Fitness Seller

Arnodsi's road to victory!!

als je gezonde gewrichten hebt is er geen reden om de ROM van een oefening opzettelijk te beperken, Dips worden vaak als blessureveroorzakers aangeduid maar de realiteit is dat je ze perfect kunt uitvoeren met een volledige ROM. De reden waarom velen geblesseerd raken is
1. onvoldoende warmup
2. onvoorzichtige/slechte uitvoering
3. reeds bestaande flexibiliteitsproblemen.
4. te snel te zwaar
...

En als je bij de uitvoering van dips je lichaam (zo goed als) recht houdt komt er volgens jou geen druk te staan op je rotator cuffs?

En als je bij de uitvoering van dips je lichaam (zo goed als) recht houdt komt er volgens jou geen druk te staan op je rotator cuffs?

het is ook niet de bedoeling om een volledig rechte romp aan te houden, das nergens voor nodig en belast onnodig het schoudergewricht. goed uitgevoerde dips met een schuine romp (maar niet zo schuin dat je diepte verliest) zal je rotator cuff niet beschadigen, en zal zelfs de flexibiliteit en blessurebestendigheid van je rotator cuff bevorderen, iets wat bench presses bv niet doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.503
Goede OHP man! Sterk werk! Jammer dat je er geen 5e meer uitkreeg, maar blijft sterk.

Waarschijnlijk heb je het ooit al gezegd en ben ik het gewoon weer vergeten, maar waarom doe je OHP en geen MP? (En dan doel ik op de stand van je benen?)

En oops, dan dip ik ook fout denk ik :p
Ik dip ook nogal schuin. (als ik dip, maar doe het nooit)
Meh, nog steeds veel te zwak :roflol:

Heb geen wedstrijdambities en sta zo (denk ik) stabieler

• #8.507
Een DB en BB bench toch ook? Of een Sumo DL en een conventional DL?

Wat?

Of je nu je voeten tegen elkaar zet of niet, je schouders gaan er (denk ik) niets van merken. Het is enkel je evenwicht dat slechter wordt
Die dingen die jij opnoemt zijn toch niet hetzelfde :roflol:

Kreeg zelf ook een opmerking dat ik geen MP moest doen maar overhead press vanwege stabiliteit :o
Hoe gaat het met je gewicht Arnaud? Aan het bulken toch?

Wat?

Of je nu je voeten tegen elkaar zet of niet, je schouders gaan er (denk ik) niets van merken. Het is enkel je evenwicht dat slechter wordt
Die dingen die jij opnoemt zijn toch niet hetzelfde :roflol:

Uiteraard niet, maar je begrijpt mijn vraag. Het dikgedrukte wou ik horen ;)

• #8.510
Kreeg zelf ook een opmerking dat ik geen MP moest doen maar overhead press vanwege stabiliteit :o
Hoe gaat het met je gewicht Arnaud? Aan het bulken toch?
Gaat goed denk ik. Weeg me niet meer zoveel, kracht gaat omhoog en vp blijft +- hetzelfde. Dus ik doe gewoon zo verder :)

edit: net op weegschaal gaan staan 89.6. Dus is 's morgens 88-89kg

Uiteraard niet, maar je begrijpt mijn vraag. Het dikgedrukte wou ik horen ;)
:thumbs:

arnodsi is naar de winkel gegaan :)

10senap.jpg

het is ook niet de bedoeling om een volledig rechte romp aan te houden, das nergens voor nodig en belast onnodig het schoudergewricht. goed uitgevoerde dips met een schuine romp (maar niet zo schuin dat je diepte verliest) zal je rotator cuff niet beschadigen, en zal zelfs de flexibiliteit en blessurebestendigheid van je rotator cuff bevorderen, iets wat bench presses bv niet doen.

Oke thnx

Gaat goed denk ik. Weeg me niet meer zoveel, kracht gaat omhoog en vp blijft +- hetzelfde. Dus ik doe gewoon zo verder :)

edit: net op weegschaal gaan staan 89.6. Dus is 's morgens 88-89kg

:thumbs:

arnodsi is naar de winkel gegaan :)

10senap.jpg

die rechter gebruik jy zkr voor heel andere dingen he hommelsueel

• #8.515
foodprep :meal:

2qn60zq.jpg

2dhgnsx.jpg

2yto8id.jpg

4qr3hv.jpg

whamc.jpg

Jij kan goed koken, voor een belg

• #8.519
:roflol: ik dacht altijd dat ik redelijk weinig at en veel te laag in eiwitten zat, maar net nog eens alles uitgerekend via myfitnesspal. Tem nu zit ik +- op 2300 kcal 180/270/50

Ik ga dus uitkomen op 3000-3300 kcal gok ik! Notbad.jpg

:roflol: ik dacht altijd dat ik redelijk weinig at en veel te laag in eiwitten zat, maar net nog eens alles uitgerekend via myfitnesspal. Tem nu zit ik +- op 2300 kcal 180/270/50

Ik ga dus uitkomen op 3000-3300 kcal gok ik! Notbad.jpg
die 3000-3300 is al een pak beter dan die 2300 :D

Terug
Naar boven