaten als ik zo rond parallel zit. UB/LB ga ik vast ook wel weer eens doen.

Ik heb echt flinke spierpijn vandaag. Ik heb wat spierpijn in mn borst en erg veel in mijn triceps. Zelfs aan mn buikspieren heb ik spierpijn. Aan het einde van de middag staat benen oo het programma, ben benieuwd of dat gaat met een spierpijn-core:P

Bijna twee maanden? Ik volg al jarenlang het UB/LB principe, wel in allerlei verschillende vormen. Het is een langetermijnsport. Vind het gewoon jammer dat je zo snel er weer van afstapt.

Bijna twee maanden? Ik volg al jarenlang het UB/LB principe, wel in allerlei verschillende vormen. Het is een langetermijnsport. Vind het gewoon jammer dat je zo snel er weer van afstapt.

Het is inderdaad een langetermijnsport maar ik stop toch niet met trainen? Niks mis met regelmatig wisselen van trainingswijze en schema lijkt me. En in mijn ogen is er ook niks mis met een split. Maar daar denk jij als 100% powerlifter wss anders over..

Nee hoor, zeker niks mis met split. Ben er zelf inderdaad geen voorstander van, maar dat geheel terzijde.
Maar ik vind na twee maanden wisselen van trainingswijze gewoon te snel. Ik heb een bepaalde trainingsfilosofie, en die houdt onder andere in dat je langere tijd aan een bepaalde trainingswijze vasthoudt om te zien wat het je oplevert. Na twee maanden kan je onmogelijk een evaluatie voor jezelf maken, simpelweg omdat het te kort is. Of heb jij nu al voor jezelf besloten dat UB/LB het niet (of juist wel) voor jou is? Kan het me niet voorstellen, zeker niet omdat je ook nog met meerdere (kleine) blessures kampte in de tussentijd en het eventuele gebrek aan progressie vooral daaraan en aan andere externe factoren te wijten zal zijn. Hou gewoon eens een jaar vast aan een bepaalde manier van trainen, en kijk dan wat het je opgeleverd heeft.
En oh ja, ga eten! Dat hoort er ook bij natuurlijk. ;)

eerst weer eens een tijdje goed/hard trainen en blessure vrij blijven - ook ik ben een voorstander van een ub/lb principe en ook ik switch hierin regelmatig qua oefeningen
al blijft het basisprincipe staan

maar als jij je hier goed bij voelt moet je het gewoon doen vind ik

lekker basictraining niks mis mee
de overhead squats ertussen begrijp ik niet zo ?

Nee hoor, zeker niks mis met split. Ben er zelf inderdaad geen voorstander van, maar dat geheel terzijde.
Maar ik vind na twee maanden wisselen van trainingswijze gewoon te snel. Ik heb een bepaalde trainingsfilosofie, en die houdt onder andere in dat je langere tijd aan een bepaalde trainingswijze vasthoudt om te zien wat het je oplevert. Na twee maanden kan je onmogelijk een evaluatie voor jezelf maken, simpelweg omdat het te kort is. Of heb jij nu al voor jezelf besloten dat UB/LB het niet (of juist wel) voor jou is? Kan het me niet voorstellen, zeker niet omdat je ook nog met meerdere (kleine) blessures kampte in de tussentijd en het eventuele gebrek aan progressie vooral daaraan en aan andere externe factoren te wijten zal zijn. Hou gewoon eens een jaar vast aan een bepaalde manier van trainen, en kijk dan wat het je opgeleverd heeft.
Ben het wel met je eens en ik heb ook niet besloten dat het niks voor mij is. Maar momenteel kan ik het beter niet doen omdat 2x per week squaten of iets dergelijks me niet verstandig lijkt.

Kleine toevoeging is dat ik een jaar overigens wel erg lang vind voor een schema en dan toch liever om de paar maanden wissel.
En oh ja, ga eten! Dat hoort er ook bij natuurlijk. ;)
Dit kan je niet vaak genoeg tegen me zeggen

eerst weer eens een tijdje goed/hard trainen en blessure vrij blijven - ook ik ben een voorstander van een ub/lb principe en ook ik switch hierin regelmatig qua oefeningen
al blijft het basisprincipe staan

maar als jij je hier goed bij voelt moet je het gewoon doen vind ik

lekker basictraining niks mis mee
de overhead squats ertussen begrijp ik niet zo ?

Ik heb dan ook besloten dit jaar erg goed naar mijn lichaam te luisteren. Als ik vermoeid raak dan neem ik gewoon mijn rust ipv dat te doen als het te laat is.

UB/LB komt vast wel weer een keer voorbij maar pas als ik weer normaal en helemaal hersteld kan squaten lijkt me.

Ik wilde een paar oefeningen voor mijn core doen en overhead squats vind ik daar goed voor en leuk. Vandaar dus:)

Benen
70 minuten

Leg Press
10x50
10x170
10x290
8x340
8x390

Squat
1x80
1x110
1x140
1x160

Deadlift
3x150
3x170
1x190(2e fail)

Leg press(smal, puur gericht op quads)
10x50
10x100
10x100

Leg curl
8x60
10x50
15x45

Standing calves raises
10 reps
10 reps
6 reps

comments:
Ik kreeg wat stretch tips van de persoon met wie ik trainde en begon daar eerst een paar minuten mee om mijn benen goed op te warmen. Toen ik na het leg pressen bij het backsquaten was aangekomen had ik geen pijntje dus waar was ik blij om. Komt wss door de goede opwarming en het stretchen.

Ik was blij dat ik die 160 had. Onderste stuk was zwaar.

Normaal deadlift ik nooit na het squaten dus dat was wel zwaar. Ik had geen magnesium op mn handen gedaan maar ik verloor 190 op grip dus ik had dat beter wel kunnen doen. Weet ik dat voor de volgende keer. Overigens voelde 190 al behoorlijk zwaar maar de bedoeling was eigenlijk om 3 reps te maken.

De trainingstijd was goed.

Terug
Naar boven