Fitness Seller

Arnold's log

Bruut, bruut!:fire:

Brutale gewichten hier! Ga je volgen...

Rij je tegenwoordig ook nog motor? Wat voor 1 heb je?

• Topic Starter Topic Starter
planning was benen voor vanmorgen, maar rug, kont en hams hebben het nog zwaar na de rugtraining van gisteren, dus werd het een borst training met beetje triceps erbij (en morgen sowieso benen)

Bench plat (al zeker 2 maanden niet meer gedaan)
12 x 70
6 x 110
3 x 130 (nog altijd zonder spotter)
2 x 145 (1 forced rep met spotter)

Bench incline Smith 45 graden
8 x 100
6 x 110
10 x 90
21 x 60

DB pullover, bankje dwars, alleen schouders op t bankje
superset 10 x 40 / 10 x 36 / 8 x 30 (dumbbells werden aangegeven, geen forced reps)

Triceps rope pulldown, staand
16 x 25
10 x 35
8 x 40

DB flyes incline, circa 40 graden
12 x 26
8 x 32
10 x 32 (iets meer rust na 2e set gepakt)
6 x 36
6 x 40 (1 forced rep met spotter)

Triceps rope extensions (touwstrekken staand boven hoofd naar voren)
superset 40/35/30/25/20/15 totaal 50 reps....auwww :p

Waarom neem je eigenlijk niet gewoon een dagje rust ipv dan weer opnieuw je borst te trainen?
Kan je morgen toch lekker fris en monter aan de benen beginnen ;)

Waarom neem je eigenlijk niet gewoon een dagje rust ipv dan weer opnieuw je borst te trainen?
Kan je morgen toch lekker fris en monter aan de benen beginnen ;)

Dat zou ik normaal ook gedaan hebben, maar zaterdag ben ik 2 weken met vakantie, 2 weken niet trainen dus deze week wil ik elke dag benutten :p, en borst had ik zondag gedaan, moest kunnen vond ik, voelde ook goed trouwens.

Heb je veel aan die DB pullovers voor borst?

Heb je veel aan die DB pullovers voor borst?

Ik probeer ze uit te voeren zoals de "Arnold" ze deed, om de zaagspieren (tussen borst en oksel) aan te spreken, en dat werkt goed voor mij, die spieren zijn echt goed ontwikkeld sinds ik de pull-overs standaard doe bij mijn borsttraining, borst pak je ook iets mee, triceps ook, ik vind het een vervelende , maar voor mij effectieve oefening om te doen :)

Serratus Anterior

De serratus anterior (zaagspier) vormt mooie 'bobbeltjes' in een zaagpatroon tussen de borstkas en de onderkant van het schouderblad. De serratus heeft de volgende functies:
  • depressie : het omlaag trekken van het schouderblad
  • protractie : het naar voren trekken van het schouderblad
De serratus wordt meegetraind als de borst wordt getraind (bijvoorbeeld bij de bench press), maar kan ook meer direct getraind worden met de volgende oefeningen:
  • cross-bench dumbbell pullovers
  • cable crunches
(bron www.giantpt.com )

40 kilo flyes? dat zijn halve presses lijkt me :P t*ring wat heavy man

en ik snap wel wat je zegt met vakantie en dan alle dagen benutten...maar rust blijf belangrijk man - had je morgen extra hard kunnen knallen met benen

40 kilo flyes? dat zijn halve presses lijkt me :P t*ring wat heavy man

en ik snap wel wat je zegt met vakantie en dan alle dagen benutten...maar rust blijf belangrijk man - had je morgen extra hard kunnen knallen met benen

ik hou mijn armen wel behoorlijk gebogen om armen niet te blesseren zeg maar, maar niet meer dan bv Jay Cutler doet op zijn filmpjes, zijn toch wel goeie flyes, ik laat ze echt ver zakken zodat er veel rek is, en ik echt niet verder kan zakken en maak dan een beweging alsof ik een boom wil omhelzen zeg maar :p

Ik denk dat het leuk is als ik binnenkort eens wat filmpjes maak en online zet van een aantal oefeningen.

en het rusten is mijn grootste handicap, ik weet dat het goed is maar daar ben ik zo slecht in :( , maar extra hard knallen met benen gaat morgen sowieso gebeuren, ik hoop dat ik 1 of 2 squatreps kan doen morgen met 200.

Laatst bewerkt:
Zieke trainingen hiero :eek:!! Respect voor je BP's :bow2:

Echt belachelijk sterk hoor kerel!!:D En thanks voor de info over de pullovers..:D Maar heb je niet het idee dat je erg veel rug ook mee pakt?

Maar heb je niet het idee dat je erg veel rug ook mee pakt?

Voor mijn gevoel, is dat vooral als je de DB ver naar voren doortrekt, verder dan boven je hoofd, ik ga naar achteren heel diep, bijna tot op de grond, en dan naar voren tot net boven mijn hoofd, dan pak je voor mijn gevoel nauwelijks rug mee, maar dan nog...als zou ik rug wat meepakken zou ik geen drama vinden.

Laatst bewerkt:
1x145kg bp, impressive Arno!

wheels getrained ;

Squats
10 x 70
6 x 110
6 x 140
3 x 160
2 x 180
8 x 140
8 x 140
12 x 120
20 x 100

Deadlifts
15 x 70
12 x 110
8 x 145

Unilateral seated legcurls
2 x 20 x 25
2 x 12 x 55
2 x 8 x 65

Unlilateral seated legext
2 x 15 x 50
2 x 12 x 65
2 x 10 x 80

Deze training was echt zwaar, bijna tot kotsen toe af en toe, met name na de laatste sets squats en de deadlifts, ik had eigenlijk in mijn hoofd om 200 te squatten, was voor de benen ook geen probleem geweest denk ik, maar ik voelde met 180 al teveel druk naar mijn zin op mijn trapezius, en die heb ik een maand of 3 terug flink geblesseerd gehad, de gewichten op de machines, legcurls en extensions moet je met een korrel zout nemen, klopt geen bal van, maar ik train steeds op dezelfde machines dus voor mezelf is het goed.

Er had hier iemand zin om te squatten :D! Mooi volume en brute gewichten man!

Terug
Naar boven