MuscleMeat

Armen groeien niks

Paulvri

Advanced Bodybuilder
Waardering
33
Lengte
1m84
Beste mensen

Hieronder vinden jullie een beetje uitleg over m'n tot nu toe geboekte vooruitgang:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/progressie-toe-tips-gevraagd-355943/

Helaas groeien mijn armen vrijwel niets.

De omtrek van m'n armen steeg alleen iets tijdens m'n (een beetje) uit de hand gelopen bulk. In oktober was m'n armomtrek 36 cm, op een gewicht van 79.5 kg. Ik weeg nu nuchter rond de 82.5 kilo en ze zijn 36.5 cm opgespannen...

Ik heb ook smalle, uitgerokken kuiten die ook rond de 36.5 cm meten. Echt potentie om volle armen en kuiten te krijgen heb ik niet, maar vind deze trage vooruitgang echt frustrerend.
Train ze op alle mogelijk manier. Vroeger biceps met rug en triceps met borst, nu las ik zelfs een extra armdag in, til zware gewichten en knal ze hard.

Wat m'n voeding betreft, eet ik elke dag zeker 150 gram eiwitten en koolhydraten schommelt, maar ik ben m'n gewicht stabiel aan het houden en langzaam aan het zakken in vet.

Heeft iemand tips? Ik weet dat ik wel dikkere armen kan krijgen als ik nog verder bulk, maar dat is niet m'n plan aangezien m'n vet% al te hoog is gekomen...

Ik ben ooit eens "berekening" tegengekomen dat voor iedere cm op je armen je ca 3-5kg overall spiermassa aan moet komen.

Je zit dus precies op schema!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben ooit eens "berekening" tegengekomen dat voor iedere cm op je armen je ca 3-5kg overall spiermassa aan moet komen.

Je zit dus precies op schema!

Oh oke lol, maar het is vooral vet dat er bij is gekomen he Ö
Kunnen je armen even snel groeien wanneer je op hetzelfde gewicht blijft als wanneer je bulkt en massa (gewicht) stijgt?

Raad je overigens aan om zware gewichten te pakken met low reps? Compounds doe ik al (buiten squats), ook super- en dropsets...

Als je met gewicht spiermassa bedoeld dan groei je niets als je in gewicht niets aan kom.
Enige wat je dan heb is pomp en die verdwijnt weer na verloop van tijd.

Ik ben een voorstander van de 80% benadering (even opzoeken op het forum)

Als je met gewicht spiermassa bedoeld dan groei je niets als je in gewicht niets aan kom.

Hmmm. Wel heb ik gemerkt dat ik door 's avonds m'n carbs te schrappen en ze te vervangen door eiwitten, droger ben geworden op hetzelfde gewicht. Ik probeer mezelf ook te pushen om meer gewicht te pakken, wat ook wel aan het lukken is. Zou dit alles niet leiden tot meer spiermassa, droger worden dus, op hetzelfde gewicht? En zal het eens opzoeken van die 80 %.

Dus ik zou volgens jou moeten stijgen in gewicht om meer spiermassa te krijgen? Ik kan dat niet laten toenemen door dit gewicht aan te houden en hard te trainen? Klinkt zeer onwaarschijnlijk :o

Laatst bewerkt:
Anyone?

Misschien eens een maand of 3 naast de compound oefeningen helemaal geen armen trainen.

Het zou zomaar kunnen dat je te veel doet

Ik denk dat je - zoals eerder geschreven - teveel je armen traint. Vergeet niet dat je tijdens je borst, rug en schouder oefeningen óók je armen mee traint.

Tijdens rust herstellen én groeien je spieren, niet tijdens het trainen. Less is more!

Ik denk dat je - zoals eerder geschreven - teveel je armen traint. Vergeet niet dat je tijdens je borst, rug en schouder oefeningen óók je armen mee traint.

Tijdens rust herstellen én groeien je spieren, niet tijdens het trainen. Less is more!

Dat betwijfel ik. Ze herstellen vrij snel bij mij en heb er nooit meer dan een dag spierpijn van. Van compounds alleen groeien je armen onvoldoende heb ik ergens gelezen. Net als dat je kuiten niet genoeg groeien van squats...

Dat betwijfel ik. Ze herstellen vrij snel bij mij en heb er nooit meer dan een dag spierpijn van. Van compounds alleen groeien je armen onvoldoende heb ik ergens gelezen. Net als dat je kuiten niet genoeg groeien van squats...

Ga het nou eens 3 maanden uitproberen en kom er dan nog eens op terug. Spierpijn is geen indicatie dat je goed hebt getraint of dat je überhaupt hebt getraint dus dat zegt helemaal geen fluit.

Als je het niet zelf gaat ervaren zal je er ook niet achter komen, maar je zult niet de eerste zijn die dit advies ter harte neemt én er baat bij heeft. Wat is 3 maanden?!

Ik vond dat 21'ers en aan het einde van mijn biceps training een cable curl repout oefening met pomp, mijn armen het beste op reageerde. Misschien is het gewoon zoeken naar de juiste oefeningen.

Ik vond dat 21'ers en aan het einde van mijn biceps training een cable curl repout oefening met pomp, mijn armen het beste op reageerde. Misschien is het gewoon zoeken naar de juiste oefeningen.

Als je echt iets graag wilt dan probeer je in elk geval alles in mijn beleving. Als mij vroeger zou zijn verteld dat je van kippenstront dikke spieren krijgt dan zou dat op het menu hebben gestaan! :p

Dus als ik in -83 wil blijven liften kan ik net zo goed accepteren dat mijn armen nooit 40cm+ zullen meten? :(

Je traint waarschijnlijk gewoon die armen teveel ik deed eerst 4 oefening van 4 setjes voor bicep nu 3 met Max 2 sets en hoppa veel profijt van luister naar de adviesen

Ik heb een jaar lang triceps enkel licht meegepakt tijdens borstdag en biceps tijdens rugdag. Dwz 2-3 oefeningen isolatie voor de beide spiergroepen en dat hielp geen fluit! Nu pak ik dus een extra armdag sinds 1.5 maand...

Ik heb een jaar lang triceps enkel licht meegepakt tijdens borstdag en biceps tijdens rugdag. Dwz 2-3 oefeningen isolatie voor de beide spiergroepen en dat hielp geen fluit! Nu pak ik dus een extra armdag sinds 1.5 maand...

Heeft geen zin. Beter 1x goed trainen dan 2x een beetje. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Snap niet dat je zo moeilijk doet, je armen lopen precies goed mee met de rest. En dus totaal niet achter.

Snap niet dat je zo moeilijk doet, je armen lopen precies goed mee met de rest. En dus totaal niet achter.

Omdat ze in rust echt dun lijken, krijg soms commentaar van mensen dat ik m'n armen niet of onvoldoende train. Maar even concreet: kunnen m'n armen niet voller en meer omtrek krijgen koud, als ik niet stijg in gewicht? Want dit beweerde 3XL.

Terug
Naar boven