XXL Nutrition

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

Top. Ik word nu wel een stuk dunner merk ik. Alleen wil zo weinig mogelijk vet hebben zodat ik weer clean kan beginnen met bulken. Maar denk niet dat er nog veel meer vet vanaf kan en of ik dat wil. Dus ik denk dat ik het nog 2 weken volhoud en dan gaan we cleanbulken :D
Het bekende dilemma :P vandaar dat ik zelf liever korte cuts doe met enige regelmaat. Als je lang cut ga je helemaal plat worden doordat je nul glycogeen in je spieren hebt. Na een paar dagen bulk blaas je gelukkig al weer op :D
 
Het bekende dilemma :P vandaar dat ik zelf liever korte cuts doe met enige regelmaat. Als je lang cut ga je helemaal plat worden doordat je nul glycogeen in je spieren hebt. Na een paar dagen bulk blaas je gelukkig al weer op :D
Haha true, dit is eigenlijk de eerste cut na een bulk.
Mijn allereerste cut was eigenlijk gewoon eerst afvallen voordat ik begon met spieropbouw.
Dus het is even wennen, misschien had ik ook al teveel verwacht, maar heb zo eens rondgevraagd aan mensen die er goed gespierd uit zien en die zijn al 3 jaar met fitness bezig. Dus na 1 jaar kan je ook nog niet zo gek veel verwachten.
 
Haha true, dit is eigenlijk de eerste cut na een bulk.
Mijn allereerste cut was eigenlijk gewoon eerst afvallen voordat ik begon met spieropbouw.
Dus het is even wennen, misschien had ik ook al teveel verwacht, maar heb zo eens rondgevraagd aan mensen die er goed gespierd uit zien en die zijn al 3 jaar met fitness bezig. Dus na 1 jaar kan je ook nog niet zo gek veel verwachten.
Nee inderdaad, het is goed om realistische verwachtingen te hebben, en over weer een jaar is het al weer heel anders! wie weet waar we dan staan :)
 
jaa daarom ik kijk daar nu al naar uit naar zomer volgend jaar.
 
Vandaag weer een goeie.

Was 5x5 Medium intensity vandaag.
Overhead press: 47.5kg 5x5
Deadlift: 112.5kg 3x5, 105kg 2x5
Weighted dips: 12x10x10xbw+10kg
Lichte squats met gewichtje van 15kg 3x10.
Thuis nog wat biceps gedaan met barbells.

Gewicht vanmorgen: 73.3kg
 
19-05
Leek echt of de creatine eindelijk z'n werk ging doen.
3x5 Zwaar:
Overhead press: 52.5kg 3x5
Deadlift: 120 kg 3x5. Dit was wel behoorlijk zwaar. Eerste 2 sets met handschoentjes gedaan daarna 1 set zonder. Vorige keren hebben handschoentjes me geholpen met de grip, maar deze keer dudielijk niet. Zonder handschoentjes gleed de stang niet naar mijn vingertoppen.
Dips: weighted: 15x12x10xbw+10kg --> Volgende keer maar eens met +15kg
Leg press: 120kg 3x10, diepe vorm
Bicep curls met dumbells: 14kg pstuk, 12x12x10x

Lichaamsgewicht weet ik niet. Maandag weer wegen.
Val laatste tijd niet echt af, dus vanaf halverwege deze week strict kalorietjes omlaag gedaan. Tot eind deze maand nog cutten en dan de cleanbulk in.
Hopelijk rond de 72.5kg eindstand.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
21-05

Van kneiter veel energie naar futloos in 3 oefeningen haha.
Bench: 70kg 5x5. Laatste set deed ik gewoon repout omdat ik teveel energie had. 10 reps zonder spotter.
Squats: 90kg 5x5. Was opzich nog best zwaar.
Pull ups wide grip: 12x8xbw+5kg , en wilde er eigenlijk nog 1 of 2 doen maar hier was ik echt futloos.
Pauze van +- 10 min.
Lat pull downs wat setjes gedaan met varieërend gewicht.

Not bad :) Main oefeningen gewoon goed gedaan.

 
23-05

Volume dag deadlift
Overhead press: 3x10 met 40kg
Deadlifts: 3x10 met 95kg
Chin ups: 10x10x8xbw
Dips: 15x12xbw+10kg, wilde nog een derde maar toen weer futloos.
Buikspieren: Plank 2.5min, ennogwatandereshitdieniemandeigenlijkboeitenmijeigenlijkookniet.

Gewicht vanmorgen: 73.4kg.
Het wilt er niet meer vanaf :)...
 
  • Like
Waarderingen: cnh
23-05

Volume dag deadlift
Overhead press: 3x10 met 40kg
Deadlifts: 3x10 met 95kg
Chin ups: 10x10x8xbw
Dips: 15x12xbw+10kg, wilde nog een derde maar toen weer futloos.
Buikspieren: Plank 2.5min, ennogwatandereshitdieniemandeigenlijkboeitenmijeigenlijkookniet.

Gewicht vanmorgen: 73.4kg.
Het wilt er niet meer vanaf :)...
Verlies is niet helemaal lineair he, ik zou het even nog aankijk of misschien 1/200 calorieën verlagen.
 
Wat is je Vp% Arkayne ?
Wat meet je taille ?
 
Top. Ik word nu wel een stuk dunner merk ik. Alleen wil zo weinig mogelijk vet hebben zodat ik weer clean kan beginnen met bulken. Maar denk niet dat er nog veel meer vet vanaf kan en of ik dat wil. Dus ik denk dat ik het nog 2 weken volhoud en dan gaan we cleanbulken :D
Je hebt iig meer doorzettingsvermogen dan ik op dat punt, ik zou het al lang zat zijn :P
 
Wat is je Vp% Arkayne ?
Wat meet je taille ?

Ik heb geen flauw idee. Als ik deze plaatjes mag geloven:
[Link niet meer beschikbaar]
Dan zit ik op 13-14% met wat minder spier.
Tailemaat kan ik niet echt opmeten, heb geprobeerd met een geodriehoek haha, daar kwam 40-42cm uit ofso.

EDIT: Ow kut verkeerd afgelezen. moet 80-82cm zijn haha

Je hebt iig meer doorzettingsvermogen dan ik op dat punt, ik zou het al lang zat zijn :P

Haha ja soon weer bulken :) Ik heb m'n dagelijkse hoeveelheid al verlaagd met iets van 200 kcal. Maar laatste dagen werkt het ook niet echt mee dat er vaak vrienden zijn en we gaan drinken of we pakken wat chips. Niet veel ,maar toch genoeg om denk ik niet onder m'n onderhoud te blijven.
 
Gisteren maar al te brak, heb toen ook maar 1600 kcal op om te compenseren wat ik de vorige dag op had.
Wel aan mijn eiwitjes en vetjes gekomen :)

26-05:
Benchpress: 80kg 3x5 <----- NEW RECORD :D
Squats: 100kg 3x5, en laatste set waren 6 reps.
Pull ups wide grip: 10x6x6xbw+10kg
Dips: 15x12xbw
Planken: 3 min
 
Gisteren maar al te brak, heb toen ook maar 1600 kcal op om te compenseren wat ik de vorige dag op had.
Wel aan mijn eiwitjes en vetjes gekomen :)

26-05:
Benchpress: 80kg 3x5 <----- NEW RECORD :D
Squats: 100kg 3x5, en laatste set waren 6 reps.
Pull ups wide grip: 10x6x6xbw+10kg
Dips: 15x12xbw
Planken: 3 min
Brak liften=records zetten :D
Biergains noemen we dat
 
30-05
Bench: 65kg 3x10
Squats: 70kg 3x10
Pull ups wide grip: 12x10x8x6xbw
Overhead press met dumbells: 3x10 14kg
Planken: 3.5min (auw)
en nog wat andere buikspiershit
 
  • Like
Waarderingen: cnh
01-06

Nieuwe maand, nieuw recordje!
Overhead press: 55kg 3x5 --> Jezus wat was deze zwaar maar het voelde goed! (Record)
Deadlift: 120kg 3x5
Chin ups: 12x10x9xbw till failure
Dips weighted: 12x10x8xbw+9kg

Gewicht vanmorgen: 73.7kg. Dus is nu stabiel na inzet van bulk.
Begin gewicht is dus dat. Nu cleanbulken en hopen over 2 maanden zo'n 2-2.5kg erbij.
Dan zou ik op 76kg moeten kunnen zitten zonder wat vet erbij.
Lets do it
 
Mooi man! Beuken!
 
Week niet gesport ivm tentamens.
08-06
Wel een gekke dag van gemaakt
BenchPress: 72.5kg (moest ik 5x5 doen), had 3 reps gedaan en ik dacht wtf is dit, lijkt wel 80kg. Had echt geen kracht hiervoor. Dus heb 65kg 5x5 gedaan. Laatste set zelfs 11 reps.
Volgende keer moet wel weer goed komen.
Squats: 80kg 3x5
Pull ups wide grip: 8x6x6x7xbw+8kg
Overhead press dumbells: 14kgx2 3x10
Planken: 3min, nog 6 sets andere oefeningen
Dips: 15x10x12xbw

Gekke fullbody haha.

Ben ik een week gestopt met cutten, want kwam toch niet dieper dan 73.3kg, zit ik vandaag op 73.0kg (en is niet zomaar 1 dag, want het bleef zakken).
Dus heb kcal verhoogd naar 2900-3000 nu. Kijken wat dat gaat doen, wil wel weer onderhand gaan bouwen.
 
Klein updatetje meer voor mezelf: Weeg rond de 74.2kg nu. Dus dat betekent rond 1.2kg aangekomen in maand tijd. Toch wel 0.3kg per week.
Getalletjes zijn nogsteeds vrijwel zelfde. Heb 2 weken pauze gehad ivm tentamens.
maar laatste 2 weken weer gek aan de slag :)
 
  • Like
Waarderingen: cnh
In jou geval geen probleem lijkt me 1.2 kg erbij.
Mocht het vet zijn tenminste, spiermassa lijkt me sowieso wel welkom.

:thumb:
 
Back
Naar boven