AndroidHealthClinic

Armoede in Nederland

Kan ook niet ontkennen dat wel eens overweeg weer gewoon in appie te gaan werken of zo daar krijg ik al 18euro ipv 13euro, maarja ik vind dit gewoon mooi werk dat constant de hele dag druk bezig kan zijn flink stappen kan zetten en toch tot rust komen. Heb van laatste zwarte baantje leuk kunnen sparen denk dat binnenkort toch maar voor trekker rijbewijs ga en een klauw bekap cursus ga volgen. Voor die investering weer terugverdiend heb ben wel paar jaar verder maargoed😮‍💨

Kan ook niet ontkennen dat wel eens overweeg weer gewoon in appie te gaan werken of zo daar krijg ik al 18euro ipv 13euro, maarja ik vind dit gewoon mooi werk dat constant de hele dag druk bezig kan zijn flink stappen kan zetten en toch tot rust komen. Heb van laatste zwarte baantje leuk kunnen sparen denk dat binnenkort toch maar voor trekker rijbewijs ga en een klauw bekap cursus ga volgen. Voor die investering weer terugverdiend heb ben wel paar jaar verder maargoed😮‍💨
Had je maar een vak moeten leren

Had je maar een vak moeten leren
Heb ik ook spijt van maar probleem ligt daar niet, alles dat ik op de mbo3 melkveehouderij zou leren kan ik ondertussen meeste al maar ipv praktisch middelbaar onderwijs heb ik havo gedaan. Ik heb moeite met namen van gereedschappen en onderdelen enzo, tot paar week terug wist ik niet wat een bahco is terwijl ik altijd een verstelbare moersleutel op zak heb😑

• Topic Starter Topic Starter
@mrc het siert je ook wel weer dat je er eerlijk over bent. Het feit dat jij van mening bent dat je er niet op vooruit als je fulltime wit gaat werken is het grote probleem te veel mensen denken net als jij. Of je gelijk hebt of niet is zelfs niet heel relevant.

Heb ik ook spijt van maar probleem ligt daar niet, alles dat ik op de mbo3 melkveehouderij zou leren kan ik ondertussen meeste al maar ipv praktisch middelbaar onderwijs heb ik havo gedaan. Ik heb moeite met namen van gereedschappen en onderdelen enzo, tot paar week terug wist ik niet wat een bahco is terwijl ik altijd een verstelbare moersleutel op zak heb😑
Dat is een drankje met o.a. cola.

@mrc het siert je ook wel weer dat je er eerlijk over bent. Het feit dat jij van mening bent dat je er niet op vooruit als je fulltime wit gaat werken is het grote probleem te veel mensen denken net als jij. Of je gelijk hebt of niet is zelfs niet heel relevant.
Heb die boer waar ik wit werk wel eens gevraagd hoor maar hij heeft liever een stel parttimers zodat er meer ruimte is voor wisselen en vervanging bij ziektes enzo, nouja daar heb ik een vast contract dus voel me er ook wel veilig bij en ik vind het loonheffing gebeuren van als je bij 2de werkgever werkt zo stom idee dat ik dan liever zwart werk. Bedoel waarom zou groot deel van mn loon ingehouden moeten worden bij de 2de werkgever in dit vervolgens terug te krijgen van belasting in het voorjaar...

Om je te behoeden voor een grote belastingaanslag.
Heb toen 1 jaar terwijl ik die 26u contract heb ook nog via uitzendbureau jaar lang gemiddelde 21u per week gedraaid, ik kreeg ruim 8000 terug van Belastingdienst😑 oke heb er toen 0.95btc van gekocht dus oke, maar zou maar nieuwe auto nodig hebben en niet bij je spaarpot kunnen

Heb toen 1 jaar terwijl ik die 26u contract heb ook nog via uitzendbureau jaar lang gemiddelde 21u per week gedraaid, ik kreeg ruim 8000 terug van Belastingdienst😑 oke heb er toen 0.95btc van gekocht dus oke, maar zou maar nieuwe auto nodig hebben en niet bij je spaarpot kunnen
Dat is meer dan de loonheffingskorting, dus er moet minstens ook iets anders fout zijn gegaan.

@Steks lijkt me sterk want die bijna hele btc was mn eerste investering en ontving dus alleen geld uit die 2 inkomsten, geen erfenissen of dergelijke dus kon niet veel fout gaan. Of uitzendbureau zou zelf veelste veel afdragen maar waarom...

Waarom zouden die moeite doen voor hun “werknemers”?
Idk maar kameraad van me werk alleen via hun die heeft ook geen geklooi daarmee. Achja voorjaar van 2020 was een goed jaar om flink bedrag te ontvangen (voor mijn doen)

Onderstaande artikel geeft enig inzicht in het leven in armoede.

Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt (en ik heb makkelijk praten), maar komt het niet grotendeels door een gebrek aan financieel inzicht? Het is ook geen vak op school en als je ouders het niet goed begrijpen, dan is de kans aanwezig dat je het zelf ook niet begrijpt.

Ik duik nog weleens in de cijfers, maar in het artikel staat dat de armoedegrens voor alleenstaanden €1512 is, dat is een stuk minder dan wat je netto overhoudt van een minimum inkomen. Bij een gezin met 2 kinderen blijf je wel onder die grens met 1 salaris, volgens mij krijg je dan genoeg toeslagen om boven die grens uit te komen, maar anders moet de partner ook maar gaan werken, of je moet niet aan kinderen beginnen.

Terug
Naar boven