XXL Nutrition

Arnodsi's road to victory!!

• Topic Starter Topic Starter
Thx!!
Ik had eerlijk gezegd geen zin meer in biceps :o
Triceps was helemaal gesloopt!!! Maar toch nog een goede biceps workout gedaan :p

Ik hoop dat het werkt! Zal wel af en toe een pic poste onder dezelfde belichting. Kan ik ook ineens mijn cut progressie zien. Ik hoop dat het nu gaat lukken :D

hmm nuttig stukje over die BORs.. ik deed ze dus helemaal fout.
En aan jou gewicht te zien jij waarschijnlijk ook haha

Don't know man. Train bb gericht, niet powerlift gericht. En ik denk dat deze variant van BOR meer gericht is op kracht. Elke rep een deadstop maken lijkt me niet ideaal als je je spieren wilt aanspreken. imo is Dorian Yates een wijze man, weet waar hij over spreekt en legt alles goed uit. Hier 'breken' ze hem af. Maar ik zal ze waarschijnlijk volgende rug training eens testen en dan vergelijken :p

Spierpijn in mijn triceps is eindelijk weg!! Had nog nooit 3 dagen last gehad van men triceps!:D
Ben gisteren niet geweest omdat de gym dicht was. Straks is het dus borst.

Borst:
Incline DB press:
opwarmen

10x28kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Benchpress:
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg :fuu:

Lichte incline fly:
8x16kg
8x16kg
8x16kg
8x16kg

Cable crossover:
12xnr20
8xnr25
12xnr20
23xnr15

bcaa's gepakt en dan nog was rotator cuff oefeningen gedaan voor schouders

Hierna nog 25min lopen op rustig tempo

Borst: 4/5, pomp zat goed, kracht iets minder (bench suckte gewoon :D)

Vandaag ook compliment gekregen over mijn borst :D Borst heeft een hele tijd achter gelopen. Maar sinds ik mijn gewicht heb verlaagd en echt op de uitvoering let (gecontroleerd en nijpen in de borstspieren) gaat men borst echt goed vooruit.

Dinsdag borstdag voelt raar he.. Goede training verder. Over die BORs, het zal wel beter zijn om in ieder geval een combinatie van die 2 te maken. Want hoe Yates ze doet lijken het wel shrugs..

Dinsdag borstdag voelt raar he.. Goede training verder. Over die BORs, het zal wel beter zijn om in ieder geval een combinatie van die 2 te maken. Want hoe Yates ze doet lijken het wel shrugs..
Is idd raar op een dinsdag :p

(ik weet niet of je mijn filmpje hebt gezien van men BOR?) normaal pak ik de bar op dezelfde breedte als deadlift en buig ik een beetje. Heb niet echt een shrug gevoel. Als ik de bar loslaat voel ik echt men lats ontspannen en voel ik niet in mijn trapezen.

Maar morgen zal ik eens proberen op 90° en zelfde breedte als benchpress.

Bp naar incline suckt bij mij ook altijd :o
Goed dat je borst wil bijtrekken :cool:

:fuu: wat een rottraining!!!!! Gisteren amper last van mijn schouder, alleen een lichte irritatie. Vandaag dacht ik dat men linker schouder ging scheuren oid tijdens mijn eerste werkset DL. Denk dat het door de dips van vrijdag komt. Komt naart schijnt vaker voor.

Rug:
Deadlift met deadstop ipv touch and go:
10x50kg
10x50kg
4x90kg

5x135kg

Pendlay row: kerel die in de gym werkt heeft men uitvoering gecheckt, was perfect volgens hem
12x50kg
10x60kg
8x70kg
8x75kg
Ik vind het maar niets. Hamstrings werkte tegen (niet lenig genoeg denk ik :o ) en moest me meer focussen om niet voorover te vallen en om 90° te blijven dan dat ik me kon focussen op mijn rug. Volgende x doe ik wel terug de BOR/Yates row

DB row:
12x30kg
10x40kg
8x45kg PR
5x50kg (straps) PR!!!!!!!
het zijn verstelbare 50mm DB. Ik had groene schijven van 10kg aanhangen. Dus rom is iets kleiner als met gewone dumbbells. Arm en lats helemaal strekken dan met de halter tot de borst komen

Rug: 2/5, buiten mijn db row was het maar een rottraining.

Morgen is het waarschijnlijk benen ipv schouders, vrijdag naar de dokter.

Laatst bewerkt:
Heb wat zitten google en ben op het Impingement Syndroom gekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Impingementsyndroom

Dit gevonden op DBB:
Jy weet dus duidelijk niet wat een impingement is he..
Impingement wordt veroorzaakt door verkeerde stand van je schouderblad, namelijk naarvoor gekanteld en nr buiten gedraaid (weg van je wervels, zoals latpose).
Hierdoor wordt de ruimte in je schouder verkleind waardoor je een inklemming kan krygen van je biceps, supraspinatus en/of je bursa subacromialis (die dan eventueel kunnen scheuren)
By benchdips komt de schouderblad erg naar voor wnn je in de buttompositie zit. De bovenarm zal naar achter bewegen waardoor de supraspinatuspees lichtjes onder het acromion verschoven waardoor het dus eventueel zou kunnen knellen. Hangt nog wel van pers tot persoon af.

Ik weet nog dat ik bij het dippen in men laatste herhaling niet meer 100% was en dat ik mijn schouders naar buiten heb geduwd. Ik hoop niet dat ik dit heb. Zal het vrijdag wel horen van de dokter :)

Beste gewichten al op je rugoefeningen! Sowieso heel goed dat je jouw uitvoering hebt laten filmen. Ben zelf echt heel voorzichtig met mijn schouders, oefeningen heel strict (bijv. bij front en sideraises met bijna gestrekte armen, en stilstand onderin) en sommige oefeningen doe ik helemaal niet (dippen en upright rowen). Hoop voor je dat het meevalt.

Zeer nette db row man !

29m9fe9.jpg

Beste gewichten al op je rugoefeningen! Sowieso heel goed dat je jouw uitvoering hebt laten filmen. Ben zelf echt heel voorzichtig met mijn schouders, oefeningen heel strict (bijv. bij front en sideraises met bijna gestrekte armen, en stilstand onderin) en sommige oefeningen doe ik helemaal niet (dippen en upright rowen). Hoop voor je dat het meevalt.
Ik vind uitvoering belangrijk! Je kan soms wel eens 'cheaten' in je laatste set, maar derest probeer ik zo clean mogelijk te houden. In het begin deed ik dat minder kracht ging vooruit, fysiek veranderde er niet bijster veel. Sinds ik meer op uitvoering let en op mind muscle connection, is mijn pomp altijd véél harder, volgende dag meer spierpijn en veranderd mijn fysiek! :D

Enja, rug/schouders gaat goed! Als de rest nu even goed zou gaan ben ik een blij man :D

---------- Post toegevoegd Wed 11 Apr 2012 om 19:45 ----------

Thx!! Was zelf best wel trots :D

Ik weet nog vorig jaar dat ik bij een kerel was voor begeleiding op voeding. Hij had last van zijn pols en dit kwam door de straps bij DB rows van 70kg. Toen geloofde ik het niet, maar nu blijkt het toch niet onmogelijk :D

Laatst bewerkt:
Vanacht maar 5u geslapen, dus was niet in topvorm :(

benen:
smith squat:
opwarmen

10x80kg
8x85kg
8x85kg
8x85kg

Leg extension:
12xnr22 (full block)

single leg extersion
6xnr15
6xnr15
6xnr15

Stiffed legged deadlift:
10x80kg
10x80kg
10x80kg
10x80kg

Lunges:
12x12kg in elk hand (12links, even op adem komen, 12 rechts)
10x16kg in elk hand
6x20kg in elk hand
6x20kg in elk hand

Standing calve raise: (boven 1-2sec houden)
12xnr16
10xnr18
8xnr19
7xnr19

10min fietsen

benen: 4/5. Was goede training, was helemaal kapot. Mooie walk of shame door de gym en de trap ging maar moeizaam :D

Er was trouwens iemand in de gym die veel over voeding, training, lichaam ... weet. En hij heeft 2j geleden een blessure gehad aan zijn schouder. Dus ik sprak deze man aan, hij heeft allemaal bewegingen gedaan met mijn arm/schouder. Hij is 100% zeker dat ik niet aan mijn schouder heb. Volgens hem is het een overbelasting van ofwel de triceps, ofwel de biceps. En hij denkt dat ik een ontsteking ben aan het maken op de aanhechting van mijn biceps of triceps. De pijn is al sterk geminderd tegenover gisteren. Dus ik hoop dat het snel terug in orde is! Zodat ik er terug 150% tegenaan kan vliegen!! :D

Ik kom net van de dokter: ik heb een klein scheurtje in mijn linker triceps.
Ik mag blijven trainen, alleen rustiger en alleen de oefeningen waar ik geen last heb. Voor derest wat flexiumgel en wachten tot het in orde is :(

Ik kom net van de dokter: ik heb een klein scheurtje in mijn linker triceps.
Ik mag blijven trainen, alleen rustiger en alleen de oefeningen waar ik geen last heb. Voor derest wat flexiumgel en wachten tot het in orde is :(

balen man. :mad:

Vandaag een superdude training gehad :D Wel niet zwaar gegaan. Heb rekening gehouden met men triceps alles was 100% zuiver uitgevoerd

Biceps:
Incline db curl (handpalmen naar buiten)
10x12kg
8x14kg
8x14kg
8x14kg

EZ-bar curl:
8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Hammer curl:
8x14kg
8x14kg
8x14kg
8x14kg

Buik:
Decline crunches
20x
20x
18x
15x

en 25min cardio op een crosstrainer, hartslag 130-140

Is idd raar op een dinsdag :p

(ik weet niet of je mijn filmpje hebt gezien van men BOR?) normaal pak ik de bar op dezelfde breedte als deadlift en buig ik een beetje. Heb niet echt een shrug gevoel. Als ik de bar loslaat voel ik echt men lats ontspannen en voel ik niet in mijn trapezen.

Maar morgen zal ik eens proberen op 90° en zelfde breedte als benchpress.

Nee had ik niet gezien.. Je voert ze volgens mij best goed uit, ook met 90kg. nice

Terug
Naar boven