AndroidHealthClinic

Anonymousss Log

anonymousss

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
80kg
Hey,

ik ga mijzelf dan eindelijk bezighouden met krachttraining. Daarbij ga ik dus ook een blog bijhouden, zodat ik mijn eigen voortgang bij houd, maar ook zodat jullie mij kunnen volgen, en op die manier leren jullie weer van mij en ik van jullie.

Schema:

A
Squat 3x5
Deadlift 1x5
Benchpress 3x5
Dips 3x5

B
Squat 3x5
Barbell bent over row 3x5
Military press 3x5
Pull ups 3x5

Trainingsdagen:

Dinsdag
Donderdag
Zaterdag

Op diezelfde dagen doe ik nog een uur en een kwartier aan kickboksen, dat doe ik voor mijn fitness training, of daarna.

Qua voeding gaat er niks veranderen, dat ik een onmogelijke opgaven in mijn geval.

Ik zal na elke training even een update geven over hoe deze ging.

Greetz

Good luck!!

Ik volg en veel succes!

(niet wat veel, én kickbox én KT op dezelfde dag?)

• Topic Starter Topic Starter
24 april 2012

(niet wat veel, én kickbox én KT op dezelfde dag?)

Een andere optie is er niet. Maar leuk dat jullie mij volgen! :)

Vandaag ben ik dus van start gegaan met mij schema. Ik heb inderdaar het gevoel alsof ik nog niet echt iets heb gedaan. Maar ik denk dat ik daar over 2 á 3 weken wel even anders over denk aangezien er dan puur meer gewicht is bij gekomen bij de oefeningen.

De dips die in mij schema staan moest ik helaas vervangen voor een soortgelijk iets. Een fitness apparaat waarbij je gewichten naar beneden duw en weer rustig op laat komen. Ik heb hem in mijn Excel bestandje nog niet aangepast maar dat zal ik donderdag even doen.

De oefeningen vond ik niet moeilijk, maar af en toe merkte ik wel dat ik aardig de verkeerde houding aannam. Dus heb ik daar direct iets aan proberen te doen. In mijn Excel bestandje kan je terug vinden met welke gewichten ik opwarm, en met welk gewicht ik de oefening daadwerkelijk uitvoer.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De dips die in mij schema staan moest ik helaas vervangen voor een soortgelijk iets. Een fitness apparaat waarbij je gewichten naar beneden duw en weer rustig op laat komen. Ik heb hem in mijn Excel bestandje nog niet aangepast maar dat zal ik donderdag even doen.

De oefeningen vond ik niet moeilijk, maar af en toe merkte ik wel dat ik aardig de verkeerde houding aannam. Dus heb ik daar direct iets aan proberen te doen. In mijn Excel bestandje kan je terug vinden met welke gewichten ik opwarm, en met welk gewicht ik de oefening daadwerkelijk uitvoer.
Die dipmachine kan even effectief zijn als je je goed kan concentreren op je triceps. Die staat ook in de gym waar ik met 'mijn' gasten kom en ik raad ze vaak aan om er omgekeerd op te gaan zitten als ze moeite hebben om triceps aan te spreken, dan lukt het precies beter.

Die houding leer je al doende, no worries.

Oké, dus er omgekeerd opzitten helpt beter,,, ik zal het eens proberen. En ja die houding leer ik met verloop van tijd wel denk ik ja. Ik heb nu nog last van me nek doordat ik de bar van de aquat niet goed in me nek had liggen.

Nee, hoeft niet noodzakelijk beter te zijn om er omgekeerd op te zitten. Ik bedoel eerder dat - indien je de indruk hebt dat je triceps maar moeilijk aanspreekt - je de oefening eens omgekeerd kan proberen. Lijkt voor sommigen te helpen indien ze niet veel voelen.

26 april 2012

Oke, dan zal ik dat even in mijn achterhoofd houden.

Ik heb zojuist deel B gedaan van mijn trainingsschema. De squads gingen iets beter. De stang lag lekkerder in me nek dan de vorige keer. Ik had wel wat moeite met de military press. Ik heb daarvoor voor de opwarming 5 kg gebruikt, en bij de echte uitvoering 7,5.

Tussen elke set van 5 reps hield ik 30 seconden rust. Als ik dingen verkeerd doe dan goor ik dat heel graag. Ik zit nu nog even te wachten, want over 15 minuten begint mijn kickboks training. Zodra ik thuis ben zal even in detail treden over welke gewichten ik heb gebruikt bij de oefeningen.

Gewichten van deze training:

Squads 3x5: opwarmen: 20kg uitvoering: 30kg
Barbell bent over row 3x5 : opwarmen: 15kg uitvoering: 20kg
Seated military press 3x5: opwarmen: 5kg uitvoering: 7,5kg
Pull ups 3x5

Laatst bewerkt:
28 april 2012

Helaas geen trainen voor mij vandaag:janken:. Thuis zal ik nog een aantal simpele oefeningen doen zoals push ups en buikspieren.

Je kan ook gerust een eind lopen, bijvoorbeeld, he. Je traint toch pas weer dinsdag, dus een complete dag rust ertussen... Of push ups en abs, natuurlijk :D

Hoe bevalt het nu, KT en kickboksen op dezelfde dag?

Hoe bevalt het nu, KT en kickboksen op dezelfde dag?

Het bevalt me prima mat. Als ik thuis ben ben ik wel gebroken, maar dat gevoel is toch ook wel weer prettig omdat je gewoon het idee hebt dat je goed bezig bent.

ik ga nu hardlopen, een klein rondje. Ongeveer 5 km. Daarna doe ik nog 3x10 push ups en wat buikspier oefeningen. Toch nog een beetje kracht/cardio training :)

Dinsdag 1 mei

advies gekregen van iemand bij de sportschool. Ik gooi mijn schema compleet om a.s. donderdag. Jullie horen nog

Ik hoor niets :(

Terug
Naar boven