- Waardering
- 98
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 13%
Jammer voor jou, niet waar?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jammer voor jou, niet waar?
Dat soort onderzoeken heb ik in detail behandeld in 'optimized workout nutrition: carbs revisited' en 'workout nutrition is a scam', dus ik zou daar beginnen. Ik hoor het graag als je er vragen over hebt. 'Leucine is a c&cktease' is misschien ook relevant.Wat vind je van zo'n onderzoek als http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11350780?dopt=ExternalLink dan? Is dat volgens jou achterhaald? Meer bronnen die hierop wijzen zijn te vinden in http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/
1) Geen probleem.Bedankt voor je interessante antwoorden, Menno. Hier twee vraagjes over creatine:
1) Langer dan een maand blijven nemen of niet?
2) Frontloaden of niet?
Er is naar mijn weten geen verschil in optimale trainingstechnieken tussen wel en niet natties (als ze verder identiek waren), maar ik ben niet bekend met alles wat de pro's nemen en in die doseringen is er simpelweg niets over bekend. (Succesvolle) gebruikers train ik dan ook hetzelfde als hoog geavanceerde niet-gebruikers met übergenen. Over het algemeen trainen pro's ronduit slecht. Ze doen precies het tegenovergesteld van ik: alles op gevoel. Trainen op gevoel verklaart waarom mensen technieken preferen die merkbaar zijn, e.g. pump, burn, spierpijn, isolatie-oefeningen, mirror muscles. Veel pro's zijn ook niet bepaald intelligent en hebben meer psychologische stoornissen dan niet pro's (ja, daar is onderzoek over gedaan).eentje waar ik al lang mee zit:
Als je de top van het pro bodybuilding bekijkt zie je dat we bijna allemaal voor een high volume split programma kiezen (met de focus op spieren ipv bewegingen of oefeningen)
Nu ben je zelf voorstander van een heel andere approach. Denk je ook dat het pro circuit betere resultaten zou halen indien ze van die hele split hype met de focus op een directe ponp zouden afstappen?
Je zou kunnen zeggen dat het voor de top allemaal niet veel uitmaakt door de grote dosissen drugs die ze door hun lichaam pompen, maar toch.
En hoe zit het voor de amateurgebruiker? Is er een significant verschil wat betreft optimale trainingsmethode tav een natural.
---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 00:07 ----------
anderen mogen natuurlijk ook een respons geven
Cortisolproductie stijgt lineair met je trainingsvolume, niet zozeer met de tijd. Cortisol is ook niet zozeer spierafbrekend alswel algemeen katabool en inderdaad noodzakelijk voor normale vetverbranding. Net als insuline kan je cortisol grotendeels vergeten. Simplistische theoretische verklaringen gebaseerd op hormonen zijn typische broscience.Hey menno,
ik vroeg me af of je cortisol op een of andere manier kan onderdrukken, aangezien dat spiked als je vrij lang traint (geloof vanaf 45minuten oid?) en toch spierafbrekend werkt.
Ook in de ochtend komt er veel cortisol vrij toch, zou mooi zijn als je daar wat tegen kan doen...
Nu zit ik momenteel in de cut, dus cortisol zorgt ook voor vetvebranding, of heb ik dat fout?
Een andere vraag; wat vind jij van groene thee extract om vet af te vallen?
Beide. Zie post op een van de eerste pagina's. IIRC vroeg Fierce dit ook.1 argument van jou tegen IIFYM is verzadigd vet. Is dit mbt bodybuilding, of puur een gezondheidsbezwaar?
Niet slank, geen acceptabele techniek, natty?, n = 1.Hier moest ik trouwens héél hard om lachen.
http://www.youtube.com/watch?v=yV6sKV8nMq0
Zo ken ik zat knulletjes die meer dan 200 kilo squatten. Waaronder ikzelf, overigens.
Zeggen of iets haalbaar is of niet is niet zinnig. Ik kan alleen zeggen dat het voor de overweldigende meerderheid van mensen niet mogelijk is, want dat is wereldrecordniveau natural powerlifting.Menno, denk je dat een 300 raw diepe squat naturel haalbaar is op 120kg?
Afhankelijk van je niveau goed mogelijk voor elke spiergroep, zeker voor je rug en benen.Hoe sta je tegenover spiergroepen die 2x worden aangepakt in een splitschema? Alleen de grote rug/benen?
Je wekelijkse deficit is veruit de allerbelangrijkste indicator van je gewichts- en vetverlies, ja. Andere factoren die ik in deze thread genoemd heb zijn goed om je programma te optimaliseren, maar ze zijn zeker niet nodig om progressie te boeken.als ik net je meningen over Carb cycling, Intermittent fasting etc lees vind je niet dat dit veel toegevoegde waarde heeft toch? betekent dit voor jou dat een cutschema gewoon clean eten moet zijn en een calorie deficit moet hebben?
Overschakelen naar ongeveer je maintenance niveau van voor je cut, afhankelijk van hoeveel gewicht je bent verloren (hoe meer je verliest, hoe lager je metabolisme permanent zakt).Dus stel dat je gecut hebt met 2000 kcal op rustdagen en 2800 op krachtdagen waar je ook cardio hebt gedaan. Dus pak dat je onderhoud op +- 2500 kcal ligt dan. Hoe zou jij het aanpakken om terug te beginnen bulken? Gewoon stoppen met cardio en naar de 3300 kcal op krachtdagen en 3000 kcal op rustdagen? Of hoe zie jij dit?
Overschakelen naar ongeveer je maintenance niveau van voor je cut, afhankelijk van hoeveel gewicht je bent verloren (hoe meer je verliest, hoe lager je metabolisme permanent zakt).
En waarom die keuze?permanent als in permanent..?
dit valt erna toch weer (langzaam) op te schroeven?
zeg even voor het gemak met stapjes van wekelijks 100 cal.?
Hier moest ik trouwens héél hard om lachen.
http://www.youtube.com/watch?v=yV6sKV8nMq0
Zo ken ik zat knulletjes die meer dan 200 kilo squatten. Waaronder ikzelf, overigens.
Niet slank, geen acceptabele techniek, natty?, n = 1.
De beweging omlaag is meer vallen dan gecontroleerd zakken en de weg omhoog wordt grotendeels als opgepakt door onderin te veren.
Maar goed, als men dat tegenwoordig 'acceptabel' vindt.

Is het dan meer dan de gemiddelde persoon kan squatten of meer dan wat de gemiddelde persoon door goed te trainen ooit zou kunnen halen? Laten we ons niet beperken door wat de gemiddelde mens opgeeft of genoeg vind.En jij denkt dat een 200kg squat statistisch gezien niet bovengemiddeld is?
Precies, dit zegt niks, iedereen kan natuurlijk wel met gemak 265kg ATG bouncen maar we doen het allemaal rustig aan met bijvoorbeeld 80kg dan voel je de burn beter en heb je veel meer aan je training. Die 190kg c&j @ 87 heeft hij ook niks aan, is gewoon een al cheaten.De beweging omlaag is meer vallen dan gecontroleerd zakken en de weg omhoog wordt grotendeels als opgepakt door onderin te veren.
Maar goed, als men dat tegenwoordig 'acceptabel' vindt.
Hij bedoelt dat je gewoon minder weegt dus minder verbrandt en daar rekening mee moet houden.