Fitness Seller

Arm adduction oefening, waarom doet niemand dit

sTiiWaZz

Ripped Bodybuilder
Waardering
422
Lengte
1m93
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Beste mensen,

Ik vroeg me af waarom ik eigenlijk nooit iemand de adductie van de arm zie trainen.
Stel het je voor als de omgekeerde vorm van de side raise. Dit zou makkelijke hangend aan een rek kunnen of met de cables hoog ingesteld.

Lijkt me een uitstekende aanvulling om de lange tricepskop, pector en lats te trainen.

Maar nu is mijn vraag dus eigenlijk waarom niemand dit doet en of het zinloos is door het grote arrangement van andere oefeningen?

Zal het je veel extra brengen tov wide grip pull-ups (of pulldowns) omdat je armen gestrekt zijn?

wat zijn je eigen ervaringen dan?

• Topic Starter Topic Starter
wat zijn je eigen ervaringen dan?

Dat iedereen me raar aankijkt als ik ondersteboven in de sportschool met een rood hoofd mijn adductie oefening uitvoer. Maar te weinig ervaring om te zeggen of het veel opleverd

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Zal het je veel extra brengen tov wide grip pull-ups (of pulldowns) omdat je armen gestrekt zijn?

Opzich een goeie wat je zegt, maar er zit wel verschil tussen wanneer de insertie naar de origo beweegt of andersom. Maar ik ben degene die de vraag stelt :mad:

Denk dat het meer een "hype" is om dit soort dingen te doen.

Ze trainen deze niet, omdat het niet nodig is. Je kunt met de compounds praktisch alles raken.

Als je ringen tot je beschikking hebt en je gaat vanuit dip positie naar iron cross en terug, kijkt niemand je vreemd aan en doe je een indrukwekkende oefening.
Met adductie vanuit je ellebogen ( optrekken) ben je veel sterker dan jouw uitvoering.
Maak anders even een filmpje. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Beste mensen,

Ik vroeg me af waarom ik eigenlijk nooit iemand de adductie van de arm zie trainen.
Stel het je voor als de omgekeerde vorm van de side raise. Dit zou makkelijke hangend aan een rek kunnen of met de cables hoog ingesteld.

Lijkt me een uitstekende aanvulling om de lange tricepskop, pector en lats te trainen.

Maar nu is mijn vraag dus eigenlijk waarom niemand dit doet en of het zinloos is door het grote arrangement van andere oefeningen?

Vind het wel een goede eigelijk, maar wat is je begin punt? lijkt me niet lekker voor je glenohumerale gewricht om vanuit een verticale abductie en endorotatie naar naar adductie exorotatie te gaan..(hierbij zie ik echt een Full ROM voor me )

wat zou je begin positie zijn in dit geval ?

Interessante denkwijze moet ik zeggen !

• Topic Starter Topic Starter
Vind het wel een goede eigelijk, maar wat is je begin punt? lijkt me niet lekker voor je glenohumerale gewricht om vanuit een verticale abductie en endorotatie naar naar adductie exorotatie te gaan..(hierbij zie ik echt een Full ROM voor me )

wat zou je begin positie zijn in dit geval ?

Interessante denkwijze moet ik zeggen !

Endo en exorotatie hebben er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat je je handen geproneerd moet houden en je opzich gestrekt boven je hoofd zou kunnen beginnen tot volledige adductie waarbij je je dij aanraakt.

Ik heb het heel toevallig vandaag iemand in de sportschool zien doen en het zag er erg idioot uit, ik zal even een filmpje proberen te maken.

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Ze trainen deze niet, omdat het niet nodig is. Je kunt met de compounds praktisch alles raken.

Ik vind deze oefening compound genoeg om aan de standards te worden toegevoegd

Jij ziet nooit arm adductie? rare sportschool waar jij traint

Dat is vaak 'deels' voor bovenkant borst. Maar dat is lang niet zoals ik bedoel.

Wat bedoel je dan precies? Ondersteboven hangen en dan side raises doen of iets vergelijkbaar met een machine oid? Het lijkt mij veel gedoe voor weinig voordeel.

Ik doe het heel soms, hoge cables, 1 been voor de andere en dan trekken recht naar beneden (tussen je benen).
Of per arm los doen.

Endo en exorotatie hebben er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat je je handen geproneerd moet houden en je opzich gestrekt boven je hoofd zou kunnen beginnen tot volledige adductie waarbij je je dij aanraakt.

Ik heb het heel toevallig vandaag iemand in de sportschool zien doen en het zag er erg idioot uit, ik zal even een filmpje proberen te maken.

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Ik vind deze oefening compound genoeg om aan de standards te worden toegevoegd

Bij een compound worden meerdere gewrichten aangesproken tijdens een oefening. Je kunt het dus prima compound vinden, maar dat is het niet, aangezien je alleen vanuit je glenohumerale gewricht beweegt.

Bij een compound worden meerdere gewrichten aangesproken tijdens een oefening. Je kunt het dus prima compound vinden, maar dat is het niet, aangezien je alleen vanuit je glenohumerale gewricht beweegt.
+ acromioclaviculair en sternoclaviculair

een fly lijkt mij een aardige adductie eigenlijk

een fly lijkt mij een aardige adductie eigenlijk
fly lijkt mij alles behalve adductie. zoals het woord al zegt: add je brengt je armen naar je lichaam toe, weet niet hoe jij je fly's doet.

Als je ringen tot je beschikking hebt en je gaat vanuit dip positie naar iron cross en terug, kijkt niemand je vreemd aan en doe je een indrukwekkende oefening.
Met adductie vanuit je ellebogen ( optrekken) ben je veel sterker dan jouw uitvoering.
Maak anders even een filmpje. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
in principe als je dips doet, en je pakt je hem iets breder (indien mogelijk) inplaats van langs je lichaam. dat je ellebogen + romp meer in 1 rechte lijn liggen, dan maak je een redelijke adductie. Met het gevolg dat je daarbij redelijk goed je pecs en lats mee aanspreekt.

een andere (in mijn ogen betere) optie is natuurlijk een cable station de kabel van boven naar beneden trekken met een zijwaartse houding richting het station en een gestrekte arm.

Al met al denk ik dat dit best een nuttige oefening kan zijn voor mensen die fullbody of upperbody/lowerbody trainen.

Fly is horizontale adductie

Wel eens een cross over gedaan?

Als je trouwens naar het lijstje kijk van spieren die voor arm adductie zorgen dan zie je dat de meesten al behoorlijk getraind worden.

Terug
Naar boven