Fierce
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 188
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Shell traineeship en strategy consulting zijn opties voor volgend jaar, ja. Ik weet nog niet echt welke richting ik in wil gaan, maar het liefst iets part-time zodat ik het kan combineren met m'n fitnesscarriëre en vooral geen 9-5 desk job die ik niet leuk vind. Maja, dat is veelgevraagd in de huidige economie. Een leuke baan is me in ieder geval veel meer waard dan 6 figure CEO'en.Wat zijn je ambities verder? Je hebt UC Utrecht achter de rug met een fijn judicium. Nu lekker naar Harvard? strategy consulting? of toch een traineeship bij Shell? .... Of een carrière in de fitness industrie natuurlijk? De wereld ligt aan je voeten met zo'n achtergrond heEn waarom die keuze?
Hm, ligt aan de refeed. Voor kort refeeden na lang diëten, wanneer je je metabolisme zo hoog mogelijk wilt opstoken (en waar ik geen fan van ben), dan zijn medium carbs voldoende volgens de meeste studies. IIRC was bijna puur carbs niet effectiever dan 30% vet erbij. Als je een soort recomp dieet volgt met surplus en deficit dagen hoef je niet echt te letten op je carb intake, maar ik zou carbs zeker niet elimineren op de surplusdagen.Mack kap eens met faal troll posts, hiervoor ook al met binnenkant borst..
@Menno:
Je suggereert vaak dat totale kcal in directe lijn staat met groei of afvallen. Refeeds bekritisieer je ook de waarde van.
Is het nou dan als je een refeed doet, je beter af met 20% boven onderhoud met niet specifiek overgrote deel uit carbs of juist wel dat je juist vetten laag houdt en carbs 400-600gr?
Macro's zijn een resultaat van hoe je je dieet inricht, niet een relevant doel opzich. Zie ook paar vorige posts (pagina 6-8?).Heb een vraagje over macro verhoudingen: zit nu op 27/36/36 (ei/kh/vt) maar wat is nu een goede verhouding? Of maakt dit eigenlijk weinig uit zolang je maar je minimale hoeveelheden kh/ei/vt binnenkrijgt? (zit op 3400 calorieen)
Over die squat video: Nee, dat is geen acceptabele techniek, althans niet voor een bodybuilder of een recreationele lifter. Ik weet niet wat hij doet, maar als gewichtheffer leer je vaak zo squatten omdat je dan sterker bent en de bounce goed kan gebruiken. Dat is goede voorbereiding voor de CJ en de snatch, waar bouncen en pelvis tucken praktisch noodzakelijk is, maar een heel slecht idee voor bodybuilders, want je maakt er je sacroiliac joint mee kapot. Te overzien als je een stalen botframe hebt en aan de AAS en GW zit om je connective tissue op supraphysiologisch niveau te helen, maar voor de gemiddelde natty bodybuilder een recept voor rugpijn.
Hij is misschien wel slanker dan ik dacht nu ik de video opnieuw keek. Kan er weinig over zeggen met die kleren en dat licht. 8% met estrogen bloat of 20%...
Niet elke dag een 1RM PR uitvoeren en je herstel in de gaten houden zal ook al wel schelen hoor.Over je drop in metabolisme na het cutten: Met permanent bedoelde ik permanent en niet alleen omdat je lichaam dan minder massa heeft. Zelfs gecorrigeerd voor je massa is je metabolisme dan trager door adaptive thermogenesis: je lichaam wordt efficiënter in het besparen van energie, vooral tijdens beweging, en het beweegt ook minder spontaan. Mensen die veel afgevallen zijn hebben dan ook een lager metabolisme dan mensen die dat niet zijn, ondanks dat ze dezelfde lichaamscompositie hebben.
En ja, dat is nasty.
Zet bankje op gewenste incline, net als voor incline presses en ga er dan met je gezicht ín het bankje op liggen (op je buik dus). Pak de dumbbell of beter nog kabel zo beet dat je in de bodempositie de 2 gewichten in 1 horizontale lijn ziet met je 10 knokkels erboven en je ellebogen van elkaar wegwijzend (zo zou je ook een rechte barbell vast kunnen houden, hoewel je dan de oefening niet kan doen). Dan gewoon in lijn met je schouder je (bijna) gestrekte arm omhoog doen tot ongeveer schouderhoogte. Kan ook zonder bankje, staand.Heb je artikel op simplyshredded gelezen.
''Add incline side raises and reverse flys with your shoulders internally rotated to balance the program and round out your delts''
Zou je misschien in het Nederlands uit kunnen leggen hoe je die incline side raises en reverse flys moet uitvoeren?
Maakt niet uit. De proteïne (>25g neem ik aan) van je 17:30h maaltijd en die daarvoor mogelijk worden nog afgegeven tijdens en na je training, dus het heeft geen zin om extra proteïne naar binnen te pompen net na of voor het trainen. Zie 'workout nutrition is a scam'.Ik eet (avondeten) meestal om 17:30. En ga dan meteen trainen om 18u, omdat het anders gewoon te druk is in mijn kleine gym. Na de training drink ik altijd een shake, terwijl het beter is om dit voor de training te doen.
Gesteld dat ik om 17:30 blijf eten en om 18u train, wanneer kan ik dan het beste een shake drinken?
Je voeding is praktisch altijd al optimaal als je een volledige (eiwitrijke) maaltijd ergens voor het trainen hebt gegeten.Wat is volgens jou de perfecte voeding -voor zo ver deze bestaat- voor, (evt. tijdens) en na de training?
Hoe denk je over dextrose na de training?
Hoe denk je over pure cacao poeder voor de training?
Waarom is eiwit bij het ontbijt overbodig? (kon ik geen duidelijk antwoord op terugvinden).
Over je drop in metabolisme na het cutten: Met permanent bedoelde ik permanent en niet alleen omdat je lichaam dan minder massa heeft. Zelfs gecorrigeerd voor je massa is je metabolisme dan trager door adaptive thermogenesis: je lichaam wordt efficiënter in het besparen van energie, vooral tijdens beweging, en het beweegt ook minder spontaan. Mensen die veel afgevallen zijn hebben dan ook een lager metabolisme dan mensen die dat niet zijn, ondanks dat ze dezelfde lichaamscompositie hebben.
En ja, dat is nasty.
Heb je het over Pat Mendes?Niet elke dag een 1RM PR uitvoeren en je herstel in de gaten houden zal ook al wel schelen hoor.
Is er jou geen materiaal bekend dat de makkelijk te vinden amateur ervaringen met (bijna) dagelijks oly squatten, waarbij pijntjes en kwaaltjes en blessures juist verdwijnen, kan verklaren? Of tellen die gewoon niet mee en kan het daarom niet?
Niet veel dat je kan doen behalve gewoon goed diëten. De drop in metabolisme als resultaat van afvallen is onvermijdelijk.Okay, duidelijk. Vandaar dat in een cut de eerste kilo's relatief makkelijker eraf gaan. Tips om het vetverbrandingsproces op hetzelfde tempo te houden? Thanks!
Zet bankje op gewenste incline, net als voor incline presses en ga er dan met je gezicht ín het bankje op liggen (op je buik dus). Pak de dumbbell of beter nog kabel zo beet dat je in de bodempositie de 2 gewichten in 1 horizontale lijn ziet met je 10 knokkels erboven en je ellebogen van elkaar wegwijzend (zo zou je ook een rechte barbell vast kunnen houden, hoewel je dan de oefening niet kan doen). Dan gewoon in lijn met je schouder je (bijna) gestrekte arm omhoog doen tot ongeveer schouderhoogte. Kan ook zonder bankje, staand.
Afvallen dmv voedingstekort en afvallen dmv cardio is exact hetzelfde voor je lichaam (los van de adaptaties aan de cardio). Cardio maakt je deficit niet effectiever, eerder minder effectief op de lange termijn door de negatieve effecten op je krachttraining.Zit daar verschil in tussen afvallen dmv voedingstekort en afvallen dmv cardio?
Herstelt het zich na een korte onderhoudsperiode van bijv 2 weken?
Er is individuele variatie in de adaptiviteit van je metabolisme. Mijn metabolisme is bijvoorbeeld extreem adaptief, waardoor ik kan clean kan bulken op 4500kcal maar op 2500kcal nog steeds maintain. Het kan ook dat je metabolisme snel afzwaktIk heb wel een vraag.
Wat is jou mening over meer dan 20% onder je onderhoud te gaan cutten?
persoonlijk merk ik vrij weinig als ik niet meer dan 20% onder mijn onderhoud ga eten.
blijkbaar hogere onderhoud dan dat de katch methode aangeeft?
Ik merk pas merkbaar verschil wanneer ik bijv 30% onder mijn onderhoud eet, heeft dit te maken met mijn lichaamsbouw? heb namelijk aanleg vrij snel vet aan te zetten, daarbij kom ik ook wel sneller massa aan, maar heb gewoon het idee dat ik niet afval zodra ik mij aan de normale richtlijnen houd van het cut-idee...
Zelfde, maar dan zet je de incline hoger (bankje bijna verticaal).Oke dankje. Deze uitleg is neem ik aan voor de reverse flyes? Hoe zit het met de incline side raises?
Hier moest ik trouwens héél hard om lachen.
http://www.youtube.com/watch?v=yV6sKV8nMq0
Zo ken ik zat knulletjes die meer dan 200 kilo squatten. Waaronder ikzelf, overigens.
Over je drop in metabolisme na het cutten: Met permanent bedoelde ik permanent en niet alleen omdat je lichaam dan minder massa heeft. Zelfs gecorrigeerd voor je massa is je metabolisme dan trager door adaptive thermogenesis: je lichaam wordt efficiënter in het besparen van energie, vooral tijdens beweging, en het beweegt ook minder spontaan. Mensen die veel afgevallen zijn hebben dan ook een lager metabolisme dan mensen die dat niet zijn, ondanks dat ze dezelfde lichaamscompositie hebben.
En ja, dat is nasty.
Neuh ik zou Pat Mendes niet aanhalen als voorbeeld, zeker niet en ben ook absoluut geen fan van hem..Heb je het over Pat Mendes?
Ik heb niets tegen squatten met hoge frequentie, maar ik zie niet in waarom je dat niet kan doen met een rechte ruggengraat als bodybuilder. Een lager gewicht waarvan alles door de spieren wordt gelift is net zo efficiënt als een hoger gewicht waarvan een groot deel door je connective tissue wordt gelift.
Huh welke negatieve effecten?Cardio maakt je deficit niet effectiever, eerder minder effectief op de lange termijn door de negatieve effecten op je krachttraining.
Metabolisme kan veel sterker afzwakken dan dat en kan vrij makkelijk honderden calorieën verschil maken.Heb je hier goede onderzoeken van? Ik heb hier ook wel eens voor rondgekeken en ik had bij mijn weten toen achterhaalt dat zelfs in de meest extreme gevallen (heel vaak zwaar crashdiëten) het metabolisme slechts 3-5% verschilde van mensen die 'normaal' op dat gewicht zaten. En dat ging dan wel over wat extremere gevallen dan een rustige -500 kcal cut.
Zie paar pagina's terug voor hele discussie en references.
Armen reageren train je niet anders dan andere spieren mbt volume, frequency, etc. Hoe weet je dat ze achter lopen?heb je tips voor armen? me hele lichaam groeit goed, vooral me schouders borst en rug. alleen armen blijven maar flink achter lopen.
heb ze geprobeerd 1 x pw te trainen, 2 x. veel reps, weinig reps.
op een aparte dag, na rug en chest. ect