Fitness Seller

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

In jou geval geen probleem lijkt me 1.2 kg erbij.
Mocht het vet zijn tenminste, spiermassa lijkt me sowieso wel welkom.

:thumb:

Ja heb niet 2 weken stilgezeten, heb wel wat oefeningen thuis gedaan etc :D
 
BF is nu rond 14-15%. In goed licht kun je abs vrij goed zien. In slecht licht zie je niks, of beetje deukjes.
Denk dat ik gewoon door blijf clean bulken. Volgend jaar zomer wil ik er gewoon perfect bij staan, maar nu nog niet echt nut als ik heel diep ga cutten denk. Dan lijk ik meer dun en slap.
 
Weeg nu zo'n 74.5kg, dus heel steady aan het bouwen.
Alleen laatste dagen moeite met eten bijhouden. Vooral veel vetten , voorderest klopt alles nog goed qua eiwitten en kcal.
Is het zo dat je ook veel sneller vet aanzet als je meer vet eet dan dat je nodig hebt? Ik heb bijvoorbeeld 75gr vet nodig per dag, maar stel ik eet elke dag 100gr vet. wat gebeurd er dan?
Vandaag wel dikke training gehad
- Deadlifts 120kg 1x5, daarna 130kg 2x5. (Normaal was dit mijn max met 1x5)
- Overhead press 55kg 3x5. (laatste rep erg zwaar haha, lekker op m'n beentjes trillen)
- Chin ups: 10x8x8x bw
- Dips: 15x10x10xbw+15kg <-- Deze gaan echt lekker nu
 
Mooie train :) meer vet eten is, mits je calorieën hetzelfde blijven niet iets wat je vetter maakt. High vet zou zelfs lichtelijk positief kunnen zijn voor je testosteron aanmaak. Waarschijnlijk geen bijzonder significant verschil maar toch.
 
Mooie train :) meer vet eten is, mits je calorieën hetzelfde blijven niet iets wat je vetter maakt. High vet zou zelfs lichtelijk positief kunnen zijn voor je testosteron aanmaak. Waarschijnlijk geen bijzonder significant verschil maar toch.

Thanks! Oke mooi, laatste tijd zit ik namelijk best hoog in vetten, komt omdat ik veel eieren eet.

Training gisteren 18-07:

5x5 Medium intensity dag:
- Bench 75kg 5x5
- Squats: 90kg 3x5 <-- moest eigenlijk nog 2 setjes, maar m'n lies ging er een beetje aan
- Pull ups wide grip: 8x8x6x4xbw+8kg
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
na laatste training nog 2 trainingen gedaan.
Even korte samenvatting:

3x10 volume Deadlift/OH dag (Moest eigenlijk 80% van het gewicht. Maar was het vergeten en begon overal vrolijk met 90%).
- Overhead press: 50kg x10 (toen dacht ik, wtf is dit dit moet goed lukken). Toen 47.5kg 1x10, toen 45kg 1x10
- Deadlift : 2x10x115kg O.o, 1x10x110kg
Vandaag kwam ik er pas achter dat ik eigenlijk overhead press 45kg 3x10 moest doen en deadlift 105kg 3x10. Scheelt wel wat.

Daarna kwam de training 3x5 Heavy bench:

- Benchpress 82.5kg 2x5, 1x4. Net niet gehaald
- Squats: 3x5 100kg


Vandaag:
5x5 medium intensity deadlift/oh
- Overheadpress 50kg 5x5
- Deadlift: 115kg 5x5
- Chinups: 8xbw+10kg, 8xbw+8kg, 6xbw+6kg
- Dips: 12x10xbw+10kg
- Buikspieren
 
Hey iedereen :D

Dit is lang geleden, ik post niet vaak meer , houd af en toe nog wel eens wat logs bij van mensen, maar nu vind ik het een goed punt om een logje te plaatsen.
Vandaag voor het eerste keer pre-workout geprobeerd. Leek er niet gek veel van te voelen, volgende keer maar nog eens proberen.
Maar toch zit er iets in je hoofd waardoor je door wilt pushen. M'n broertje was erbij en had het ook gedaan, hij had veel meer tintelingen en trillingen.

De stats waar ik nu op zit:
Hoelang fitness: 1.5 jaar nu bijna precies.
Gewicht: 75.2kg (inmiddels al weer een maand in de cleanbulk, sinds college is begonnen).
Doelgewicht: 80.0kg. Datum: eind Januari 2018. Even checken dan hoeveel vet ik heb, anders misschien kleine cut of doorbulken.
Vetpercentage: schat ik op een 14-16% Je ziet abs alleen in goed licht, wat vet onder de borstspieren en rond m'n heupen.

Deadlift: 140kgx5 (vandaag gezet, EINDELIJK 3 schijven van 20 aan elke kant :D:D) (hiervoor had ik 120kgx5 en 130kgx5 nog gedaan)
Squats: 105kg 3x5
Bench press: 85kg 3x5
Overhead press: 55kg 3x5 met laatste set zelfs 8x. Dus kan wel naar de 57.5kg nu.

-------------------
Doel voor eind bulk (rond mei 2018 zal dit zijn):
Deadlift: 160kg 3x5
Squats: 120kg 3x5
Bench Press: 100kg 3x5
Overhead press: 62.5kg 3x5

Ga nog steeds minimaal 3x per week. Soms is er wel eens een week dat ik 4x ga.
Hopelijk zijn dit een beetje redelijke getallen na 1.5 jaar trainen.
m'n voornaamste doel nu is grotere armen bouwen. Die lijken achter te lopen ookal doe ik nu elke training armen trainen.

Ik doe een variatie op stronglifts.
Op Bench dagen doe ik voor armen extra: Bicep Curls met een barbell 3x8 a 10 reps.
Op Deadlift dagen doe ik voor armen extra: Chin Ups (afwisselend weighted en volume) meestal 3 of 4 sets van tussen 8 en 10 reps. En daarna nog iets voor triceps, meestal Dips (weighted of volume afwisselend) meestal 3 sets van 10-15 reps.

Iemand nog tips voor mij :(? Ze willen maar niet goed groeien. Probeer nu ook zo vaak mogelijk zwaar te benchen, deadlift en overhead press.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
vandaag weer grens verlegd.

Bench press: 85kg 3x5
Squats: 110kg 2x5 en nog een setje daarna repout 1x7
Pull ups: 8x8x6x8x bw+10kg
Bicep curls: stang(20kg) met 5k totaal eraan 4x8
Overhead press dumbels: 16kg 3x10

kan niet meer bewegen nu :)
Gewicht: 75.2kg
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Al een maandje een nieuw schema: UB/LB van Dynobets.
Bevalt goed. Leg de focus nu goed op m'n armen.
Strength is ietswat hetzelfde gebleven.

Meeste oefeningen zijn nu 3x6-8 ipv 3x5/5x5
Hierop gebaseerd:
Bench press: 80kg 1x8 , 85kg 1x6, 80kg 1x8
Squats: meestal doe ik ze nu op 100kg 3x8. Gisteren 120kg voor het eerst gedaan, kon er nette 4 reps uit krijgen.
Deadlift --> Romanian Deadlift nu : 100kg 3x8
Overhead press: 45kg 3x8
 
even een update :baard:
heb iets meer dan half jaar UB/LB van Dynobets gevolgd.
Beviel goed, maar nu zie ik weinig progressie door het schema.
Ben wel van 75kg BW naar 82.5kg BW gegaan. Dus 7.5kg+ BW.
Ben alweer in de cut voor iets meer dan een maand nu en zit op 79kg bw.
Wil eigenlijk over een maand wel rond de 77 - 76kg wegen. Gewicht gaat er sloom af nu :( schommel al 2 weken rond 79 kg.
Eet elke dag nu rond de 1900 - 2200 kcal. Soms een cheat dag met een compensatie dag de day after (dus bijv 3000 kcal, en dag erna 1200 kcal = 4200 / 2 = 2100)

Stats nu:
Bench: 100kg 5x5 (eenmaal gelukt op goeie dag, ben bezig met het behouden van deze bench), 90kg 3x8
Deadlifts: 1RM: 150kg. Sets van 130kg (x5 reps)
Squats: 1RM: 130kg. Sets van 120kg (x5 reps)
Overhead press: Is stabiel gebleven. Rond de 45kg 3x10-12

Kracht is zeker omhoog gegaan en ben blij dat bijna alle compounds nu de 3 cijfers hebben gehaald :D

Ben op zoek naar een nieuw schema voor in de cut en dadelijk voor clean bulken.
Kan nu rond de 4 - 5x per week gaan. Ben nu een split schema aan het proberen dat er ongeveer zo uit ziet:
1: borst & triceps
2: benen & rug
3: schouders & triceps
4: rug & biceps
5: cardio / wat schouders en armen erbij
Dit is 2e week dat ik dit schema doe. Tot nu toe bijna elke dag spierpijn erdoor omdat m'n lichaam deze volume gewoon niet gewend is. Hopelijk is dat een goed teken.

Wil vooral de nadruk nu gaan leggen op m'n triceps, rug en schouders.
Vorige schema's:
- Stronglifts 5x5 (en daarna een variate op dit met verschillende intensity)
- UB/LB Dynobets (later ook wat aanpassingen in gedaan)

Wie nog tips heeft voor mij, ik sta er helemaal open voor.
Fitness nu precies 2 jaar en 3 maanden.
 
Back
Naar boven