XXL Nutrition

Arnodsi's road to victory!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.141
Waarmee de kip gemarineerd arnodsi?
Wat kippenkruiden en Sriracha Hot Chili Sauce

qq1f9y.jpg

6i5u21.jpg

In welke winkel koop je die kip dan zo kant en klaar?

• #5.143
Kunt gij ni koken? :scratch:

kip in blokjes snijden, pan op medium vuur, vetstof in pan, kip erin fl*kkeren, kruiden, hot sauce en af en toe wat 'roeren'
Kip klaarmaken (op deze manier) is echt poepsimpel. In een paar minuutjes is het klaar. ;)
Tel jij de kcal van je vetstoffen erbij of niet?

• #5.145
  • #5.147
Even een srs vraag! Tijdens pullups krijg ik altijd last van mijn linker schouder, het lijkt alsof die elke moment uiteen kan springen. Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 19:44 ----------

Bijna altijd :o

kan je easy een mp uitlocken?

• #5.151
je strekt de schouder op dezelfde manier namelijk, miss maar is wat gaan mpen om dat aan te sterken? ook is wat wall slides proberen?
Grote kans dat ik binnenkort wedler eens ga proberen (zoals massive, nog steeds split maar main lifts wedler principe), dus dan komt de MP er sowieso terug in

Even een srs vraag! Tijdens pullups krijg ik altijd last van mijn linker schouder, het lijkt alsof die elke moment uiteen kan springen. Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 19:44 ----------

Bijna altijd :o

Betere vorm aanleren, met je borst tikken aan bar. Denk maar aan een inverted row. Je pullt nu voornamelijk met je schouders.

• #5.153
Ik zal er morgen eens op letten. Als ik nog steeds last heb beginnen met shoulder dislocations en wall slides

Kleine review voor sayer:

Kwam vanmorgen in de delhaize, kipfilet in de diepvries was op :fuu: maar ik zag dit liggen voor 1.99€ en op de voorkant zien de macro's er redelijk goed uit! Dus ik dacht why not, ideaal voor low carbdagen!

Nja thuis aangekomen zag ik op de achterkant dat de macro's toch niet super zijn (per burger 141kcal 8/6.4/9.1)

Volgens mij ben ik wat verwend geraakt door mijn werk, want die hamburgers zagen er echt uit als samengeperste kots :roflol: Door de smaak was ik eigenlijk aangenaam verrast! (maar dat kan misschien door mijn epic cookingskillz komen :cool:)

1z3xaao.jpg

346qloz.jpg

5yeqes.jpg

Tja... ik heb vroeger als bijbaantje in een slagerij gewerkt.. weet wat erin gaat... weet zelfs nu ook waarmee ze dat vlees scheiden... die procesbanden die op die apparaten zitten maken wij op het werk... :D
die band in deze machine dus....
18jgav.jpg
ik maak nog liever alles zelf klaar dan dat ik me aan zoiets waag. :eek:
maar ja... soms kan je niet anders he. ;)

Laatst bewerkt:
  • #5.155
Tja... ik heb vroeger als bijbaantje in een slagerij gewerkt.. weet wat erin gaat... weet zelfs nu ook waarmee ze dat vlees scheiden... die procesbanden die op die apparaten zitten maken wij op het werk... :D
ik maak nog liever alles zelf klaar dan dat ik me aan zoiets waag. :eek:
maar ja... soms kan je niet anders he. ;)
In het weekend werk ik ook bij een slager en bij ons gaat er niets fout/slecht in, maar is het is gewoon redelijk duur :( Laatste tijd best veel van mijn eten zelf betaald en het kan niet dagelijks een maaltijd van +10€ zijn :P

edit: bij ons is het gewoon vlees door de vleesmolen en als je geluk hebt gaat het vlees de vulbus in! Anders mag je met de hand hamburgers van +-110gr maken :fuu:

In het weekend werk ik ook bij een slager en bij ons gaat er niets fout/slecht in, maar is het is gewoon redelijk duur :( Laatste tijd best veel van mijn eten zelf betaald en het kan niet dagelijks een maaltijd van +10€ zijn :P
Bij een echte slagerij is het vaak goed. Dat heb ik in die tijd ook ervaren. tot ze overgingen naar voorgeproduceerde dingen... en dat zijn vaak die dingen uit de diepvries...
maar ja.. het kan niet elke dag feest zijn he.. dan zou ik veel vaker hele vissen halen (en lekker in de oven maken) en lekkere grote biefstuk!:D

• #5.157
Bij een echte slagerij is het vaak goed. Dat heb ik in die tijd ook ervaren. tot ze overgingen naar voorgeproduceerde dingen... en dat zijn vaak die dingen uit de diepvries...
maar ja.. het kan niet elke dag feest zijn he.. dan zou ik veel vaker hele vissen halen (en lekker in de oven maken) en lekkere grote biefstuk!:D
Bij ons is er zo goed als niets van het vlees voorgeproduceerd! Enkel die krokante kipschnitzels

Dus met de feestdagen is dat echt een pest. Want dan worden er superveel steengrill/tepanyaki/gourmet/fondue besteld. En dat bestaat uit mini hamburgers, worsten, steakjes ... En dan moet allemaal met de hand gemaakt worden :fuu:

Hahha... nou ik weet nog wel dat ik in de slagerij werkte... alles met de hand maken.. dus met kerst was het 5:00 starten en alles zelf maken. Inderdaad hamburgertjes en balletjes en miniworstjes... en het mooiste.. er bleef altijd over dus ik had vaak 4 kilo mee naar huis. :D was mijn moeder ook weer blij!

Maar ik weet ook nog de tijd dat we zelfs rosbief en fricandeau bakten voor vleeswaren. Maar ook zelf onze rollades maakten, inbonden en grilden. Zo ook verse shoarma rollade.. haalden we paprika uit de winkel. datsneden we op de snijmachine en dan met de hand kruiden en rollen en binden... en dan vers uit de oven de kontjes eraf snoepen!
ook het zelf filet americain maken. en gehakt draaien etc.. dat waren gouden tijden. Ik vraat me klem aan verse dingen tijdens werk toen. :D

wat mis ik dat zeg... tegenwoordig is alles van vleeswaren bijna fabriekswerk.. zelf een kiprollade maken en snijden wordt bijna nergens meer gedaan. Dus doe ik het thuis wel.. heb alle ervaring hoe het te doen. Dat scheelt wel.

• #5.159
Hahha... nou ik weet nog wel dat ik in de slagerij werkte... alles met de hand maken.. dus met kerst was het 5:00 starten en alles zelf maken. Inderdaad hamburgertjes en balletjes en miniworstjes... en het mooiste.. er bleef altijd over dus ik had vaak 4 kilo mee naar huis. :D was mijn moeder ook weer blij!

Maar ik weet ook nog de tijd dat we zelfs rosbief en fricandeau bakten voor vleeswaren. Maar ook zelf onze rollades maakten, inbonden en grilden. Zo ook verse shoarma rollade.. haalden we paprika uit de winkel. datsneden we op de snijmachine en dan met de hand kruiden en rollen en binden... en dan vers uit de oven de kontjes eraf snoepen!
ook het zelf filet americain maken. en gehakt draaien etc.. dat waren gouden tijden. Ik vraat me klem aan verse dingen tijdens werk toen. :D

wat mis ik dat zeg... tegenwoordig is alles van vleeswaren bijna fabriekswerk.. zelf een kiprollade maken en snijden wordt bijna nergens meer gedaan. Dus doe ik het thuis wel.. heb alle ervaring hoe het te doen. Dat scheelt wel.
Hier is helaas niet veel over :( (enkel op bestelling)

Wordt hier nog steeds gedaan hoor. Is echt een b*ch, ben je aan het werken terwijl die geur van dat eten over hangt :roflol:

Hier is helaas niet veel over :( (enkel op bestelling)

Wordt hier nog steeds gedaan hoor. Is echt een b*ch, ben je aan het werken terwijl die geur van dat eten over hangt :roflol:
Tja.. ik heb het wel over dik 20 jaar terug... :o hahaha.. toen werd wel besteld maar ook veel gewoon nog vanuit de toonbank verkocht. Ik was altijd blij als ik weer wat uit de koelcel kon pakken.. stiekum snaaien! :D

en ja.. dat rook gewoon zalig! vandaar ook het voorproeven.. meest frusti was ook dat de bakkerij toen nog in de winkel bakte en pal naast de slagerij zat.. hmmmm.... zalig....

Terug
Naar boven