XXL Nutrition

Armoede in Nederland

Misbruik of gebruik? Ik spaar gewoon voor een huis en zo houd ik op de korte termijn net iets meer over. zwartwerk is niet een en al voordeel je moet wel overwogen hebben wat je liever hebt. Lager loon, wel ziekte & ongevallen verzekering, wel pensioen opbouwen etc tegen; iets hoger loon, geen ziekte & ongevallen verzekering, geen doorbetaalde vrije dagen, geen pensioen opbouwen etc (voor lange termijn kan echt niet uit zoveel extra ontvang je niet
Zo ontvang ik maar slechts iets meer per uur & het bespaard wat kosten doordat het niet geregistreerd is, maar probeer maar eens een hypotheek af te sluiten met je 26u contract 😂

Ja ik zal iedereen aanraden te proberen er het meeste uit te halen
Totdat 'iedereen' zijn of haar zwart betaalde baantje kwijt raakt en met argusogen moet kijken naar mensen die nóg meer krijgen van de staat. 26 jaren jong en eigenlijk nu al gefaald. Ik hoop van harte dat jij het tij nog kunt keren.

In ieder geval is het mooi dat zich direct een voorbeeld aan doet van waarom normale Nederlanders zoveel belasting betalen.

Totdat 'iedereen' zijn of haar zwart betaalde baantje kwijt raakt en met argusogen moet kijken naar mensen die nóg meer krijgen van de staat. 26 jaren jong en eigenlijk nu al gefaald. Ik hoop van harte dat jij het tij nog kunt keren.

In ieder geval is het mooi dat zich direct een voorbeeld aan doet van waarom normale Nederlanders zoveel belasting betalen.
Of hij gepakt wordt en alles kan terugbetalen 😂. Dat gun ik dit soort mensen echt.

In mijn geval is het verschil netto minimum loon ca €13.27 of ca €15, de gene die er het meest van profiteert is de werkgever, het gaat veelal ook om baantjes waarvoor ik in eerste instantie ondergekwalificeerd ben zo houd je ruimte over om kosten te maken als werkgever om iemand te leren hoe het werkt. Tuurlijk haal ik mijn profijt eruit zolang ik niet ziek word ofzo maar het is eigenlijk of zo of naar school

• Topic Starter Topic Starter
In mijn geval is het verschil netto minimum loon ca €13.27 of ca €15, de gene die er het meest van profiteert is de werkgever, het gaat veelal ook om baantjes waarvoor ik in eerste instantie ondergekwalificeerd ben zo houd je ruimte over om kosten te maken als werkgever om iemand te leren hoe het werkt. Tuurlijk haal ik mijn profijt eruit zolang ik niet ziek word ofzo maar het is eigenlijk of zo of naar school
Je vergeet even voor het gemak de toeslagen die je onterecht binnenharkt.

Ik begrijp niet goed wat daar staat, maar als het verschil tussen zwart en 'wit' werken nog niet eens €2,- per uur is ben ik erg benieuwd wat voor een baan dat is.

Daarbij ontvang jij maandelijks al €600,- per maand voor het doen van helemaal niets dus elk argument dat aangedragen wordt is bij voorbaat kansloos.

Wat voor een inkomen heb jij per maand inclusief toeslagen?

Enige is huurtoeslag, dat winst voor mij is een 150euro per maand dan ongeveer, zorgtoeslag krijg ik sowieso als je zo weinig verdient. Neem dan trouwens aan van 40u per week zonder eroverheen te gaan dan want structureel meer werken dan dat word je door overheid ook flink voor afgestraft dus zou ik nooit doen, maarja op boerderij is gewoon altijd wel wat, heb wel weken gedraaid van tegen 120uur aan

Als werkgever zou je verplicht moeten zijn een overuren toeslag uit te keren van 30-50% over het loon van de werknemer, (de regel is in eerste instantie bedacht zodat werknemers er meer aan overhouden zoveel te werken) maar als je als werknemer plots zoveel duurder bent dan voor jou 10 anderen,
Dus overheid eist extra voor werknemer waardoor werkgever weigert een werknemer voor langer dan 40u te laten werken (dit is niet elke sector gelijk trouwens maar wel op agrarische sector)

• Topic Starter Topic Starter
Als werkgever zou je verplicht moeten zijn een overuren toeslag uit te keren van 30-50% over het loon van de werknemer, (de regel is in eerste instantie bedacht zodat werknemers er meer aan overhouden zoveel te werken) maar als je als werknemer plots zoveel duurder bent dan voor jou 10 anderen,
Dus overheid eist extra voor werknemer waardoor werkgever weigert een werknemer voor langer dan 40u te laten werken (dit is niet elke sector gelijk trouwens maar wel op agrarische sector)
Wat probeer je te vertellen?

Hoe word jij afgestraft?

Lijkt wel ZZPer.

Terug
Naar boven