De dokter heeft me zelf erop geattendeerd dat er een lichte vorm van APT is, dus vandaar dat ik er ook op kwam. Ik doe weinig deadlifts omdat ik ze dus eng/lastig vind, maar heb ze onlangs nog gedaan en ervaar nu flinke pijn in mijn onderrug. Tijdens het liften wel lichte verzuring/burn in de hamstrings dus het 'laden' lijkt goed te gaan. Maar van m'n rug... Dat is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Zorgt er ook voor dat ik niet zoveel gewicht durf te pakken. M'n form was dacht ik OK, maar misschien is het filmen inderdaad een uitkomst daarin.
Wat bedoel je precies met de spieren aanpakken zonder veranderingen te maken in de lifts? Andere oefeningen erbij doen die die spiergroepen versterken? Sorry, ik ben vrij nieuw met het krachttrainen allemaal.
Ik denk dat het dan eerder an je form ligt dan aan de APT, maar dat is een gok. Filmen is zeker slim.
Wat ik ermee bedoelde, is inderdaad andere oefeningen erbij doen. Dus gewoon je normale oefeningen doen die je kunt doen, PLUS regelmatig (elk puntje dat ik ga noemen, minimaal 1x per week) aan APT werken.
Je onderrug en je heupspieren (tussen je buik en je bovenbenen, aan de voorkant) staan strak, terwijl je hamstrings en buikspieren zwak zijn.
Je moet dus je onderrug en je heupspieren stretchen en je hamstrings en buikspieren sterker maken.
Zoek eens op youtube naar het filmpje van Alan Thrall 'your back is wack' over APT.