Menno Henselmans
Cool Novice
- Waardering
- 51
Mocht ik iemand's vragen gemist hebben, dan kan je ze gewoon opnieuw posten.
Over z'n techniek, z'n ruggegraat blijft dicht bij anatomische positie, maar z'n pelvis tilt als een mofo. Lees het werk van McGill. Contreras had er laatst ook een goede post over. Of pas standaard biomechanica toe op die techniek. Je SI joint en je ruggegraat worden extreem zwaar belast als je je pelvis tuckt.
---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 16:22 ----------
Geen. Ik zei dat IIFYM geen rekening houdt met de ratio van de verschillende vetzuren en dat die belangrijk is. Verzadigd vet op zich is helemaal niet slecht en al mijn dieeten hebben er vrij veel van.Welke gezondheidsbezwaren heb je juist tegen verzadigde vetten?
'Afdoet als bijna nutteloos'? Je trekt mijn post over die squats zwaar uit context. Het werd gepost als 'bewijs' dat 200kg ondergemiddeld is, wat ten eerste statistisch compleet onzinnig is en waar ik op reageerde met 4 punten. Z'n bf% en techniek zijn van die 4 triviaal. n = 1 en dat je niet weet of hij natty is zijn afdoende argument. Daarna gingen mensen verder in op z'n techniek, wat los staat van het natty or not argument.Neuh ik zou Pat Mendes niet aanhalen als voorbeeld, zeker niet en ben ook absoluut geen fan van hem..
Ik dacht gewoon aan vele willekeurige hobbyisten op forums zoals deze die graag voor oly lifts trainen. Ik lees wel eens ervaringen dat met dagelijkse maxes allerlei klachten juist ophouden.
Dat je onderrug ontploft ben ik nog niet tegengekomen en daar zou je denk ik ook echt je best voor moeten doen door totaal verkeerd te trainen ongeacht je uitvoering.
Ik merkte bij 100kg atg zelfs met bounce al voordelen tegenover 150kg onder parallel dus ik vind het gewoon erg grappig als je atg squatten met 260+kg afdoet als bijna nutteloos omdat er een bounce in zit. Ik denk trouwens dat hij zelfs paused boven de 200 zal kunnen.
In het filmpje blijft z'n rug trouwens prima recht volgens mij.
Maar ok maakt niet uit verder.
Over z'n techniek, z'n ruggegraat blijft dicht bij anatomische positie, maar z'n pelvis tilt als een mofo. Lees het werk van McGill. Contreras had er laatst ook een goede post over. Of pas standaard biomechanica toe op die techniek. Je SI joint en je ruggegraat worden extreem zwaar belast als je je pelvis tuckt.
---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 16:22 ----------
Jawel, je metabolisme herstelt maar deels. Zelfs een jaar na het cutten is herstel nog incompleet. Zie references op de vorige pagina.en is die verzwakking van metabolisme dan permanent? lijkt me niet toch?