MuscleMeat

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

• Topic Starter Topic Starter
Een paar vragen hebben anderen al juist beantwoord zie ik, dus die quote ik niet nogmaals. :)

nice dan ben ik natty tot 27.7 gekomen op 10% bf(ffmi ja). daarna pas gaan juicen.
Groter dan alle natty Mr.America winnaars. Laat me raden, zelfgemeten bf% met een caliper, bloated aan het eind van de dag? Ik was voor m'n laatste bulk 5 punt nog wat volgens m'n Accumeasure caliper.

wat is het belang van refeeds in een cut?
Geen als je dieet goed gestructureerd is. Refeeden heeft geen/weinig lange termijn effecten. Refeeden werkt alleen als je een dieet volgt wat je metabolisme ten gronde helpt, waardoor je stagneert en refeeden je metabolisme tijdelijk (en incompleet) kan 'resetten'.

De standaarddeviatie is klein? Iemand met een brede botbouw/meer aanleg zal veel meer FFM kunnen aanzetten en heeft ook meer FFM nodig om vol te lijken. Van persoon tot persoon kan dit verschil enorm zijn, misschien wel 10kg+ voor een zwaar en een lichtgebouwde.
Je haalt range of variance en standard deviation door elkaar. Een 10kg verschil tussen minimum en maximum is goed mogelijk met een kleine standaarddeviatie in een normale distributie. Sterker nog, ik denk dat je inschatting behoorlijk goed overeenkomt met de realiteit.

Even vooraf: ben geen hater, sel mn vragen uit pure interesse, in tegenstelling tot wat andere.

Heb je resultaten van je clienten die je kunt delen?

Je aanpak/overtuiging in je werk, baseer je dat puur op de wetenschap of is er ook ruimte voor ervaring? Ervaring van andere? Ook als deze niet overeenkomen met studies?
Ik zie niet in hoe anecdotes me meer kunnen vertellen over iets dan een goede studie. In mijn idealistischere dagen dacht ik dat dat vrij common sense was, maar nu zie ik dat het een gruwelijke marketingfaal is. Hoe dan ook deel ik nooit data van cliënten, hoewel ik dat misschien a la Berkhan nog wel ga doen. Daarom geef ik nu korting als cliënten me toestaan hun progressie te delen. Ik weet niet in hoeverre ik bereid ben m'n ziel in te ruilen voor meer geld en lof.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Jun 2012 om 16:37 ----------

Sommigen denken nog steeds dat je als natty veel kunt bereiken. Maar stelt weinig voor in de praktijk voor de gemiddelde trainer. Je wil niet weten hoe veel mensen over gebruik liegen, ook op dit forum. Ondertussen wel foto's posten en meedoen aan natural contests. Ga verder geen namen noemen. Maar sommige mensen neem ik al niet meer serieus. Kan ik alleen maar om glimlachen.
Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, maar ik zou mensen zeker niet ontmoedigen om natty te trainen. Je weet nooit hoe goed je genen zijn totdat je je max bereikt en als je geluk hebt kom je er zo uit te zien:

reg_park_021.jpg

Laatst bewerkt:
Hey Menno,

Even een vraagje. heb nu nieuw schema en weet niet of jij dat even kunt controleren :).

Maandag: Borst
Bench press 5x5
Inc DB Press 4x8
Inc BB Press 4x8
Fly's voor bovenkant met cable machine 3x15

Dinsdag: Benen
Squad 5x5
Lying hamstring curl 4x8
Leg extension 4x8
Lunges 4x8
Calv Press 4x8

Woensdag: off

Donderdag: Rug
Pull upx 5x5
Deadlift 5x5
Lat Pulldown 4x8
DB Row 4x8

Vrijdag: SChouders+bicep/tricep
DB Press 5x5
Side Raise 4x8
seated rear raise 4x8
BB shrug 5x5
EZ curl 3x8
French press 3x8
DB curl 3x8
Triceps extension 3x8

Ben even kwijt of dit nu wel of niet goed is. ben fan van "te veel doen". dus hoop dat ik hiermee weer goede kant op ga

Groter dan alle natty Mr.America winnaars. Laat me raden, zelfgemeten bf% met een caliper, bloated aan het eind van de dag? Ik was voor m'n laatste bulk 5 punt nog wat volgens m'n Accumeasure caliper.
[/IMG]

groter, nee dat zeker niet maar toch komt dit er uit de test rollen. na enkel ontbijt en ook 5 punts meting, niet zelf uitgevoerd mind u. en al zou de test ontzettend onnauwkeurig zijn en ik 15 bf gehad hebben dan had ik nog boven de schaal gezeten....

kennelijk zegt de test dus niet alles. stats waren toen 97kg bij 10% bf. overigens als je de stats van de natty mr america winnaars neemt komen die bij een gelijkwaardig bf hoger uit maar goed..

Laatst bewerkt:
Park is volgens mij ook niet zijn hele carierre natty gebleven, maar kan goed dat hij dat op deze foto nog wel is.

Wel een indicatie dat trainen met een grote focus op kracht een bruut fysiek overlevert. 500 pound bench 600 pound squat 700 dl. 315 neck press

Hi Menno,

Ben je nu wel of geen voorstander van dips?

Accordingly, don't bother with high rep kickbacks. Instead, ramp up the intensity on lockouts, dips, and close grip decline presses. It's best to use low reps the majority of the time. High reps will do very little for most people.

http://www.t-nation.com/free_online...cific_hypertrophy_chest_triceps_and_shoulders

vs

Your body isn't structurally adapted to pushing against things that are behind your body; it's unnatural and causes unnecessary shoulder stress. As a result, exercises such as dips, behind-the-neck presses, and behind-the-body side or front raises should be excluded due to this criterion.

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/7_principles_of_exercise_selection

Thanks. :)

Menno, kan je ook een goede genetische aanleg hebben in je onderlichaam en een minder goede (of zelfs slechte) aanleg in je bovenlichaam?

EDIT:
Wat voor assistance raad je aan bij 5/3/1?

Laatst bewerkt:
Is er geen verschil tussen complexe en simpele carbs voor je lichaamssamenstelling?

• Topic Starter Topic Starter
Over Reg: hij was natty op z'n hoogtepunt en is daarna nooit groter geworden. Z'n competitiegewichten en pics zijn ook heel consistent. Als hij test heeft gebruikt heeft ie het nooit succesvol weten te doen. Goed mogelijk de beste genen (voor een blanke) ooit.

Hey Menno,

Ben even kwijt of dit nu wel of niet goed is. ben fan van "te veel doen". dus hoop dat ik hiermee weer goede kant op ga
Ik zou veel meer informatie nodig hebben om te kunnen weten wat optimaal voor jou is. Ik kan wel zeggen dat je beter iets te weinig dan iets te veel kan doen.

Goed gespot. Er staan helaas wel meer stukjes in de artikelen waar ik niet heel blij mee ben (editing), vooral omdat ik een paar zinnen later zeg dat dips het lange hoofd van de triceps niet goed belasten. De versie op SimplyShredded is (naar mijn weten) niet bewerkt en daar raad ik ook geen dips in aan.

Menno, kan je ook een goede genetische aanleg hebben in je onderlichaam en een minder goede (of zelfs slechte) aanleg in je bovenlichaam?

EDIT:
Wat voor assistance raad je aan bij 5/3/1?
Zeker. Genetische aanleg heeft centrale (whole-body) en locale componenten. Bijna iedereen heeft zwakke en sterke punten (alleen Reg Park niet ;)).

Ik raad 5/3/1 niet aan, dus ik kan ook niets zeggen over het assistance werk. Geeft Wendler in z'n boek niet een paar opties?

Wat vind jij de beste oefening voor binnenkant borst?
Er is geen binnenkant borst, alleen boven/onder. Althans, selectieve hypertrofie over de lengte van spiervezels is mogelijk maar niet praktisch relevant.

Is er geen verschil tussen complexe en simpele carbs voor je lichaamssamenstelling?
Nope. Suiker is niet dikmakender dan zoete aardappelen.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Jun 2012 om 12:29 ----------

groter, nee dat zeker niet maar toch komt dit er uit de test rollen. na enkel ontbijt en ook 5 punts meting, niet zelf uitgevoerd mind u. en al zou de test ontzettend onnauwkeurig zijn en ik 15 bf gehad hebben dan had ik nog boven de schaal gezeten....

kennelijk zegt de test dus niet alles. stats waren toen 97kg bij 10% bf. overigens als je de stats van de natty mr america winnaars neemt komen die bij een gelijkwaardig bf hoger uit maar goed..
97kg... hoe lang ben je? Probeer het eens met normalisatie: 6.3 x (1.8 m – lengte). "Similarly, a sample of 20 Mr. America winners from the presteroid era (1939-1959), for whom we estimated the normalized FFMI, had a mean FFMI of 25.4." 1959 is al niet echt meer pre-steroid, dus als jij daarboven zat raad ik je sterk aan om mee te doen met competities. Als je ook nog lang bent en enigszins goede esthetiek hebt moet je makkelijk een pro card kunnen winnen.

Ik zie niet in hoe anecdotes me meer kunnen vertellen over iets dan een goede studie. In mijn idealistischere dagen dacht ik dat dat vrij common sense was, maar nu zie ik dat het een gruwelijke marketingfaal is. Hoe dan ook deel ik nooit data van cliënten, hoewel ik dat misschien a la Berkhan nog wel ga doen. Daarom geef ik nu korting als cliënten me toestaan hun progressie te delen. Ik weet niet in hoeverre ik bereid ben m'n ziel in te ruilen voor meer geld en lof.

Hoe kijk je dan aan tegen andere trainers? Welke soms dwars tegen de wetenschap in lijken te gaan (en ook niet zonder succes?)

Is dat dan toe te schrijven aan de genetische freaks waar de bekendere trainers mee werken incombinatie met PED's?

Nog een andere vraag;
Je uitspraak over cardio, dan met name het niet nodig zijn van cardio. Wat zijn volgens jou de common mistakes die gemaakt worden? Ik bedoel dus, ik ben iemand die wel cardio nodig heeft om in wedstrijdshape te komen, nu ben ik niet een genetisch wonder maar het lukt uiteindelijk wel om in shape te komen (zie foto) maar ik daarvoor dien ik zelfs een offseason cardio routine te volgen.

Heb je wat pointers voor me waar wellicht mijn fouten kunnen liggen? ik raak nu in cardio traject te veel volheid kwijt wat ik met laden niet op kan vangen omdat ik heel snel subq vocht ontwikkel.

En is er ook geen verschil van de verhouding carbs tijdens een cut? Dus of je dieet nu bestaat uit 40% carbs en 20% vet of 10% carbs en 50% vet, met beiden evenveel eiwit en totaal aantal kcal.

Ik gooi best vaak een halve liter melk+half bakje kwark+150 gram havermout in de blender. Heeft vloeibaar voedsel enig nadelig effect?

En is er ook geen verschil van de verhouding carbs tijdens een cut? Dus of je dieet nu bestaat uit 40% carbs en 20% vet of 10% carbs en 50% vet, met beiden evenveel eiwit en totaal aantal kcal.

Ben ik ook benieuwd naar. Klopt het ook dat carbs(en vooral postworkout) zorgen voor minder krachtverlies/krachtbehoud of zelfs krachtwinst tijdens een cut? Of ligt dat alleen aan de veranderde trainingstechniek(minder volume meer intensiteit)?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

ik vind het idee dat dippen niet goed zou zijn wel interessant. het is mij idd bekend dat een hoop mensen hier pijn in de schouders etc bij krijgen. zelf vindt ik het een geweldige oefening en doe hem zonder problemen full rom.

hangt het nut van dips niet gewoon af van de persoon in kwestie?

• Like
Waarderingen: Misk
Terug
Naar boven