gti
Cool Novice
- Waardering
- 21
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat vind je van het POF (position of flexion) principe?
2 Die zijn moeilijk te scheiden natuurlijk. Deficit en gewichtsverlies zijn praktisch synoniemen. De verklaring voor die laatste bevinding kan zowel nature als nurture zijn en het is nog niet duidelijk welke het is. Ik neig naar genetisch: de mensen met veel gewichtsverlies hadden van nature al een lager metabolisme.
Natuurlijk niet.Heeft cheaten (Bijvoorbeeld suikerrijke voeding) invloed op de spiergroei? Ik cheat regelmatig, maar consumeer wel alsnog de ingeplande maaltijden. Groei ik door cheaten dan minder of zal het enkel voor wat vet erbij zorgen?
Als je snel je ontbijt naar binnen schuift om maar wat te eten zou ik het gewoon skippen en pas eten wanneer je de tijd hebt. Dat is overigens ook een goed ontbijt om je zenuwstelsel te kalmeren in plaats van te stimuleren, wat ik met een ontbijt prefereer. Je GI-tract problemen zouden kunnen betekenen dat je slecht tegen gluten of lactose kan.
Chlorella is heel gezond, maar ik betwijfel of het iets doet voor je gains.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]Het is mijn observatie dat ook mensen met een verminderde hersencapaciteit zich nog steeds prima voort kunnen planten (iets TE efficient vind ik zelfs)
1 Dat punt zit boven het aantal reps dat een bodybuilder ooit nodig heeft. Glycogeen, ATP en glucose in je bloed zijn ruim voldoende voor bodybuildingtraining en met de frequentie waarmee bodybuilders trainen zijn je glycogeenvoorraden ook zonder carbs in je dieet al ruim op tijd weer opgevuld.1 gebaseerd op je reply van het gewichtheffen, begrijp ik het goed dat volgens jou bij low rep training weinig carbs nodig zijn, waarschijnlijk omdat je die nog op ATP-PCR systeem kan uitvoeren? Er is dan ergens toch een overgang waarin anaerobe glycolyse een belangrijke bijdrage gaat leveren, waar zit die volgens jou? >5 reps? (hangt waarschijnlijk ook af van oefening->duur rep)
2 Volgens mij zei je eerder ook dat vooral kcals belangrijk zijn voor kracht. Wat is achterliggende mechanisme volgens jou? (lichaam registreerd hoge energievoorraad en laat meer sympatische activiteit toe?)
Als je eiwit en vetinname voldoende is zou je de rest dus kunnen opvullen met carbs om aan je benodigde hoeveelheid kcal te voldoen, en daarmee zowel low als relatief high rep training kunnen doen, aangezien je glycogeen niet echt depleted is. Op rustdagen carbs en kcal naar beneden.
Ah, zoals 21s. Er zijn volgens mij 2 studies gedaan over zoiets vergeleken met gewoon full ROM in 1 oefening: 1 liet geen verschil zien en bij de ander was full ROM beter. Ik prefereer sterk een paar oefeningen goed doen tov shotgun/pasta on the wall methodes."1.First you hit the bulk of the fibers in any muscle with a compound, or midrange, movement--such as squats for the quads or bench presses for the pecs.
2.Next you use an exercise that works the target muscle at the point where it's completely stretched. Sissy squats for the quads and flyes for the pecs are good examples of stretch-position moves. When you use a quick twitch at the point of stretch, you activate the myotatic reflex, which sends a shock to the nervous system and forces reserve muscle fibers to come into play.
3.Finally you use a contracted-position exercise, such as leg extensions for the quads, which allows you to flex and squeeze the muscle against resistance. The peak-contraction effect finishes off the muscle and helps further stimulate those reserve fibers you recruited with the stretch in the previous exercise."
Zo'n studie (within group repeated design) is volgens mij nooit gedaan. Ik denk dat er dan geen verschil zal zijn, maar zoals je zegt denken niet alle onderzoekers daar hetzelfde over.Ok, dus als ik die redenering goed begrijp dan zeg je dus wel dat als 2 personen hetzelfde basismetabolisme hebben, dus niet dat een van hen al van nature een lager metabolisme had, vervolgens de een een tijdlang meer vreet en dik wordt en daarna weer afvalt, dat ze dan dus toch geen verschil hebben in energiebehoeftes/efficientie? Voor zover ik die onderzoeken kan lezen wordt dat namelijk wel beweerd.
Definieer 'cheat'. Meer eten dan gepland kan bijna niet je groei of kracht verminderen (transvet misschien), eerder het tegenovergestelde.Heeft cheaten (Bijvoorbeeld suikerrijke voeding) invloed op de spiergroei? Ik cheat regelmatig, maar consumeer wel alsnog de ingeplande maaltijden. Groei ik door cheaten dan minder of zal het enkel voor wat vet erbij zorgen?
Ik brunch. Sta elke dag op om 9h en 'ontbijt' ergens tussen 12 en 3.Ik vraag me dan meteen af hoe jouw ontbijt eruit ziet?
Heeft chlorella nog nut wanneer je voeding in orde is? gevarieerd, voldoende groentes/fruit. Niet bedoelt om mee te gainen, maar voor je gezondheid![]()
Ah daar zijn er veel van. Creatine met wat suiker en 349014 andere ingrediënten in veel te kleine doseringen die toch al zo goed als niets toevoegen. In ieder geval wordt het werkende ingrediënt, creatine, erdoor goed opgenomen.Het supplement wat ik bedoelde:
Energy blend
Waxy Maize Starch 8000
Karbolyn 3500
Palanitose 3500
Power blend
Creapure creatine 3000mg
Creatinol-O-Phosphate 300mg
Beta Alanine 1000mg
Glucuronolactone 250mg
Pump blend
Arginine Nitrate 500mg
Arginine AKG 500 mg
Carbamyl Glutamate 300 mg
Citrulline Malate 500mg
OPC druivepitextract 15mg
Agmatine 200 mg
Protect Blend
HICA 100mg
L-Carnitine Tartrate 250mg
L-Glutamine Peptides 500mg
BCAA 4:1:1 1000mg
Peptopro 750mg
Focus Blend
Taurine Ethyl Ester 1000mg
N-Acetyl L-Tyrosine 150mg
Inject Blend
Cinnamon Extract 100mg
Alpha lipoic acid 50mg
Astragalus Membranaceu 200mg
Fenugreek 100mg
Tricalcium Phosphate 239mg 30%adh
Sodium Chloride 187mg 7,5%adh
Potassium Phosphate 75mg 3,7%adh
Magnesium Citrate 100mg 4,25%adh
Vitamine C 25mg 30%adh
Vitamine E 10mg 30%adh
Vitamine B1 4mg 30%adh
vitamine b2 4mg 30%adh
Vitamine B3 4mg 30%adh
Vitamine B5 2mg 30%adh
vitamine B7 0,8mg 30%adh
vitamine B120,8mg 30%adh
Vitamine B6 0,5mg 30%adh
Totaal is het 30gram en te gebruiken als pre en post workout.
Nu vraag ik me af of dit wel echt gaat helpen spiermassa aan te komen of het gewoon marketing vraagjes zijn.
1 Kre-alkalyn doet niets. Creatine is al 98% bioavailable IIRC.2 Wat is het voordeel van medium/low carb en high fat ten opzichte van high/medium carb en low fat?
1 En wat is je mening over Kre-Alkalyn.
Epidemiologisch onderzoek moet je altijd met een grote korrel zout nemen. Ten eerste is die meta-analyse een van de weinige studies die negatieve effecten vindt. Ten tweede gaat het om disproportioneel hoge calciuminname in plaats van verhoogde calcium én andere nutriënteninname, wat bij een goed dieet het geval is. Ten derde gaat het niet over sporters (effect is vooral voor postmenopausal women), die veel meer eiwitten nodig hebben dan niet-sporters. Ik kan me moeilijk voorstellen dat voor bodybuilders calciuminname in een gebalanceerd dieet onder 3g problemen oplevert.
Zie een van de eerste pagina's. IF heeft weinig negatieve effecten op je trainen, maar proteïne voor het trainen is wel beter.Menno, wat denk je van intermittent fasting? Trainen terwijl je al zo lang geen carbs gehad hebt kan toch niet goed zijn?! En toch claimen al die fans dat ze zich nog nooit mentaal en fysiek zo goed gevoeld hebben...
Ik zal bijten.Menno, wat is je politieke voorkeur en op wie ga je stemmen aaankomende verkiezingen?
Wat is je coïtusuele geaardheid en is je partner ook zo into bodybuulding?
Ben jij ook zo laaiend enthausiast over chocomel?
Hoogachtend,
Wolter P
Niets mis mee in principe. Als je te snel kracht verliest is je programma (of je dieet, maar waarschijnlijk je programma) niet goed, dus is switchen aan te raden.Menno,
Kun je tijdens een cut (in een calorie deficit dus) een switch naar 5x5 training maken (Krachtgericht dus) om verloren kracht weer terug te winnen of gaat dit ten koste van massa (door verlaagde minder op hypertrofie gerichte reprange?)
Epidemiologisch onderzoek moet je altijd met een grote korrel zout nemen. Ten eerste is die meta-analyse een van de weinige studies die negatieve effecten vindt. Ten tweede gaat het om disproportioneel hoge calciuminname in plaats van verhooLgde calcium én andere nutriënteninname, wat bij een goed dieet het geval is. Ten derde gaat het niet over sporters (effect is vooral voor postmenopausal women), die veel meer eiwitten nodig hebben dan niet-sporters. Ik kan me moeilijk voorstellen dat voor bodybuilders calciuminname in een gebalanceerd dieet onder 3g problemen oplevert.
Zie een van de eerste pagina's. IF heeft weinig negatieve effecten op je trainen, maar proteïne voor het trainen is wel beter.
Ik zal bijten.
Ik heb nog nooit gestemd en zal het waarschijnlijk ook nooit doen. Vroeger was ik VVD/D66 aanhanger, nu boeit het me gewoon allemaal niet meer. Ik heb geen ethos en geen normen, alleen waarden die ik rationeel benut.
(Hoe weet je dat ik een partner heb?) Ze is vrij into bodybuilding, voor een chick iig. Heb 'r laatst een 'shut up and squat' tanky gekocht. Vond ze prachtig.
Niet zo'n fan van chocomel. Maak 't af en toe zelf met volle melk, puur cacaopoeder en zoetstof, maar meestal prefereer ik melk + chocola boven chocomel.
---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 21:33 ----------
Niets mis mee in principe. Als je te snel kracht verliest is je programma (of je dieet, maar waarschijnlijk je programma) niet goed, dus is switchen aan te raden.