XXL Nutrition

Arnold's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet als het al gevraagd is maar hoelang train je ondertussen al?
Erg mooie trainingen zet je neer :D!

is ergens gevraagd geloof ik :p, ik train nu iets van 4 jaar op massa, daarvoor altijd fitness (vanaf mijn 20e ofzo) waarbij ik rond de 70kg moest wegen voor een andere (top)sport die ik deed :)

en, thanks :D

Laatst bewerkt:
heb je hiervoor een of andere vechtsport gedaan?
in ieder geval - impressive workouts Arno(ld)!

damn jij bent sterk :D
blijf 't volgen

en de laatste training voor deze week, schouders ;

DB shoulder press zittend
15 x 20
12 x 28
8 x 36
6 x 42

Shoulder press smith staand, achter (diep zakken, stang tot onder mijn oren)
18 x 45
12 x 55

DB side raises staand
12 x 15
12 x 17
9 x 20
10,5 x 19

Cable front raises
10 x 15
16 x 12,5

zittend DB side raises voorovergebogen (achterkant schouders)
16 x 8
12 x 11 superset met hammerfrontraises zittend 2 x 15 x 11
12 x 12 superset met hammerfrontraises zittend 2 x 15 x 12

en nog wat reverse crunches voor de abs :)

was een heftig weekje, ben echt gesloopt..alles doet pijn, morgen hoe dan ook rustdag :o

vanmorgen 45 minuutjes crosstrainer (lifefitness) gedaan, level 16-18, hf 115/135, kcal 761.

gisteravond leuk feestje gehad, stiekum iets van 4 blikjes bier gedronken..rond half 2 naar bed, en vanmorgen veel moeite met opstaan en ontbijten..maar vanmorgen wilde ik ook een borsttraining gaan doen, kracht was niet geweldig, merkte ik met de eerste set al, vandaar een iets andere training om mijn spieren een andere prikkel te geven en daarmee groei;

Incline DB press
12 x 40
10 x 52

DB pullover (bankje dwars, alleen schouders op het bankje)
12 x 38
10 x 42
6 x 50

Incline Benchpress
16 x 60
12 x 90 superset met cable crossover 10 x 30
6 x 100 superset met cable crossover 10 x 30
15 x 80 superset met cable crossover 12 x 25

DB flyes plat
14 x 24
9 x 30 (vrij snel achter de eerste set aan)
11 x 30 (iets meer rust gepakt)

Incline press smith (bankje op circa 50 graden, schuiner dan anders)
dropset 100/90/80/70/60 als superset/dropset met Peckdeck 70/60/50/40/30

schouder training;

MP
10 x 60
7 x 70
4 x 80
9,5 x 60

Smith shoulder press, stang achter hoofd, net onder oren
14 x 55
4 x 80 dropset met 16 x 35

Zittend DB side raises (geen rugsteun) superset met zittend DB frontraises
12 x 14 + 2 x 6 x 14
11 x 16 + 2 x 9 x 12
6 x 19 + drop 9 x 12 + superset 2 x 10 x 12

Staand DB side raises superset met cable cross pulley (achterkant schouders)
12 x 16 + 11 x 30
7 x 20 + 9 x 40
8 x 20 + 9 x 40

Voorovergebogen DB side raises
18 x 10
12 x 14

mmm ... je lijkt je borst en schouders meer te trainen dan de rest ???

Zie de laatste trainingen bv 2 a 3 keer schouders, borst voorbij komen en maar 1 keer benen & rug :p

mmm ... je lijkt je borst en schouders meer te trainen dan de rest ???

Zie de laatste trainingen bv 2 a 3 keer schouders, borst voorbij komen en maar 1 keer benen & rug :p

vorige week 1 keer benen en 2 keer rug, maar het klopt wel wat je zegt, schouders en borst hebben momenteel prio bij mij, maar mijn beentrainingen zijn wel heel intensief (vind ik :D )

vorige week 1 keer benen en 2 keer rug, maar het klopt wel wat je zegt, schouders en borst hebben momenteel prio bij mij, maar mijn beentrainingen zijn wel heel intensief (vind ik :D )

Kan ook allemaal best ... sommige mensen gaan beter als ze wat langer laten
tussen de beentrainingen ... het viel me gewoon even op ;)

Kan ook allemaal best ... sommige mensen gaan beter als ze wat langer laten
tussen de beentrainingen ... het viel me gewoon even op ;)

moet er eigenlijk ook bij vertellen dat ik een maand of 3 terug een flinke blessure heb opgelopen met squatten aan mijn trapezius met 200kg (scheurtje) , ik ben toen niet gestopt met trainen, maar veel rugoefeningen waren toen heel pijnlijk en squatten ging 3 weken lang gewoon niet, als ik nu squat, moet ik nog steeds heel goed uitkijken en erop letten dat ik niet weer mijn trapezius blesseer, is een gevoelig punt nog helaas..

daarbij is het mijn ervaring, dat mijn schouders heel snel herstellen na een training, ze doen vooral de uren na de training echt pijn, maar het herstel gaat echt snel, borst is iets lastiger qua herstel, maar ik wil zoveel mogelijk massa pakken bovenkant borst, en door daarop te focussen ben ik de laatste 2 maanden ook enorm vooruit gegaan op dat punt, en mijn hele borst ziet er daardoor strakker en mooier uit, ook de onderkant, die wordt als het ware gelift door de bovenkant.

Kerel! Wat een gewichten zeg! train je samen of smijt je die kilo's in je eentje rond..?

train je samen of smijt je die kilo's in je eentje rond..?

In principe alleen, maar ik ken echt iedereen bij mijn gym, er zijn altijd spotters voorhanden, maar vandaag bv heb ik alleen hulp gehad bij de MP 80kg, en dan alleen voor t terugleggen van de barbell, ik gebruik de barbell van de schuine bench en die kan niet zo hoog, een andere optie is er niet bij ons.

soms komt het zo uit dat ik een oefening samen doe met iemand, maar is alleen leuk als je ongeveer hetzelfde krachtniveau hebt.

Laatst bewerkt:
en nog even wat abs gedaan, hanging legraises met en zonder extra gewicht (dropsets) als superset met rope crunches.

gruwelijke rugtraining gedaan...ben echt gesloopt :o

Deadlifts (vanaf de grond, met meerdere reps laat ik de schijven "bouncen")
10 x 70
5 x 125
2 x 175
1 x 190
1 x 205

BOR
6 x 125 (vanaf de grond gedeadlift,daarna 6 reps, alleen deze set)
5 x 135
5 x 145
12 x 120

Unilaterale DB rows (eerste dropset links..rust..dropset rechts)
12 x 56 / 10 x 38 / 10 x 24

Latpulley machine, front wide grip
12 x 75
8 x 100
5 x 110

Latpulley machine, rear wide grip
dropset 7 x 100 / 7 x 85 / 6 x 70 / 8 x 55

Front pull down, rope, staand (gestrekte armen)
FST-7 35-20 kg, iedere set 10 reps (30 sec rust)

BORs....holie **** :P

fst-7 op straight arm pulldowns (die bedoel je geloof ik) blaast je lats echt op

BORs....holie **** :P

fst-7 op straight arm pulldowns (die bedoel je geloof ik) blaast je lats echt op

de Bors waren technisch niet helemaal "je van het" maar ik kon wel steeds een volledige beweging maken, maar het was af en toe wel een beetje "rammen"..

en met die FST-7, ik denk dat ik die bedoel ja, het touw hoog, armen gestrekt, benen naast elkaar, wat door de knieen gezakt, kont naar achter en dan met de negatief de lats volledig oprekken..klein momentje daar vasthouden zelfs, en dan een geconcentreerde beweging en het touw ter hoogte van mijn onderbuik langs me trekken zo ver als gaat, ik doe deze niet zo heel zwaar maar heel geconcentreerd, blaast je lats idd echt op, helemaal na zo'n zware training :D

Terug
Naar boven