Zoals iemand hierboven zei is je fiber type composition grotendeels genetisch bepaald. Enkele neurale factoren spelen ook mee. Daarnaast kan ik simpelweg niet lang zwaar bankdrukken zonder dat m'n ellebogen opspelen.
Biorhythm: Timing van proteïne in in mindere mate koolhydraten op basis van je circadian rhythm is een werkend concept, maar proteïne moet juist niet net na het opstaan.
Artikels: De enige van wie ik alles lees is Alan Aragon. Met 'artikelen' bedoel ik meestal journal articles. Je kan misschien kijken wie ik like/volg op FB en Twitter.
Heel goede manier om honger te onderdrukken, niet of heel weinig speciaal voordeel voor je metabolisme. Goed voorbeeld van iets waarvoor veel mooie theorieën zijn maar het empirische bewijs weinig bijzonders laat zien.
Ik lees later vandaag je email trouwens.
Ligt aan de exacte situatie. Wat heb je daarvoor op, slaap je ertussen, train je ertussen, etc. Maaltijdfrequentie heeft normaliter geen enkel effect op... alles.
Het enige bewijs daarvoor is geëxtrapoleerd van twijfelachtige studies op dieren. Scheikundig zie ik ook niet waarom het aminozuur schadelijk zou kunnen zijn, maar de lange termijn effecten op mensen zijn nog niet bekend, dus dat blijft een (klein) risico.
Heb je m'n muscle-specific hypertrophy 1 artikel gelezen? De #1 oefeningen zijn overigens overhead presses.
6° klinkt niet zorgwekkend, maar voor je glutes: feet and body elevated hip thrusts en reverse hypers zijn goed voor maximale activatie. Probeer ook glute marches in je warm-ups.
Klinkt nasty. Succes.
Berkhan's artikel laat alleen zien dat 'de schade wel meevalt'. Op z'n allerminst zijn het (praktisch) lege calorieën die je proteïnemetabolisme vertragen. Dus het hangt af van hoe leuk je drinken vindt en hoeveel waarde je hecht aan je gains.
Dit is van de naar mijn weten recentste studie erover:
Recently,
Barnes and colleagues (Barnes, Mu¨ ndel, & Stannard,
2010a, 2010b) investigated the effects of an
acute alcohol binge episode on recovery of skeletal
muscle performance after a bout of strenuous
eccentric exercise. These studies revealed that
alcohol magnifies the level of force loss typically
associated with exercise-induced muscle damage
through an interaction between alcohol and the
damaged skeletal muscle. Others investigating
alcohol’s impact on recovery have focused on
rehydration (Shirreffs & Maughan, 1997), glycogen
repletion (Burke et al., 2003), and hormonal
changes (Heikkonen et al., 1996) rather than
looking at its effect on subsequent performance
directly.
The main aim of this study was to determine whether
an acute dose of alcohol impacts physical performance,
markers of skeletal muscle damage, and
immunoendocrine function in the days following a
rugby game simulation, compared with a nonalcoholic
beverage. The main finding of this study
was that, when consumed after a simulated game of
rugby, a dose of 1 g alcohol per kilogram of body
mass negatively impacts lower body power output, as
measured by countermovement jump performance.
Er is geen twijfel dat alcohol schadelijk is. De vraag is of de benefits groter zijn dan de costs voor jou.
Zie m'n caffeïne is a femme fatale artikel over caffeïne. Creatine is compleet veilig.
Nee, het stond op GH15's forum volgens mij in de thread of hij natty is. Misschien helpt de link die iemand hierboven gaf.
Zorgen dat je side planks even sterk zijn aan beide kanten. 16 is zeker niet te oud om je scoliosis aanzienlijk te verminderen, tenzij je compleet kapotte zenuwen hebt (mogelijk). Doktoren, grof gezegd, denken in termen van dood/leven en opereren ja/nee en zijn slecht bekend met de mogelijkheden van krachttraining als rehabilitatie-interventie.
Ja, closed chain en makkelijker om je postuur goed te houden.
Zie posts hierboven. Als je na het lezen van die references nog niet overtuigd bent kan ik je niet helpen. Genoeg mensen zijn stage-ready geworden zonder cardio. Pro anything staat overigens gelijk aan gebruiker.