MuscleMeat

Ark van Noach

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok Snakeman, zonder enige onderbouwing iets zeggen is iets wat we in de middeleeuwen nog geaccepteerd werd maar tegenwoordig verwachten we een onderbouwde mening. Draag bij of houdt anders gewoon je mond.

Het punt is dat ik een heel duidelijk scherpe onderbouwde mening heb, dus dat balletje mag je lekker bij je houden, maar het is een onderwerp dat zeer moeilijk is en een eindeloze discussie oplevert. Wat je daar zegt in die post staat niet al te sterk overeind, laten we zeggen niet sterker dan wat andere zeggen.

Dus blaat je maar wat in de rondte. Zoals gezegd houdt dan gewoon je mond. Dat het onderwerp zeer moeilijk is onderken ik niet maar ik ga niet in een discussie roepen dat iemand onzin uitkraamt.

Wat je nu doet staat gelijk aan trollen en provoceren.

Ik begrijp Blackadders standpunt wel, het verschilt niet veel van mijn standpunten. Wetenschap moet niet worden voorgesteld als een geloof. Dat er via evolutie wordt bewezen dat god overbodig is of niet bestaat ligt niet aan de wetenschap, dat ligt aan de brakke verklaring voor ons bestaan zoals het in de bijbel staat.

De bijbel is bijna nergens historisch accuraat en op het gebied van de schepping is het helemaal een zooitje. Daar wordt nog uitgegaan van een geocentrisch wereldbeeld dat de aarde in het centrum plaatst van het heelal.

Verder moet iedereen vooral geloven wat men wil geloven, maar reken niet de wetenschap af op zijn bevindingen. Zonder wetenschappers hadden we nu nog onder de knoet geleefd van religieuze fanaten die iedere vooruitgang tegenhielden. Ergo, dan had je bij een andere denkbeeld een grote kans gehad dat je op de brandstapel werd gegooid.

Beste Ericr,

Ik wil niet de stempel relschopper krijgen, dit wat jij zegt klinkt mij ook vrij provocerend in de oren. Ik wilde jou mening (of u mening als ik mijn blijk van respect zo moet tonen omdat u al 36 bent) een beetje remmen. Wetenschap is net als religie een vorm van geloof als je het filosofisch gaat inklemmen. Maar voor mij is dit nu einde discussie, ik wil geen vervelende sfeer scheppen. Fijne avond.

Wetenschap is geen vorm van geloof. Je hoeft geen u te zeggen maar ik verwacht wel in een serieuze discussie dat er ook serieus gereageerd wordt. Dat je het niet met mij eens bent is prima, maar volgens mij werkt een discussie alleen als beide partijen ook met argumenten komen.

Ik wil beste beide aangedragen punten verder onderbouwen, maar zoals gezegd wordt dat een eindeloze discussie.

Wetenschap is geen vorm van geloof. Je hoeft geen u te zeggen maar ik verwacht wel in een serieuze discussie dat er ook serieus gereageerd wordt. Dat je het niet met mij eens bent is prima, maar volgens mij werkt een discussie alleen als beide partijen ook met argumenten komen.

Ik wil beste beide aangedragen punten verder onderbouwen, maar zoals gezegd wordt dat een eindeloze discussie.

ik heb een boek vol met argumenten, maar daar moet je wel in geloven anders heeft het ook geen zin om ze openbaar te maken in een discussie..........bovendien ken je de meesten al wel!
;)

ik heb een boek vol met argumenten, maar daar moet je wel in geloven anders heeft het ook geen zin om ze openbaar te maken in een discussie..........bovendien ken je de meesten al wel!
;)

het probleem is wel dat je met twee verschillende velden bezig bent. Een ark van Noach bevindt zich op een fysisch vlak. Het geloof is een vraagstuk uit het metafysisch veld. Voorlopig hebben de twee geen zeggenschap over elkaar. Een bewijs uit de fysische wereld is geen bewijs in de metafysische wereld.
Een metafysische verklaring voor een fysisch gebeuren wordt niet geaccepteerd, want niet wetenschappelijk. Bijv een God die de wereld heeft geschapen. Het is niet door experimenten aan te tonen, te dupliceren of te verklaren. Daar kan de wetenschap ook geen uitspraak over doen. De wetenschap kan wel uitspraken doen over beweringen die gesteld worden, bijv in een bijbel, over fysische zaken, zoals het ontstaan van de aarde en de flora en fauna erop. De conclusie die daaruit voortvloeit dat er geen god is, is evenzo niet correct naar mijn idee. Overigens ging deze thread over een heel ander onderwerp, nl een artikel waarin men tracht adhv aantallen soorten het verhaal van de Ark van Noach te ontkrachten.

het probleem is wel dat je met twee verschillende velden bezig bent. Een ark van Noach bevindt zich op een fysisch vlak. Het geloof is een vraagstuk uit het metafysisch veld. Voorlopig hebben de twee geen zeggenschap over elkaar. Een bewijs uit de fysische wereld is geen bewijs in de metafysische wereld.
Een metafysische verklaring voor een fysisch gebeuren wordt niet geaccepteerd, want niet wetenschappelijk. Bijv een God die de wereld heeft geschapen. Het is niet door experimenten aan te tonen, te dupliceren of te verklaren. Daar kan de wetenschap ook geen uitspraak over doen. De wetenschap kan wel uitspraken doen over beweringen die gesteld worden, bijv in een bijbel, over fysische zaken, zoals het ontstaan van de aarde en de flora en fauna erop. De conclusie die daaruit voortvloeit dat er geen god is, is evenzo niet correct naar mijn idee. Overigens ging deze thread over een heel ander onderwerp, nl een artikel waarin men tracht adhv aantallen soorten het verhaal van de Ark van Noach te ontkrachten.

ok, begrepen.............nu iets anders:

vorige week zondag in een kerk in Tilburg ( weet niet welke)
1 pastor uit Curacao........400 gelovigen in de kerk, waarvan 1 al 7 jaar in een rolstoel zat met linkerkant totaal verlamd!

tijdens de dienst een grote bevrijding door de Heilige Geest, waardoor de pastor ( onze pastor ;) ) de verlamde persoon laat opstaan uit de rolstoel en rond de kerk laat lopen........allemaal op video vastgelegd!

wetenschappelijk waarschijnlijk onmogelijk..........voor GOD is ALLES mogelijk!!

...........als je maar gelooft!
:cool:

bizar zeg, filmpje? :)

1 pastor uit Curacao........400 gelovigen in de kerk, waarvan 1 al 7 jaar in een rolstoel zat met linkerkant totaal verlamd!

tijdens de dienst een grote bevrijding door de Heilige Geest, waardoor de pastor ( onze pastor ;) ) de verlamde persoon laat opstaan uit de rolstoel en rond de kerk laat lopen........allemaal op video vastgelegd!

wetenschappelijk waarschijnlijk onmogelijk..........voor GOD is ALLES mogelijk!!

Charlatan van het eerste uur !!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

waarom had ze dan in de eerste plaats al een verlamming? beetje wreed hé die god

waarom had ze dan in de eerste plaats al een verlamming? beetje wreed hé die god

GOD is niet wreed.............hij maakt het leven interresant!

wat nu als Eva niet van die appel had gegeten?

- dan was niemand doodgegaan en hadden we nooit ruzie gemaakt..........

...........sterker nog: dan had DBB waarschijnlijk ook nooit bestaan !!

:D :D :D

het leven op aarde is voor gelovigen en niet gelovigen gelijk: iedereen heeft dezelfde kans op een ongeluk of een ziekte!

alleen als je gelooft kun je gered worden door de liefde van Jezus..........heb Jezus lief als je naaste: dat soort belangrijke uitspraken kun je toch ook voltrekken op de maatschappij? ( liefde is geen oorlog, elkander helpen zonder er iets voor terug te verlangen, enz.)

Hij vernietigde totale steden, liet de aarde onderlopen en heeft zo miljoenen mensen vermoord. Dat is wreed, vooral omdat Hij het heeft gedaan omdat deze mensen volgens zijn richtlijnen "slecht" waren, terwijl zij ook goede dingen hebben gedaan. Geen mens is van nature slecht, wat je ook onder slecht mag verstaan.

hij maakt het leven interresant!
Door erop los te moorden. Iedereen die anders denkt gaat naar de hel of vermoord hij alvast op aarde (en gaan ze alsnog naar de hel).

wat nu als Eva niet van die appel had gegeten?

- dan was niemand doodgegaan en hadden we nooit ruzie gemaakt..........

...........sterker nog: dan had DBB waarschijnlijk ook nooit bestaan !!

Had de almachtige God nou maar die slang tegen gehouden, maar dat kon/wou die niet blijkbaar. Heb je daar een verklaring voor?

het leven op aarde is voor gelovigen en niet gelovigen gelijk: iedereen heeft dezelfde kans op een ongeluk of een ziekte!
100% onjuist wat betreft ziektes. Daarnaast ben ik benieuwd wat je vind van andere geloven. Gaan moslims bijvoorbeeld naar de hel, omdat zij het "foute" geloof aanhangen?

alleen als je gelooft kun je gered worden door de liefde van Jezus..........heb Jezus lief als je naaste: dat soort belangrijke uitspraken kun je toch ook voltrekken op de maatschappij? ( liefde is geen oorlog, elkander helpen zonder er iets voor terug te verlangen, enz.)
Wederom, een Moslim/Hindoe die niet in Jezus gelooft als zoon van God, denk je dat die naar de hel gaan? (Ik bedoel hier niets verwijtends mee, gewoon nieuwsgierig).
Daarnaast is er geen bewijs voor altruistisch gedrag en is het onwaarschijnlijk dat het bestaat.

ghehehe man van welke paddestoel heb jij gegeten :D ;)

Leuk voor je dat je zo gelovig bent. Maar besef wel dat onze huidige maatschappij geloof met argusogen volgt. Je kan dat soort dingen dus beter niet luid op straat gaan verkondigen, kwestie van de mannen met de witte jassen weg te houden. ;)

De evolutie theorie kan je anders niet echt een wetenschap noemen.
ten eerste heet het al een theorie.
dus is het niet gebaseerd op feiten
ten 2de zijn er veel wetenschapper die graag een primeur willen showen aan de wereld door onbeduidende rotzooi op te graven en te beweren dat het een schakel is tussen de mens en een aap.
sommige wetenschappers gaan daar in zo ver dat ze zelfs de boel belazeren.

Platentektoniek gaat verder terug dan Pangea, het oercontinent waaruit de huidige werelddelen zijn ontstaan. Er zijn daarvoor ook supercontinenten geweest en alleen daarom al wordt het scheppingsverhaal onderuit gehaald. Meerdere malen zou er dan namelijk ook sprake moeten geweest zijn van een zondvloed en de veronderstelde levensduur van de aarde volgens de bijbel strookt niet met de beweging van de platen hedentendage. Als de aarde een stuk jonger is dan zou Afrika nooit tegen Amerika kunnen hebben aangelegen. Twee werelddelen die je zo in elkaar kan passen.

eric waar wordt dan in de bijbel gezegd hoe oud de aarde is?
er staat: in het begin schiep god de hemel en de aarde.
Die bestond toen misschien al duizenden of miljoenen jaren voordat God er iets mee ging doen
daar na beginnen de 7 dagen van de schepping
(wat overigens geen letterlijke dagen zijn)
Wat je zegt is dus geen bewijs om het scheppings verhaal onderuit te halen, je trekt niet helemaal de juiste conclusie

als god almachtig is, waarom had noah überhaupt een boot nodig ???

omdat Noach niet almachtig is
bovendien verwacht God van de mens ook wat inzet, geloof, volharding.
(Noach had 40 jaar aan die ark geknutseld,dus daar komen die eigenschappen goed in naar voren)

Dát is dus een van de grote vragen die ik me stel bij het geloof...
Als God alleswetend is, waarom dan, moord, verkrachtingen, oorlog, hongersnood, zondvloed etc? Maar vanuit die gedachte iets uitsluiten, zou voor mij betekenen dat ík alleswetend zou zijn en dus niet haalbaar. Het is wel de reden dat ik niet meer christelijk ben.

de bijbel geeft daar toch een antwoord op.
eerst lezen dan vragen stellen.
na de zondeval van Adam en Eva werden ze uit het paradijs gezet
en verdween de volmaaktheid.
en dood en verderf deed zijn intrede
bovendien zegt de bijbel dat deze wereld in de macht ligt van de goddeloze. (satan die duivel wordt genoemd)

Die verhalen zijn ook niet waar gebeurd, maar staan synoniem voor wereldgebeurtenissen waar de mens tot op de dag van vandaag tegenaan loopt.

.

Jij noemt het verhalen.
het zijn bijbelse verslagen
nauwkeurig opgeschreven en tot in detail nauwkeurig.

zo worden in de bijbel namen van egyptische farao's genoemd die lange tijd onbekend waren voor de wetenschap
totdat ze wetenschappelijk bewijs vonden dat die heersers werkelijk geleefd hebben.
dus waarom noem je het verhalen ?
de landen, de steden, de volken, de heersers ze bestaan of ze hebben bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven