XXL Nutrition

Arnold's log

• Topic Starter Topic Starter
Mijn lichaam reageert goed als ik er zo nu dan 20 of meer reps tegen aan gooi,het voelt goed dus waarom niet?

Ik weet dat bv Kai Greene veel sets doet rond de 20 reps..wie zijn wij met zijn allen om dan te zeggen dat dat zinloos is ;)

Jezelf vergelijken met pro's die liters testosteron door hun aders hebben lopen, -1.[/QUOTE]

Ik snap je punt niet

ik heb ter ondersteuning van dit dieet Animal Pak gekocht, aangeraden wordt tijdens een "pre contest" dieet 2 keer een dosering per dag?

Goede multivit is idd onmisbaar tijdens een cut imo. Maar 2 paks per dag is een
beetje overkill ;) Kan je beter ook investeren in BCAA met glutamine bij. Dan
zit je zeker safe.

Ivm high reps vs low reps ... is het werkelijk allemaal zoveel verschillend denk je?
Je traint per slot van rekening op beide manieren tot een bepaald punt van fail.
Maar bij het ene kruipt er gewoon meer tijd & werk in dan bij het andere. Nu kan je
wel het verhaaltje van slow twitch en fast twitch spiervezels erbij halen, maar ach...

Tijdens een cut opteren vele voor meer reps, gewoon omdat het risico op blessures
dan veel minder is. Ik ben er geen voorstander van. Gewoon omdat je dan imo meer
kracht en massa verlies. (maar die heb je in je bulk dan wel weer ook snel bij). Als je
low reps high intensity blijft doen, heb je minder energie nodig ook. Ben je sneller klaar,
en heb je meer tijd voor cardio. Supersets etc zorgen wel voor een hogere verbranding,
maar veel scheelt dat ook niet, en uiteindelijk is er altijd één van beide oefeningen die
onder de andere lijdt. Imo besteed je je tijd dan beter in cardio.

Laatst bewerkt:
Thanks Robke!

Ik train nu niet anders dan wanneer ik niet in de cut zit,behalve dat ik er beter op let mijn training (excl abs & evt cardio) binnen een uur afwerk,ik ben iemand die graag veel varieert qua reps en oefeningen maar ik blijf zo zwaar gaan als ik kan en zwaarder want iedere training doe ik een paar sets tot failure en er voorbij met een spotter,ik ga zo diep dat ik regelmatig even moet gaan zitten heel rustig omdat ik sterretjes zie en het gevoel heb dat ik bijna out ga :p

Mijn trainingen verschillen wel met een jaar terug,ik let nu veel meer op contractie en mijn mind-muscle connectie werkt veel beter..waar ik vorig jaar vaak kleine irritante blessures had (ik trainde echt waak lomp en ging zo zwaar dat de techniek helemaal zoek was) heb ik nu zelden nog iets,en qua fysiek ben ik enorm vooruit gegaan en heb ik meer een bodybuilder look dan op de foto's bij mijn profiel (lees circa 5 kg meer massa bij zelfde bf,dat is echt veel imo!)

Ik heb vandaag lekker vrij,net terug van een uur stevig wandelen op st pieter,nu maaltijd 1 (5 hele eieren en 4 eiwit) dalijk ff naar de gym voor een half uurtje abs workout en vanmiddag gaan de schouders & triceps eraan geloven :D verder hele dag chillen!

Trainingen klinken idd pittig zo :) En mind muscle > weights ;)

Je kan trouwens ook nog eens kijken naar GLA. Boron Olie. Vind je bij De Tuinen.
15 voor 2 potten. GLA activeert je BAT. En dat wil zeggen grotere thermogenesisch.

Sint Pieter? Is daar ook geen kinderboerderij? :p

Trainingen klinken idd pittig zo :) En mind muscle > weights ;)

Je kan trouwens ook nog eens kijken naar GLA. Boron Olie. Vind je bij De Tuinen.
15 voor 2 potten. GLA activeert je BAT. En dat wil zeggen grotere thermogenesisch.

Sint Pieter? Is daar ook geen kinderboerderij? :p

Haha ja in de wijk Sint Pieter wel geloof ik maar ik ga iedere morgen lopen/joggen op de st Pietersberg/st Pietersbos met mijn bullterier teefje Hummer,ik loop vanmiddag eens binnen bij de tuinen,we hebben er 2 in maastricht :p

Hahaha, ja, kom ook wel regelmatig aan die kanten ;) Mijn oma woont in Smeermaas ;)
Dus soms met de kleine even naar de boerderij, naar 'tricht even shoppen met de vrouw,
iedereen tevreden :)

Laatst bewerkt:
Hahaha, ja, kom ook wel regelmatig aan die kanten ;) Mijn oma woont in Smeermaas ;)
Dus soms met de kleine even naar de boerderij, naar 'tricht even shoppen met de vrouw,
iedereen tevreden :)

In Smeermaas heb je zoooo'n lekker Italiaans ijs :D

En dat is zoooo verboden voor mij nu :p

Jezelf vergelijken met pro's die liters testosteron door hun aders hebben lopen, -1.

Ik snap je punt niet[/QUOTE]

Tijdens een cut opteren vele voor meer reps, gewoon omdat het risico op blessures
dan veel minder is. Ik ben er geen voorstander van. Gewoon omdat je dan imo meer
kracht en massa verlies. (maar die heb je in je bulk dan wel weer ook snel bij). Als je
low reps high intensity blijft doen, heb je minder energie nodig ook. Ben je sneller klaar,
en heb je meer tijd voor cardio. Supersets etc zorgen wel voor een hogere verbranding,
maar veel scheelt dat ook niet, en uiteindelijk is er altijd één van beide oefeningen die
onder de andere lijdt. Imo besteed je je tijd dan beter in een groter kcal tekort.
Dit dus. Voor 99% mee eens, alleen de laatste woordjes niet helemaal.

Schouders & triceps

Hoog tempo,30 tot max 60 sec rust tussen de sets,

Staand mp smith machine
1 opwarmset
12x60
9x70
7x70 dropset 4x60

DB side raises,staand..ik doe ze erg geconcentreerd,explosief naar boven,even vasthouden en langzaam laten zakken
12x16
9x18
7x20

EZ stang front raises,small grip
12x20
11x20
14x20

Shoulderpress machine (pannata) focus op achterkant
Fst7 7 sets 6-8 reps

Cable rope push downs
3 sets circa 15 reps,steeds 6-8 breed,5 kg eraf en dan nog 6-8 reps

Benchpress small grip triceps focus
15x60
12x80
9x100

Cable push down unilateral
3 sets links en rechts 8-12 reps

Om 6u vanmorgen 55 min low intensity cardio,daarna maaltijd 1 genomen en terug in bed gedoken tot 10 :p

Laatst bewerkt:
nice shouldertraininkie

Dag 7 van mijn precontest lowcarb diet,mijn bf zakt waanzinnig snel waardoor ik iedere week een maaltijd min of meer kan en mag cheaten waardoor ik tevens mijn metabolisme een boost geef,vandaag dat gedaan door aan mijn 2e maaltijd (45 min voor de training) 50 gram carbs uit havermout toe te voegen en direct na de training 30 gram carbs uit snelle carbs..ongelooflijk wat een energie die 50 gram carbs me geven nu in een training!

Borst getrained max 60 sec rust tussen de sets,

Opgewarmt met incline chestpress machine (panatta) 2 setjes 20 reps

Incline db flies
15x24
12x30
9x34

Incline benchpress
14x80
11x100
6x110 dropset 3x100 (laatste rep met spot)

Pullover met cable/touw (focus chest) 3 sets 9-15 reps

Benchpress flat smithmachine
15x80
14x100 (laatste 2 reps met spot)

Staand cable crossovers 3 sets 8-12 reps en 1 dropset 6-3-3 reps

Incline chestpress panatta
5 sets met 30 sec rust 100kg 10-5 reps

Goed log. Met 1 cheat maaltijd boost je je metabolisme trouwens niet ;)

Goed log. Met 1 cheat maaltijd boost je je metabolisme trouwens niet ;)

Bij probodybuilding.com denken ze van wel en aangezien ik hun dieet volg hou ik dat dan maar aan,hoe alles wetenschappelijk werkt in mijn lichaam..geen idee maar in de praktijk blijken hun ideeen zijn vruchten af te werpen :p

Thanks anyway!

Ik zet overigens geen gewichten bij alles wat met kabels is omdat die dingen allemaal anders aanvoelen,dus dan maar reps en men mag er vanuit gaan dat het bloed zweet en tranen reps zijn,ook die met de kabels :p

Tijdens training van vanmorgen heeft mn trainingsmaatje nog een foto gemaakt maar ik krijg m niet geupload (pc stuk)

Laatst bewerkt:
vanmorgen weer mn ochtendcardio gedaan, volledig nuchter uiteraard 45 min stevig wandelen joggen over de st Pietersberg met mijn bull

even kijken of ik de foto van gisteren erop krijg nu, de pose sucks (geen pose eigenlijk :p, is gewoon ff snel een foto gemaakt) en de kwaliteit is slecht waardoor de foto een hoop definitie weghaald maar de foto geeft toch wel een beeld van mijn progressie t.o.v een jaar terug (zie gallery)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goed fysiek, lekkere heavy gewichten.
toevallig ook nog pics van je benen?

Goed fysiek, lekkere heavy gewichten.
toevallig ook nog pics van je benen?

thanks!

ik heb sowieso bijna geen pics :( en zou graag eens een BB fotoshoot doen met iemand die verstand heeft van belichting etc..gister hebben we er ook maar 1 ff snel gemaakt, ik zal er aan denken snel 1 van mijn benen te maken, benen doen niet onder voor bovenlichaam en zitten vol lijnen, definitie en aders

Terug
Naar boven