Blackadder
aka Silentio
- Waardering
- 2
Veel mensen vinden het nu eenmaal leuker om elkaar met hun geloof om de oren te slaan dan er écht iets nuttigs mee te doen. (met geloof bedoel ik dus eigenlijk iedere vorm van levensovertuiging, evolutionistisch, creationistisch, moslims, christen etc.)
Ik zou je moeten bitchslappen BuilderB, evolutionisten behoort niet in dat rijtje kwakzalvers, evolutietheorie is geen "geloof" gewoon een theorie berust op zuiver empirisch onderzoek en zelfs één van de meest aanneembare, NIETS is gevonden wat die hele theorie omver kan werpen en al ALLES wijst erop dat dat evolutionaire principes bestaan, dit ontkennen is gewoon ridicuul en hetzelfde als de zwaartekracht in twijfel trekken. het idee van een statische natuur en heelal is bij mijn weten al lang nabij gestreefd, selectie, mutaties e.d. maken nu eenmaal deel uit van de wereld.
Lees eens een boek van Richard Dawkins - the blind watchmaker of the selfisch genes. 1 van de meest uitmuntende wetenschappers op dit terrein, en als je een beetje weet hoe organish materiaal in elkaar zit, functioneert en ontwikkelt ga je zelf de absurditeit van een statische natuur inzien.
Btw idd er geen selectie zou bestaan en hierdoor geen adaptatie, zou het leven op aarde dan niet constant uitdunnen door het veranderende klimaat, geologische verschuivingen e.d. en zich zo binnen enkele miljoenen jaren in de extinctie werpen?
Of geloof je ook nog dat de aarde zich in een onveranderbaar stadium bevindt en zandafzetting, vorming van gebergtes, ecologische veranderingen ook leugens zijn?
Je studeert geneeskunde, hoe verklaar je dan de snelle adaptatie van virale en bacteriele aandoeningen aan de nieuwe medicatie?
Wat bieden de creationisten en de bijbel? niets, het enige naast hun belachelijke sprookjes is hun ethiek van naastenliefde en die is zelf atheistisch bruikbaar en te verklaren door evolutionaire principes zoals coöperatief gedrag, het sociaal contract en instinctieve liefde voor je naasten, wat je bij elk in groeplevend organisme ziet. Nietzche zei nog dat god dood was, maar hij was er blijkbaar nog enkele eeuwen te vroeg voor.
Laatst bewerkt:

ik raak wat gevoelige snaartjes blijkbaar...