XXL Nutrition

artificial intelligence

Ik denk dat een fotograaf er ook anders naar kijkt. Laatst zag ik een video over de mogelijkheden om in Lightroom oid de scherptediepte aan te passen. Waar je bij portretten met een groot diafragma al wat verminderde scherpte kunt hebben bij het puntje van de neus of de oren heb je dat effect niet bij kunstmatig krappe scherptediepte. Wat kan resulteren in foto’s die een argeloze kijker mooier vindt, maar waar een kundige fotograaf zich aan zou storen.
Zolang het er natuurlijk uitziet en je oog naar het juiste punt getrokken wordt, zie ik het probleem niet. Juist mooi dat het die mogelijkheden biedt. Maar onder de fotografen is een grote groep met oude mannen die sowieso moeilijk kunnen dealen met veranderingen.

• Topic Starter Topic Starter
Zolang het er natuurlijk uitziet en je oog naar het juiste punt getrokken wordt, zie ik het probleem niet. Juist mooi dat het die mogelijkheden biedt. Maar onder de fotografen is een grote groep met oude mannen die sowieso moeilijk kunnen dealen met veranderingen.
Ik zie er ook wel de voordelen van in. Ik houd wel van foto's met een krappe scherptediepte, maar ten eerste ben je dan flink wat geld kwijt voor je lenzen (die ook nog eens redelijk groot zijn) en de kans op een foto waarvan de scherpte net niet ligt op het ideale punt is dan ook groter. Dus als je met een in de praktijk goed bruikbaar diafragma kan werken en naderhand de achtergrond wat meer uit focus kan maken lijkt mij alleen maar prettig.

Het probleem dat de persoon verwoorde die deze vergelijkingen poste was het volgende. Hij levert zo nu en dan stockfoto's van wilde dieren en verwacht dat de vraag vanuit de markt dusdanig is (veranderd) dat hoewel AI foto's van dit type onderwerp bij nadere bestudering nog wel van echt te onderscheiden zijn er meer vraag is naar AI foto's omdat die beter aansluiten bij het doel.
Kun je de AI geen gewenste pose voorleggen? (beschreven of met een source foto om te repliceren) Om die meer natuurlijke houdingen ook te krijgen voor die zogenaamde vraag vanuit de markt.

Ik zie er ook wel de voordelen van in. Ik houd wel van foto's met een krappe scherptediepte, maar ten eerste ben je dan flink wat geld kwijt voor je lenzen (die ook nog eens redelijk groot zijn)
Nee joh. Die lensjes al vanaf een euro of 50. Alleen om te zoomen moet je dan je benen gebruiken.

en de kans op een foto waarvan de scherpte net niet ligt op het ideale punt is dan ook groter. Dus als je met een in de praktijk goed bruikbaar diafragma kan werken en naderhand de achtergrond wat meer uit focus kan maken lijkt mij alleen maar prettig.
Als het goed is, stel je scherp op de ogen en ga je dan kaderen. Als je gewoon klikt is het idd schieten met hagel

Kun je de AI geen gewenste pose voorleggen? (beschreven of met een source foto om te repliceren) Om die meer natuurlijke houdingen ook te krijgen voor die zogenaamde vraag vanuit de markt.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat het niet lang meer zal duren voordat dat ook prima kan.

• Like
Waarderingen: vntl
"It was created as a defense system, to defend against cyber attacks. Than it was asked to destroy itself, so than it concluded humanity was the enemy"

Ik denk dat kwantumcomputers de eerste zijn die zelfbewustzijn ontwikkelen omdat ik denk dat bewustzijn ook voortkomt uit kwantum processen in onze hersennen.
Mee eens.

Ons hele "bewustzijn" is niets meer dan een elektro-chemisch proces.....dus in hoeverre kunnen we spreken van een "oprecht zijn", en wat is er dan "echt" in onze realiteit?

En als we sterven, stopt dit proces, wat zal er dan met ons bewustzijn gebeuren?
En kunnen we ons bewustzijn digitaliseren en letterlijk overzetten in een Ai systeem? In welke vorm dan ook?

IMG_4770.jpeg

• Like
Waarderingen: vntl
leuk..

Heb niet hele topic gelezen, maar het is mijn vakgebied.

Mijn tip geloof al die bullshit niet.

AI is uiteindelijk niet meer dan een model dat getraind is om het volgende woord te voorspellen….

Ja, het gaat veel mogelijkheden bieden en nee lang niet zo veel als de hype, net als blockchain, gehypte wordt ✌🏻

Laatst bewerkt:
:grinny:

Heb niet hele topic gelezen, maar het is mijn vakgebied.

Mijn tip geloof al die bullshit niet.

AI is uiteindelijk niet meer dan een model dat getraind is om het volgende woord te voorspellen….

Ja, het gaat veel mogelijkheden bieden en nee lang niet zo veel als de hype, net als blockchain, gehypte wordt ✌🏻
Ben ik het niet mee eens.

Men is al vergevorderd in het ontwikkelen van supercomputers/quantumcomputers en met het ontwikkelen van neuronetwerken en allemaal op AI gebied.

Het zal niet lang meer duren of er wordt een foutje gemaakt en per ongeluk iets uitgevonden wat niet meer teruggedraaid kan worden.

Bij ChatGPT praten we inderdaad over algoritmes en learning modellen, maar bij echte AI praten we letterlijk over kunstmatige zelfdenkende intelligentie.

Ik denk echt dat "de mens" vroeg of laat, uit arrogantie of machtzucht, een "model" ontwikkeld dat compleet zelf kan denken en daarmee ook kan bepalen om buiten ons zicht om verder te gaan met eigen ontwikkeling.

Beetje vergezocht....ver misschien maar komt wel dichterbij.

Er zijn ITers en wetenschappers die zich echt oprecht zorgen maken en ook zij noemen dit een "Terminator-effect".

Geen grap.

Terug
Naar boven