AndroidHealthClinic

Armpje drukken

MysteryGuy

Novice
Waardering
0
hoi, ik ben 13 heb gelogen over mn leeftijd omdat ik dacht, heb geen zin alles opnieuw in te vullen als je 18 moet zijn en ik 13 invul :p

Heb gemerkt, toen ik in gr. 8 zat (zit nu in de 2e VO) dat ik best goed in armpje drukken was. Won van iedereen, zelfs van iemand die op (kick?)boxen zit/zat. Dacht dat ie makkelijk ging winnen viel hem leuk tegen :rolleyes:
Geen id hoeveel ik weeg, vet % ik heb of spiermassa ik heb. Kan het zijn dat ik goed ben in armpje drukken omdat ik tennis? Ik tennis al 5 of 6 jaar 2keer per week, vaak 1 vrij en competitie 2x per jaar (2x 7 zondagen), opzich best actief dus en ben er ook niet slecht in ofzo. Kan het daardoor komen? Bij de forehand maak ik wel altijd bijna precies dezelfde beweging als je maakt bij armpje drukken (komt omdat ik(zoals t hoort) met topspin sla).
alvast bedankt :D
En klopt het dat ik mijn armspieren (of gedeeltelijk,) train d.m.v tennissen?

armpje drukken en bodybuilding? Ik zie niet waar elkaar dit kruist....

van tennis krijg je geen enorme armen, maar ik denk dat je daarmee wel wat spieren hebt ontwikkeld, en als de beweging hetzelfde is zal het ook wel techniek zijn die een rol speelt

De onderarm werkt 'hard' bij tennis , dus ja tegen ongetrainde mensen kan je gemakkelijk winnen.

kracht zit tussen je oren!!!

• Topic Starter Topic Starter

Zit ik nou verkeerd (ben wel nieuw..:P) maar dit is toch 't speciale tieners & beginners subforum? Hoop niet dat je er vanuit gaat dat tieners al zo bodybuilderend trainen, heb vaak genoeg gelezen dat je in je puberjaren niet te intensief moet trainen (ook met gewichten..) dat dat slecht is? sorry als ik int verkeerde forum zit..

Dankje voor de reacties zo snel :D

Zit ik nou verkeerd (ben wel nieuw..:P) maar dit is toch 't speciale tieners & beginners subforum? Hoop niet dat je er vanuit gaat dat tieners al zo bodybuilderend trainen, heb vaak genoeg gelezen dat je in je puberjaren niet te intensief moet trainen (ook met gewichten..) dat dat slecht is? sorry als ik int verkeerde forum zit..

Mythes gaan er altijd zijn , is gewoon een kwestie van onwetendheid. Je bedoelt vast 'heb vaak genoeg gehoord dat je'.

Armpje drukken is voor een groot deel ook techniek, zoek maar eens op youtube.

In before troll topic

Ben zelf ook nog tiener en ik train ook intensief, niks mis mee;)

Ja je traint je armspieren wel met tennis. Natuurlijk is de belasting helemaal anders dan de conventionele manier van krachttraining.

Als je meer info wilt over sterk worden en spiermassa aanzetten, kijk je hier maar verder rond.

Als je meer info wilt over armworstelen moet je op armworstel forums en dergelijke kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Huidige generatie praat niet zo veel met elkaar. Allemaal ping. Dus je zou kunnen zeggen dat hij het gelezen heeft :P

Onzin, alleen niet over zulk soort onderwerpen. Ping doe ik niet eens aan. Dagelijks maak ik me echt geen zorgen over 'of mijn tennis me zo sterk maakt dat...', kom liever niet als 'n opscheppertje over (:

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 22:38 ----------

@iedereen okee, verkeerde forum dus, mag op slotje / delete. Toch bedankt!

Armpje drukken is voor een groot deel ook techniek, zoek maar eens op youtube.

In before troll topic

Ja je traint je armspieren wel met tennis. Natuurlijk is de belasting helemaal anders dan de conventionele manier van krachttraining.

Als je meer info wilt over sterk worden en spiermassa aanzetten, kijk je hier maar verder rond.

Als je meer info wilt over armworstelen moet je op armworstel forums en dergelijke kijken.

Jullie komen dus waarschijnlijk nooit in het Powerlifting, Strongman en Gewichtheffen gedeelte. (dat jij dat nooit hebt gezien Koef, ga je schamen)

Armworstelen

Zo ben ik ooit op deze site gekomen, heb voor de grap meegedaan aan het NK armworstelen. Ik mag ook graag armpje drukken :)

Had het zelfde als jij. Ook altijd getennist en won ook altijd met handjedrukken van mijn klasgenoten. In de 3e jaar van de middelbare school won ik ook al van leraren. Denk inderdaad dat de kracht in je onderarm door het tennissen zorgt dat je wint van mensen die geen techniek hebben...heb ik namelijk ook niet. Zou wel oppassen met handjedrukken, als je serieus iets wilt doen met tennissen is een blessure door drukken niet gewenst natuurlijk.

Jullie komen dus waarschijnlijk nooit in het Powerlifting, Strongman en Gewichtheffen gedeelte. (dat jij dat nooit hebt gezien Koef, ga je schamen)

Armworstelen

Zo ben ik ooit op deze site gekomen, heb voor de grap meegedaan aan het NK armworstelen. Ik mag ook graag armpje drukken :)

Ik weet dat het er is maar er is 1 topic elke 6 maand fzo niet :p

Tennis is gewoon arm cardio

Terug
Naar boven