AndroidHealthClinic

Android topic

Tsja wat ze nu doen is data zo duur maken dat het niet meer loont te viberen of videobellen, je moet er namelijk verplicht grote bel/sms bundels bijnemen die je toch niet opmaakt dan.... Scenario: Halverwege de maand ben je door je data heen en je houdt vele minuten/sms over
Echt een strop voor verdere innovativiteit op dit gebied. Die data kost hun geen **** anders gaven ze het eerder niet zo goedkoop weg.

Dan zou je zeggen dat er wel een provider moet komen die data veel goedkoper aanbiedt, en dat iedere consument daar naar toe gaat. Halelujah, vrije markt. Ik ben alleen bang dat de kans groter is dat de grote providers over een aantal jaar een boete krijgen, omdat ze prijsafspraken gemaakt hebben. Een boete die ze lachend betalen natuurlijk.

Internet. En waar heb je het over? Op nu.nl staat dat ze de bundels verlagen en op google (zoek: netneutraliteit) staat dat ze een boete krijgen als ze deze wet breken.
Ik bedoel gewoon waar haal jij vandaan dat Vodafone €15,- gaat vragen voor gebruik van WhatsApp.
Maar ik zie het al, internet! Duidelijk :rolleyes:

Dan zou je zeggen dat er wel een provider moet komen die data veel goedkoper aanbiedt, en dat iedere consument daar naar toe gaat. Halelujah, vrije markt. Ik ben alleen bang dat de kans groter is dat de grote providers over een aantal jaar een boete krijgen, omdat ze prijsafspraken gemaakt hebben. Een boete die ze lachend betalen natuurlijk.
Dat zie ik niet snel gebeuren aangezien een heel nieuw netwerk opbouwen miljarden kost...

Laatst bewerkt:
iemand nog goeie apps die een meerwaarde bieden op een tablet?

Ik bedoel gewoon waar haal jij vandaan dat Vodafone €15,- gaat vragen voor gebruik van WhatsApp.
Maar ik zie het al, internet! Duidelijk :rolleyes:

Dat zie ik niet snel gebeuren aangezien een heel nieuw netwerk opbouwen miljarden kost...
Ik heb nooit gezegd dat Vodafone €15,- gaat vragen om WhatsApp te gebruiken :roflol:

Vodafone verbiedt het gebruik van whatsapp, of je moet bereid zijn om 15euro per maand bij te betalen.

Vodafone verbiedt het gebruik van whatsapp, of je moet bereid zijn om 15euro per maand bij te betalen.
Dat mag dus niet is onlangs in de tweede kamer besproken he :)

Maar toch doen ze het. Ze zijn veel te machtig geworden. Ze kunnen bijna doen wat ze willen, al krijgen ze wel een dikke boete als ze er mee doorgaan.
:)

Snapz market is trouwens ook wel een app waardig voor de start post. Ik heb alleen zo geen URL bij de hand voor een download.

Het is een app die gelijk is aan android market alleen hier zijn betaalde apps free. Echter is het aanbod van apps nog wel gering!

Iemand een idee hoe je eenvoudig je internet verbruik kan minderen? Ik krijg elke maand een smsje van KPN dat ik over me limiet heen ga (Fair use policy) en dan wordt me snelheid omlaag gezet :(.
Me internet staat wel altijd aan mja, dat moet wel om bereikbaar te blijven via Whatsapp :rolleyes:

Iemand een idee hoe je eenvoudig je internet verbruik kan minderen? Ik krijg elke maand een smsje van KPN dat ik over me limiet heen ga (Fair use policy) en dan wordt me snelheid omlaag gezet :(.
Me internet staat wel altijd aan mja, dat moet wel om bereikbaar te blijven via Whatsapp :rolleyes:

Ik heb thuis altijd de 3G uit en maak ik gebruik van de wifi , dit scheelt mij enorm! Ook grote files downloaden enz doe ik dus via wifi, doe ik dit niet ga ik ver over mijn limiet van 1024MB.

Al internet ik redelijk wat dan kom ik nog niet op de 1GB aan data per maand.

Stream geen muziek of video's en gebruik gewoon mobiele websites van de sites die je bezoekt dat scheelt ook enorm veel data verkeer. Whats app alleen zal hoogstens per maand 10 of max 50mb aan data verbruiken.

Al internet ik redelijk wat dan kom ik nog niet op de 1GB aan data per maand.

Stream geen muziek of video's en gebruik gewoon mobiele websites van de sites die je bezoekt dat scheelt ook enorm veel data verkeer. Whats app alleen zal hoogstens per maand 10 of max 50mb aan data verbruiken.

Dat over die.mobiele websites, moet je daar een speciaal iets voor invoeren? Beetje stomme vraag btw, het maakt toch geen reet uit hoev
eel mb je verbruikt met wifi?

Dat over die.mobiele websites, moet je daar een speciaal iets voor invoeren? Beetje stomme vraag btw, het maakt toch geen reet uit hoev
eel mb je verbruikt met wifi?

Met wifi maakt geen reet uit, gaat om 3G inderdaad. Watchdog is ook een prima app om te installeren zodat je kan zien hoeveel data je verbruikt.

Nah je moet niet iets speciaals invoeren enkel de url is soms anders.

Bijv:
www.nu.nl
word
http://m.nu.nl/pda/

of
www.motor-forum.nl
word
http://motor-forum.mobi/

Bovenste voorbeeld scheelt bijna 800kb elke keer dat je het bezoekt. nu.nl kost ongeveer 1mb, terwijl m.nu.nl kost hoogstens 200kb ongeveer.

Je kan ook instellen in je browser dat hij automatisch naar de mobiele site gaat van desbetreffende website. (Als die aanwezig is)

Ook bij synchronisatie zou ik de helft uitschakelen, enkel nieuws en email maken verbinding om de 30 minuten. Elke keer dat er verbinding gemaakt moet worden gaat er ook data heen en weer, is misschien niet veel maar doe dat 20x per dag en je komt een heel eind.

Zoals ook hierboven het aantal keer dat ze moeten checken kan je prima verlagen, mail staat volgens mij om de 60 minuten of 90 minuten. Heel af en toe doe ik het handmatig, enkel mail openen en hij synchroniseert.

Heb trouwens geen last ervan, ik val nog onder de oude voorwaarde en mag tot Juli 2012 onbeperkt internetten voor 3,75 per maand :D

Laatst bewerkt:
Met wifi maakt geen reet uit, gaat om 3G inderdaad. Watchdog is ook een prima app om te installeren zodat je kan zien hoeveel data je verbruikt.

Nah je moet niet iets speciaals invoeren enkel de url is soms anders.

Bijv:
www.nu.nl
word
http://m.nu.nl/pda/

of
www.motor-forum.nl
word
http://motor-forum.mobi/

Bovenste voorbeeld scheelt bijna 800kb elke keer dat je het bezoekt. nu.nl kost ongeveer 1mb, terwijl m.nu.nl kost hoogstens 200kb ongeveer.

Je kan ook instellen in je browser dat hij automatisch naar de mobiele site gaat van desbetreffende website. (Als die aanwezig is)
Oke, hoe stel je dat.in dan? Weet iemand btw nog chille apps? Heb net een nieuwe android en heb tot nu toe alleen nog tapatalk

Volgens mij kan je nog beter een RSS reader (app) installeren en je abonneren op bijvoorbeeld onderstaande sites. Zelf gebruik ik Google Reader en heb enkele sites die met nieuwtjes aankomen. Super handig, alleen niet voor het slapen ;)

Ik heb thuis altijd de 3G uit en maak ik gebruik van de wifi , dit scheelt mij enorm! Ook grote files downloaden enz doe ik dus via wifi, doe ik dit niet ga ik ver over mijn limiet van 1024MB.

Helaas heb ik geen Wifi thuis, anders had het wel een optie geweest.

Maar ff Watchdog downloaden om het bij te houden:)

Helaas heb ik geen Wifi thuis, anders had het wel een optie geweest.

Maar ff Watchdog downloaden om het bij te houden:)

Geen wifi? Leef jij in een grot?

Draadloze router heb je al vanaf 20 euro ongeveer. Is 2 sec werk dat instellen.

Koop je een simpele wireless router...een eventueel tweedehands kost niets meer tegenwoordig.

Tapatalk is overigens ook niet altijd even zuinig met surfen.

Geen wifi? Leef jij in een grot?

Draadloze router heb je al vanaf 20 euro ongeveer. Is 2 sec werk dat instellen.

Heb geen Wifi nodig, heb zelf geen laptop ofzo

Heb nu Watchdog erop gezet en heb in 2 uur tijd al 1 mb staan, is dat normaal of? ik doe er nu niks mee...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven