MuscleMeat

Armoede in Nederland

Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt (en ik heb makkelijk praten), maar komt het niet grotendeels door een gebrek aan financieel inzicht? Het is ook geen vak op school en als je ouders het niet goed begrijpen, dan is de kans aanwezig dat je het zelf ook niet begrijpt.

Ik duik nog weleens in de cijfers, maar in het artikel staat dat de armoedegrens voor alleenstaanden €1512 is, dat is een stuk minder dan wat je netto overhoudt van een minimum inkomen. Bij een gezin met 2 kinderen blijf je wel onder die grens met 1 salaris, volgens mij krijg je dan genoeg toeslagen om boven die grens uit te komen, maar anders moet de partner ook maar gaan werken, of je moet niet aan kinderen beginnen.
Laatste

• Topic Starter Topic Starter
Maar, dan komt wel de vraag om de hoek hoe er voor voldoende arbeidskrachten moet worden gezorgd, nog later met pensioen, nog meer arbeidsmigratie, part-time werken minder aantekkelijk maken, de grens om afgekeurd te worden verlagen? Of moeten we gewoon een over de hele linie minder productiviteit accepteren?

Maar, dan komt wel de vraag om de hoek hoe er voor voldoende arbeidskrachten moet worden gezorgd, nog later met pensioen, nog meer arbeidsmigratie, part-time werken minder aantekkelijk maken, de grens om afgekeurd te worden verlagen? Of moeten we gewoon een over de hele linie minder productiviteit accepteren?
Pensioen kan je gewoon digitaal uitkering aan de oudjes. Daar hoeft een ander niet voor te werken.

Rijkdom word nog steeds door teveel mensen gezien in euros.

Mn baas vroeg of ik een bahco wou pakken dus ik zeg ok en loop googlend wat bahco is naar de werkbank, maar had er dus 1 op zak
Bahco is een fabrikant van gereedschappen.
Elke houtje touwtje monteur noemt een verstelbare steek/moersluetel een bahco.
Echte monteurs snappen dat je al je moeren en je bouten hun boot er mee kapot draait en gebruiken hem alleen als hammer.

Baco? Met cola zero

Waarschijnlijk is dat omdat geluk zonder euro's of welke valuta ook erg lastig te verkrijgen is.

Al geef ik toe dat ik erg materialistisch ben.
Je hebt een nette woning voor 500k, een huis van een mil is mooier
Je hebt een degelijke auto voor 30k, een auto van 100k is mooier

Is een grotere woning of mooiere auto jou waard om meer tijd op de werkvloer te spenderen als je thuis een partner / kinderen hebt waarmee je ook tijd kan doorbrengen?

Tijd is schaars, werk niet. Voor je het weet zijn je kinderen wat ouder en willen ze niet meer met jou naar het zwembad, maar met vrienden/vriendinnen en dan denk je “had ik toen maar”.

Zou je dat ook zeggen als jij met je gezin moet rondkomen van €2k per maand?
Dan heb je vooraf al gefaald in het leven en had je niet aan een gezin moeten beginnen, maar uiteraard jullie moeten altijd het uiterste vergelijken uit een discussie en zien het hele punt niet.
Als je dit niet snapt kan je het beter bij een hond laten zoals @ThaWasteland en elk weekend een h**r neuken dan maakt het niets uit.

• Topic Starter Topic Starter
Dan heb je vooraf al gefaald in het leven en had je niet aan een gezin moeten beginnen, maar uiteraard jullie moeten altijd het uiterste vergelijken uit een discussie en zien het hele punt niet.
Het punt in dit topic is juist de armoedegrens en niet de keuze tussen.

Is een grotere woning of mooiere auto jou waard om meer tijd op de werkvloer te spenderen als je thuis een partner / kinderen hebt waarmee je ook tijd kan doorbrengen?

Tijd is schaars, werk niet. Voor je het weet zijn je kinderen wat ouder en willen ze niet meer met jou naar het zwembad, maar met vrienden/vriendinnen en dan denk je “had ik toen maar”.
Maar dit onderwerp gaat over armoede. Hoewel wij als Nederland die richting op gaan is iemand met een huis van een half miljoen en een auto van €30.000 nog niet arm te noemen.

Om vervolgens te zeggen dat iemand die €2000,- per maand verdient bij voorbaat gefaald heeft is compleet kortzichtig. Dat diegene met een salaris van €2000,- op dat moment niet aan een gezin moet beginnen ben ik dan wel met jou eens.

Bahco is een fabrikant van gereedschappen.
Elke houtje touwtje monteur noemt een verstelbare steek/moersluetel een bahco.
Echte monteurs snappen dat je al je moeren en je bouten hun boot er mee kapot draait en gebruiken hem alleen als hammer.
Ik vermelde ook niet dat een verstelbare moersleutel een bahco is maar een bahco een verstelbare moersleutel, op boerderij is gewoon handig 1 opzak te hebben daarzo vanwege de specifieke voerhekken die ze gebruiken

Terug
Naar boven