Fitness Seller

artificial intelligence

Ben ik het niet mee eens.

Men is al vergevorderd in het ontwikkelen van supercomputers/quantumcomputers en met het ontwikkelen van neuronetwerken en allemaal op AI gebied.

Het zal niet lang meer duren of er wordt een foutje gemaakt en per ongeluk iets uitgevonden wat niet meer teruggedraaid kan worden.

Hij ChatGPT praten we inderdaad over algoritmes en learning modellen, maar bij echte AI praten we letterlijk over kunstmatige zelfdenkend intelligentie.

Ik denk echt dat "de mens" vroeg of laat, uit arrogantie of machtzucht, een "model" ontwikkeld dat compleet zelf kan denken en daarmee ook kan bepalen om buiten ons zicht om verder te gaan met eigen ontwikkeling.

Beetje vergezocht....ver misschien maar komt wel dichterbij.

Er zijn ITers en wetenschappers die zich echt oprecht zorgen maken en ook zij noemen dit een "Terminator-effect".

Geen grap.
Is een "Terminator-effect" niet gewoon een vorm van devolutie?

• Like
Waarderingen: K82
Is een "Terminator-effect" niet gewoon een vorm van devolutie?
Als in dat mensen, in de vorm van vlees en bloed, niet meer verder ontwikkelen (evolutie) omdat machines en cyber het overnemen?
Dus evolutie gaat vooruit maar stagneert en komt bijna tot stilstand en dat noemen we "evolutie"?

Als in dat mensen, in de vorm van vlees en bloed, niet meer verder ontwikkelen (evolutie) omdat machines en cyber het overnemen?
Dus evolutie gaat vooruit maar stagneert en komt bijna tot stilstand en dat noemen we "evolutie"?
Devolutie = tegenovergestelde

• Like
Ben ik het niet mee eens.

Men is al vergevorderd in het ontwikkelen van supercomputers/quantumcomputers en met het ontwikkelen van neuronetwerken en allemaal op AI gebied.

Het zal niet lang meer duren of er wordt een foutje gemaakt en per ongeluk iets uitgevonden wat niet meer teruggedraaid kan worden.

Bij ChatGPT praten we inderdaad over algoritmes en learning modellen, maar bij echte AI praten we letterlijk over kunstmatige zelfdenkende intelligentie.

Ik denk echt dat "de mens" vroeg of laat, uit arrogantie of machtzucht, een "model" ontwikkeld dat compleet zelf kan denken en daarmee ook kan bepalen om buiten ons zicht om verder te gaan met eigen ontwikkeling.

Beetje vergezocht....ver misschien maar komt wel dichterbij.

Er zijn ITers en wetenschappers die zich echt oprecht zorgen maken en ook zij noemen dit een "Terminator-effect".

Geen grap.
Het blijft nog steeds een voorspeller en quantum computing gaat over rekenkracht wat totaal wat anders is.

Buiten dat zijn de mogelijkheden voor veel branches onwijs groot.

Waar ik van de week aandacht bijvoorbeeld is voeding en trainingsschema zijn in een klik gemaakt. Als je de juiste prompts maakt. Om maar een tastbaar voorbeeld te geven!

Zelfdenkende AI zijn nog een utopie en zelfdenkende intelligentie al helemaal als we het over AI hebben, maar dat de mens zichzelf ooit zal vernietigen is wel een realistisch punt.

• Topic Starter Topic Starter
Dat evolutie zorgt voor iets wat wij vooruitgang noemen.
Ik doelde op het verliezen van kwaliteiten die je niet gebruikt. In de prehistorie hadden we een beter reukvermogen. Nachtzicht is achteruit gegaan sinds elektrische verlichting. En als je een tijdje niet traint, verlies je spiermassa. Waar zie jij daarin een waardeoordeel?

Ik doelde op het verliezen van kwaliteiten die je niet gebruikt. In de prehistorie hadden we een beter reukvermogen. Nachtzicht is achteruit gegaan sinds elektrische verlichting. En als je een tijdje niet traint, verlies je spiermassa. Waar zie jij daarin een waardeoordeel?
Mij bekruipt het gevoel dat je deze 3 voorbeelden een negatieve verandering vind.

Interessante discussie, evolutie, devolutie, wat is negatief en wat is positief.

Allea is relatief....dus er is dan geen "positief" of "negatief".

Het is maar net hoe je het bekijkt.

"Je zou maar alles kunnen ruiken zeg, bah!"

Of

"Wauw, je zou maar alles kunnen ruiken!"

Maar dan nog, de mens denkt met al haar uitvindingen, veroveringen en wereld overheersing volledig boven aan de voedselketen te staan. Doen we eigenlijk ook wel, samen met alle dodelijke virussen waar we mee samen leven. En dit zorgt ook voor technische ontwikkelingen die steeds maar door blijven gaan en die rekenkracht gaat ook iedere dag een flinke stap vooruit, straks is rekenkracht volledig achterhaalt en ouderwets en gebruiken we (of machines) complexe methodieken die de mens nauwelijks kan begrijpen omdat wij "per ongeluk" ergens in een groot geheim laboratorium iets hebben ontwikkeld dat zich digitaal verspreid en......ach laat ook maar ik draaf weer door.....misschien.

En @GruX ,als meneer Musk nog even een jaar of 10 verder is met zijn bedrijf Neuralink, zien we misschien wel een hele andere wereld opkomen waar "rekenkracht" ineens niet meer relevant is zoals nu tegenwoordig.

Ach ja....mijn profielfoto geeft al een boodschap...

Maar dit is en blijft een zeer fascinerend onderwerp.
Ik hou er van.

• Like
Waarderingen: GruX
Maar dit is en blijft een zeer fascinerend onderwerp.
Ik hou er van.
Het is zeker fascinerend! Maar de kans dat wij ons uitroeien met een virus door een chemische oorlog acht ik groter en is ook angstaanjagend als je er te veel aan denkt!

Laatst bewerkt:
  • Like
Het is zeker fascinerend! Maar de kans dat wij ons uitroeien met een virus door een chemische oorlog acht ik groter en is ook angstaanjagend als je er te ver aan denkt!
Ben ik ook wel mee eens.

Maar ben je dan bang dat we allemaal in rondrennende zombies veranderen? Zoals WorldWar Z ?

• Like
Waarderingen: GruX
die rekenkracht gaat ook iedere dag een flinke stap vooruit, straks is rekenkracht volledig achterhaalt en ouderwets en gebruiken we (of machines) complexe methodieken
Voorzover ik begrepen heb gaat alleen de rekenkracht nog steeds snel vooruit en blijven complexere methodieken voorlopig achterwege.

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Haha
Terug
Naar boven