AndroidHealthClinic

Arnold versus Mister10

Wat eet jij op brood Eric ?

• Topic Starter Topic Starter
Welk aandelenfonds heb je dan opgestart en beheerd? Volgens mij toch meer iets waar eerder een heel team aan gewijd wordt en niet 1 persoon in feite de sleutel van de klus wordt gegeven.

Een fonds dat belegt in aandelen van farmaceutische en biotech bedrijven.
Ik was buy-side analist/fondsbeheerder.
Het is niet ongewoon dat die klus door 1 of 2 personen geklaard wordt.
Je kan heus niet met de kluis gaan lopen hoor. :)

Als ondersteuning voor de aandelenselectie beschik je natuurlijk over de input van heel wat sell-side analisten die bij de grote beurshuizen werken, nauwe contacten hebben met de bedrijven zelf, hierover uitgebreide bedrijfs- of sectoranalyse rapporten schrijven waartoe je inzage krijgt als je af en toe eens een beursorder via hun huis laat uitvoeren.

Was best wel een boeiende job hoor. Ik heb meerdere keren met CEOs van topbedrijven aan tafel gezeten. Zeker die van de biotechbedrijven die vaak nog geen winst maken en dus financieel afhankelijk zijn van de aandelenmarkt, die komen maar al te graag eens langst bij je in de bank om je te overtuigen dat hun aandelen een goede investering zijn.

Luxe diners in Brusselse tophotels hoorden ook bij de wekelijkse routine. Nou ja, ze moeten je overtuigen hun aandelen te kopen hé. Maar die diners pasten toch niet echt bij men BB levensstijl. :)

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

Dit kan natuurlijk maar op 1 manier bewezen worden..

Foto met alle diploma's, incl lepel en dbb briefje.
Als je dit niet kan posten, zijn de titels net zo legit als Hoody's squats.

Ha, geen goed idee; dan kunnen ze zien welke graad van onderscheiding ik had, en ik word nu al uitgescholden voor autist/opschepper/weirdo...

Weer een mooi stuk tekst. Kan niet wachten op de reacties. Heb je toevallig ook contacten met beroemdheden :D

Als je zo door gaat krijg je misschien wel een aparte sectie hier op et forum.

Uiteraard, ik bedoel, ik heb niet iedere dag te maken met een expert in de ontwikkeling van nieuwe medicijnen.

En natuurlijk begrijp ik dat je dat niet alleen doet, nochtans weinig kans op Alexander Fleming praktijken. Maar wat is jouw taak binnen zo'n team? Zit je dagelijks met celkweekjes te spelen of wat precies..?
?

Je zegt mee te hebben ontwikkeld aan producten tegen: CVD, schizofrenie, prostaatkanker, hepatitis C, TBC, HIV. Een zeer uiteenlopend lijstje. Nu is mijn oom toevallig ook een expert in de ontwikkeling van nieuwe medicijnen (academicus, niet farma industrie), maar die houdt zich doorgaans >10 jaar bezig met ongeveer hetzelfde onderwerp eer er iets zinnigs uitkomt. En jij hebt meegewerkt aan maarliefst producten tegen ZES verschillende, zeer uiteenlopende, ziektebeelden? Ik vind mijn oom echt een briljante vent, maar hij kan duidelijk niet tippen aan jou.

Bullseye @ Galen :roflol:

Mister10, borderliner die zijn hele leven bij elkaar verzint, omdat het kan. :o

bodybuilders zijn toch ook altijd domme leeghoofden ??? Hoe kan hij dan zo slim zijn :$

Ha, geen goed idee; dan kunnen ze zien welke graad van onderscheiding ik had, en ik word nu al uitgescholden voor autist/opschepper/weirdo...

Oh nee laten we het dan maar niet doen nee! Stel je voor he.. Mensen zouden van een brug springen wanneer ze zien wat je allemaal wel niet hebt bereikt!

Vriendelijke groetens,

Fokje Modder

• Topic Starter Topic Starter
?

Je zegt mee te hebben ontwikkeld aan producten tegen: CVD, schizofrenie, prostaatkanker, hepatitis C, TBC, HIV. Een zeer uiteenlopend lijstje. Nu is mijn oom toevallig ook een expert in de ontwikkeling van nieuwe medicijnen (academicus, niet farma industrie), maar die houdt zich doorgaans >10 jaar bezig met ongeveer hetzelfde onderwerp eer er iets zinnigs uitkomt. En jij hebt meegewerkt aan maar liefst producten tegen ZES verschillende, zeer uiteenlopende, ziektebeelden? Ik vind mijn oom echt een briljante vent, maar hij kan duidelijk niet tippen aan jou.

Jouw oom zit wellicht in de research/discovery (de R van R&D), maar niet in de ontwikkeling (de D van R&D).
Hij bestudeert wellicht de moleculair biologische mechanismen van bepaalde ziektebeelden. Eens je die een beetje doorgrond hebt, kan je op zoek gaan naar een gepaste plaats/wijze om in te grijpen (identificeren van een drug target). Daarna ga je op zoek naar een molecule met voldoende affiniteit en specificiteit voor het target. Dan kan je in de proefbuis en proefdieren gaan testen of je molecule doet wat je ervan verwacht wat betreft het ingrijpen in het ziektemechanisme en of je molecule goed scoort betreffende toxiciteit.

Als je oom hierin slaagt, en de molecule heeft voldoende economisch potentieel, dan zal je oom wellicht graag een groot farmaceutisch bedrijf, zoals dat waar ik voor werk, zien langst komen om zijn molecule tegen een mooie prijs over te kopen zodat hij rustig op pensioen kan gaan. Het bedrijf kan dan met de verdere ontwikkeling van de molecule tot een verkoopbaar medicijn beginnen waarvoor het onderweg d.m.v. grote klinische studies op patiënten moet aantonen dat het veilig en werkzaam is.

Ons bedrijf is een goed geoliede ontwikkelingsmachine die zowel ingekochte als intern ontwikkelde moleculen naar de markt brengt. We hebben een pijplijn van verschillende tientallen kandidaat-medicijnen voor allerlei indicaties die in de klinische ontwikkelingsfase zitten. De producten in vroege fase gaan trager vooruit en vergen minder werk, die in latere fase vergen heel veel werk. Ik werk meestal op een 5-tal producten gelijktijdig, een aantal vroege en een aantal late producten. Om de 2 jaar is er wel ongeveer een van men producten dat op de markt komt.

Zoals ik al zei zit ik in de chemisch-farmaceutische ontwikkeling, d.w.z. de ontwikkeling van een synthese methode om de molecule op grote schaal op economische wijze tegen hoge kwaliteit (grote zuiverheid) te produceren, een gepaste farmaceutische vorm (bv. tablet, capsule, injecteerbare vloeistof/suspensie, inhalatie etc.) te ontwikkelen met de juiste eigenschappen (stabiliteit, biobeschikbaarheid etc.), een geschikt productieproces voor de farmaceutische vorm, en een controle strategie (analytiek etc.) om de kwaliteit van het eindproduct ten alle tijden te kunnen garanderen.

Mijn rol bestaat erin de volledige chemisch-farmaceutisch-analytische ontwikkeling te overzien, te controleren of ze aan de wettelijke richtlijnen voldoet (de farma sector is extreem streng gereglementeerd), eventueel bij te sturen, en dit alles naar de wereldwijde gezondheidsministeries te communiceren, een wettelijke vereiste om klinische studies in mensen te mogen doen met nieuwe medicijnen en om nieuwe medicijnen te mogen verkopen eens bewezen is dat ze veilig en werkzaam zijn. Ik moet dus de gezondheidsministeries ervan overtuigen dat de chemisch-farmaceutisch ontwikkeling grondig is gebeurd, dat we een robuust productieproces hebben dat consistent eindproduct van goede kwaliteit oplevert dat veilig is voor de patiënt.

Dit is het in een heel kleine notendop. Klinkt eenvoudig, maar geloof me, is het niet. Heb verder geen zin om hier een gans boek te gaan typen. :)

Laatst bewerkt:
Enigste wat ik kan hebben voor mister10 is respect, je bent een topper.
Laat ze maar jaloers zijn ;)

Mister10.....why not mister9?

Terug
Naar boven