Fitness Seller

Aron's krav maga/martial arts log

• Topic Starter Topic Starter
25 09 2014 - Krav maga les 3

Beetje zelfde training als vorige keren

Veel 360 defenses tegen cirkel attacks. Verder veel inside defense gedaan tegen straight punch. Ook verdedigingen geoefend tegen chokes. Verder wederom nog wat vanuit de grond gewerkt.

Van de ene kant gunstig dat ik in een beginnersgroep zit omdat je dan lekker van het begin rustig door het curriculum loopt. Anderzijds vind ik zwaardere groep waar ik me aan op kan trekken ook wel goed...

controles les 1
Na de krav maga training nog met select groepje uurtje doorgegaan om controle en verplaatsings technieken te oefenen die zinvol zijn in beroepsmatige situaties, was ook wel tof.

- Begint langzaam automatisme in bewegingen te komen
- Reactiesnelheid wordt beter

trainingsduur totaal : 2 uur en een kwartier

Laatst bewerkt:
Kan je misschien toelichten wat die verdediging is tegen chokes?
Lijkt mij wel interessant

01/10/2014 krav maga les 4

Vantevoren beetje rek en core oefeningen

Vanaf grond opstaan wederom geoefend.

Rest van training verder geborduurd op waar we vorige week met chokes waren gebleven. Verschillende soorten verdedigingen tegen chokes als je staat / tegen muur staat / als je ligt. Etcetera. Elke keer weer met counteren of course, af en toe met wat 360 defenses erdoorheen, lag aan de oefening.

08/10/2014 krav maga les 5

2 tallen

-verdediging tegen cirkel attack (360 defense)
- verdediging tegen straight punch
- Verdediging tegen cirkel attack & straight punch
- verdediging tegen straight punch tegen buik
- verdediging tegen cirkel attack, straight punch tegen gezicht en tegen buik
- verdediging tegen voorwaartse trap
- verdediging tegen cirkel attack, straight punch tegen gezicht en buck en verdedigign tegen voorwaartse trap
- verdediging tegen low kick
- verdediging tegen alle bovenstaande

- verdediging tegen cirkel attack dmv bukken
- verdediging tegen cirkel attack dmv bukken en hierna counteren met 2 punches
- verdediging tegen cirkel attack dmv bukken en hierna counteren met 2 punches en 2 low kicks geven

done. Lekker getraind. reactievermogen zit echt progressie in en bewegingen beginnen routine te worden. Al is het vaak belangrijker dat je IETS doet ipv dat je precies doet wat er voor staat.

16/10/2014 krav maga les 6

- zombie game + cirkelar attacks
- preventings chokes en straight punches.
- oustide def. against a straight punch ( side ).
- outside def. against a straight stab knife ( side )
- defenses against cirkelar attacks en straight punches.
- korte spar sessie na duw met de ogen dicht, enkel boxen, niet op 100, toucheren belangrijker als hard raken. Heb wel ferme tikken gehad :(
en beetje gegeven
. Er werd ook gefilmd maar geen idee of dat nog online komt.

Polsen blauw van het afweren. Verder nog blauw oogje na het sparren.

Misc-so-hardcore-l.png

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

als iemand vid wil van korte sparsessie kan ik die via pm of karma geven

Nee hoor hoef dat niet te zien. :trollface:

:(

Moet jij niet vol in een wedstrijdvoorbereiding zitten?
Gisteren crossfit, vandaag weer deze gekkigheid...

Moet jij niet vol in een wedstrijdvoorbereiding zitten?
Gisteren crossfit, vandaag weer deze gekkigheid...
ach da crossfit was eenmalig

en de krav maga trainingen zijn echt van steady state cardio intensiteit, doet helemaal niks met mijn herstel.

je volgt mijn krachtlog toch en ziet toch dat ik progressie boek op , uh alles ?

Jawel maar als je al die rare dingen niet zou doen misschien nog wel meer :)

Je mist hier toch gewoon reguliere trainingen door ofnie

lekker doen wat je leuk vind

Krav Maga Les 7
- Warming up, een hangt stootkussen over schouder en rent, ander rent erachteraan en valt aan op kussen
- op de melons, trapkussen counters geven, start met ogen dicht.
- inside en outside defenses vanuit een semi passive, fighting stance. voor, 45 graden en zijkant.
- zelfde maar start ogen dicht, na een tikje krijg je een aanval.
- straight stabs met een mes, vanaf de zijkanten.
- korte sparsessies, 1 start met ogen dicht. 4x2 sessies
- Op de trapkussens conditioneel werken 2 minuten, telkens 20 keer aanval op kussen, 10 meter naar lijn rennen ---> vallen --> opstaan ----> terugrennen ----> repeat
- Laatste sessie 1 minuut volle bak losgaan op stootkussen

beetje bokszak werk gedaan. Technisch besteden we bij krav maga erg weinig aandacht aan aanvallen, vooral lowkicks voelen beter dan dat ze er uit zien, dit zie ik ook terug bij mijn bokszakwerk wat ik heb gefilmd. Zit niet echt progressie in. Misschien nog eens langsgaan bij een boks of mma klasje voor paar lesjes techniek.

https://www.youtube.com/watch?v=urVBCLJhioc&feature=youtu.be

vindt nog steeds gave sport, als je vooruit trapt op de bokszak raak je dan met de gehele zool of schop je dan met de top (punt) van de voet?

heb laatst nog eens gezocht naar de hele serie van human weapon, maar kon die nergens meer vinden, alleen een paar op youtube of ingekorte vids met alleen de techniek :(

vindt nog steeds gave sport, als je vooruit trapt op de bokszak raak je dan met de gehele zool of schop je dan met de top (punt) van de voet?

heb laatst nog eens gezocht naar de hele serie van human weapon, maar kon die nergens meer vinden, alleen een paar op youtube of ingekorte vids met alleen de techniek :(

Je geeft een voorwaartse trap met de bal van je voet.

Terug
Naar boven