- Waardering
- 4.829
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
T gezakt, waarschijnlijk door stress (cortisol) dus... dat is niet goed. Ik zou je dieet nakijken en anders tijdelijk bulken.
Beter worden op hoge herhalingen is een kwestie van trainen met die herhalingen. Kracht is ook rep range specifiek.
Zie een van de eerste pagina's.
Zeker, net zo goed als monohydraat.![]()
- Zie '7 principles of exercise selection'. Geen fan.- Wat vind je van sumo deadlift?
- Vind je backextensions een veilige oefening om je erectors dynamisch te belasten?
- Legcurls zijn essentieel voor de volledige ontwikkeling van de hamstrings, is dit hetzelfde geval bij legextensions voor de quads?
Er is natuurlijk geen trainingsschema dat voor iedereen werkt. Heb jij, met jou ervaring als personal trainer, gemerkt dat er een soort regel is die in de meeste gevallen waar is wat betreft personen >--< trainingsschema's? Dus bijvoorbeeld, iemand die een hardgainer is, kan die beter een ander schema volgen dan een meso en zoja, waar liggen de verschillen volgens jou? Dan denk ik vooral aan verschil in intensiteit en volume.
Dit ga ik nog uitbundig behandelen in een artikel of een boek (denk erover een ebook te schrijven). Alles staat met elkaar in verband (volume, intensiteit, frequentie, periodizatie) en verandert systematisch op basis van je herstelvermogens en je trainingservaring. Ik ken geen enkel artikel waar dit in te vinden is, maar het verklaart het (gebrek aan) succes van heel veel programma's. Anyway, zal niet te veel teasen, want ik publiceer het niet voordat ik het systeem nog verder getest heb op cliënten voorbij hun natty max.ok, dank je.
weet jij misschien een betrouwbaar artikel wat ik daarover kan lezen?
met meer dan 1000woorden![]()
Wut? Ik vind het ook al appart, maar waar verwijst T dan naar? Zal ook geen thyroid zijn dan.Denk niet dat ie T als in testosteron bedoelde (ken weinig 16-jarigen die hun T laten meten). Of interpreteer ik nu jouw post verkeerd.
Belt is een band-aid. Verhelpt je probleem niet, vervangt alleen de functie van je core om intra-abdominal pressure te produceren. Als een belt helpt is je core te slap of je techniek niet goed. Rugpijn is een heel serieus probleem, dus ik zou uiterst voorzichtig zijn.Hey menno weer een vraag. Ik heb laatste tijd erg veel last van onderrug tijdens squat en BOR, niet met deadlift. bor sta ik meestal vrij verticaal. Nu gaag ik mij af of het zou helpen een belt te dragen tijdens bor en squat. Heb dit al vaker aan mense gevraagd maar word meestal afgeraden wegens bepaalde redenen. maar ik heb het puur om de last van onderrug af te halen. weet niet wat jij hiervan vind
hallo menno! is het verstandig om heel het jaar door (iedere dag) creatine te gebruiken? of moet je af en toe een break inlassen?
Wat voor soort myo-reps? De term wordt voor meerdere soort sets gebruikt. Je kan ook zoeken naar een eerdere discussie met mij hierover in, volgens mij, de thread over m'n muscle-specific hypertrophy artikelen.Wat vind je van Myo reps? Kun je dit principe voor het overgrote deel frequent implementeren in je schema voor bepaalde oefeningen?
Ik heb nu geen idee meer waar het 'T'-verhaal dan over ging, maar over je rep range vraag: Dat kan simpelweg het gevolg zijn van geavanceerder worden. De carry-over op andere rep ranges wordt steeds kleiner naarmate je gevorderder wordt, op een gegeven moment zelfs mogelijk negatief (specificity principle: je kan maar peaken in 1 rep range). Als je 5-rep max nog stijgt zou dat geen probleem moeten zijn.Haha, nee testo niet gezakt, geen idee. 'T' diende als afkorting voor 'Het'.
Het probleem is niet zozeer kracht op een reprange van 5, die is nauwelijks gezakt. Ik beschik echter over minder kracht dan eerst bij een hogere reprange (8-12), hoe kan dat?
Wat voor soort myo-reps? De term wordt voor meerdere soort sets gebruikt. Je kan ook zoeken naar een eerdere discussie met mij hierover in, volgens mij, de thread over m'n muscle-specific hypertrophy artikelen.
- Zie '7 principles of exercise selection'. Geen fan.
- Knieflexie, niet noodzakelijk leg curls. Glute-ham raises bijvoorbeeld zijn veel beter. Bij de quads is het niet zo.
Dit ga ik nog uitbundig behandelen in een artikel of een boek (denk erover een ebook te schrijven). Alles staat met elkaar in verband (volume, intensiteit, frequentie, periodizatie) en verandert systematisch op basis van je herstelvermogens en je trainingservaring. Ik ken geen enkel artikel waar dit in te vinden is, maar het verklaart het (gebrek aan) succes van heel veel programma's. Anyway, zal niet te veel teasen, want ik publiceer het niet voordat ik het systeem nog verder getest heb op cliënten voorbij hun natty max.
Wut? Ik vind het ook al appart, maar waar verwijst T dan naar? Zal ook geen thyroid zijn dan.
Belt is een band-aid. Verhelpt je probleem niet, vervangt alleen de functie van je core om intra-abdominal pressure te produceren. Als een belt helpt is je core te slap of je techniek niet goed. Rugpijn is een heel serieus probleem, dus ik zou uiterst voorzichtig zijn.
---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 23:15 ----------
Wat voor soort myo-reps? De term wordt voor meerdere soort sets gebruikt. Je kan ook zoeken naar een eerdere discussie met mij hierover in, volgens mij, de thread over m'n muscle-specific hypertrophy artikelen.
---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 23:18 ----------
Ik heb nu geen idee meer waar het 'T'-verhaal dan over ging, maar over je rep range vraag: Dat kan simpelweg het gevolg zijn van geavanceerder worden. De carry-over op andere rep ranges wordt steeds kleiner naarmate je gevorderder wordt, op een gegeven moment zelfs mogelijk negatief (specificity principle: je kan maar peaken in 1 rep range). Als je 5-rep max nog stijgt zou dat geen probleem moeten zijn.
't' stond als afkorting voor 'het', typte het op de iphone dus wilde snel typen, iPhone maakte van de kleine letter een hoofdletter.Hey Menno ,
mijn kinesiste en orthopedagoge vertelde me gisteren dat ik minder proteïnen moet eten zodat ik minder inflammatoire reacties heb in mijn lichaam . Heb al maanden last van allerhande ontstekingen waar ik maar niet van afgeraak . Maakt ze hier een punt of is dit complete onzin ?
Ik volg haar redenering wel . Ze zegt dat de lever overbelast is door het teveel aan eiwit.
Let wel , ik eet rond de 300 g proteïnen per dag bij 97 kg BW .
Zit nu te denken eerder een 50 carbs - 20 eiwit en 30 vet schema te volgen . Zit ik nog aan 2 g eiwit per kg BM . Of toch beter wat meer proteïnen ?
Geen fan van dat soort myo reps. Een paar studies suggereren sterk dat dichtbij failure in de buurt komen noodzakelijk is voor optimumadaptaties. Als je je techniek wilt trainen moet je dat doen. Niet de twee mixen. Speed work en max effort zijn niet voor niets apparte dagen. De vraag is vooral, waarom niet gewoon straight sets? Er zijn theorieën voor honderden soorten sets, maar van straight sets weten we veruit het meest.In de zin van dat je 1 set hebt en door deze set door middel van myo-reps meer effectievere herhalingen verricht en daardoor maximale spiervezelactiviteit ontstaat wat uiteindelijk zou moeten leiden tot meer spiergroei.
Tevens was ik benieuwd hoe jij tegenover een 3 day ub/lb split staat, dus week 1: ub/lb/ub en week 2: lb/ub/lb. Gezien de frequentie om de week verschilt, dus je ook steeds intensiteit/volume moet aanpassen niet dat dat in feite een probleem is. Zijn er betere 3 daagse alternatieven zoals fullbody voor spiermassa?
^_^Zoals ik het zeg't' stond als afkorting voor 'het', typte het op de iphone dus wilde snel typen, iPhone maakte van de kleine letter een hoofdletter.
Als het nog verwarrend is: De goede zin moest zijn: 'Het is pas gezakt', doelend op kracht op de compound- oefeningen.
Uit je antwoord kan ik opmaken dat ik simpelweg moet trainen in de hogere reprange (8-12) om daar ook sterker te worden, dus eerst had ik wel die carry over dat naarmate mn 5rep max sterker werd, ik in de reprange 8-12 ook sterker werd en dat is er nu niet meer?
Zie 'The myth of 1g/lb: optimum protein intake for bodybuilders'. 1.8 g/lb is voldoende. Meer heeft geen zin en kan in jouw geval zelfs slecht zijn, hoewel ik eerder naar andere dingen in je dieet dan proteïne zou kijken om chronische inflammatie te verminderen.Hey Menno ,
mijn kinesiste en orthopedagoge vertelde me gisteren dat ik minder proteïnen moet eten zodat ik minder inflammatoire reacties heb in mijn lichaam . Heb al maanden last van allerhande ontstekingen waar ik maar niet van afgeraak . Maakt ze hier een punt of is dit complete onzin ?
Ik volg haar redenering wel . Ze zegt dat de lever overbelast is door het teveel aan eiwit.
Let wel , ik eet rond de 300 g proteïnen per dag bij 97 kg BW .
Zit nu te denken eerder een 50 carbs - 20 eiwit en 30 vet schema te volgen . Zit ik nog aan 2 g eiwit per kg BM . Of toch beter wat meer proteïnen ?
Ah maar de physiologische effecten van die dingen lopen sterk uiteen. Ik eet geregeld suiker (en ik ben aan het cutten) zonder negatieve gevolgen. 'Ongezond' is ook moeilijk te definiëren, hoewel alcohol eigenlijk altijd slecht is voor je gains.Ik definieer 'cheat' als extra eten, meer ongezonde zooi eten of drinken. Zoals bier of eten waar suiker in zit.
Hol als in flexed neem ik aan? Misschien hyperextend je je rug. Het kan ook zijn dat je probleem al zo gevordert is dat zelfs belt squats pijn doen.Origineel gepost door kidmonster
Wat dit betreft. http://www.youtube.com/watch?v=zGK71fvZptU
deze hebbe we ook in de gym. heb tijd blessure gehad en deze vaker gedaan. maar zelfs met deze krijg ik vaak ook last van onderrug. en daar weet ik 100% zeker dat mijn rug niet hol stond. Verandert dit de zaak? heb over algemeen last van een "uitstekende kont". Geen idee of het ook daar an kaan ligge
Zie paar pagina's terug voor PJ pull-over variatie. Zal eens een video maken binnekort aangezien ik er vaak naar verwijs. Skull-overs, noem ik ze bij deze.Jij hebt toch last van slechte ellebogen?
Ik heb nu ook last bij veel tricep oefeningen, tips?

Neem aan dat je 1.8gr/kg bedoelde?Zie 'The myth of 1g/lb: optimum protein intake for bodybuilders'. 1.8 g/lb is voldoende. Meer heeft geen zin en kan in jouw geval zelfs slecht zijn, hoewel ik eerder naar andere dingen in je dieet dan proteïne zou kijken om chronische inflammatie te verminderen.
Waarom kun je beter multi vitaminen kopen bij bijvoorbeeld B&F dan de multivitamine van het Albert Heijn merk ? Mijn vriend zegt multivitamine = multivitamine en dat maakt niet uit van welk merk.. terwijl ik graag die van B&F wil, dus ik vraag me af hoe ik uit kan leggen waarom het veel scheelt om de "betere" (in mijn ogen) te kopen![]()

Tevens was ik benieuwd hoe jij tegenover een 3 day ub/lb split staat, dus week 1: ub/lb/ub en week 2: lb/ub/lb. Gezien de frequentie om de week verschilt, dus je ook steeds intensiteit/volume moet aanpassen niet dat dat in feite een probleem is. Zijn er betere 3 daagse alternatieven zoals fullbody voor spiermassa?
Zie 'The myth of 1g/lb: optimum protein intake for bodybuilders'. 1.8 g/lb is voldoende. Meer heeft geen zin en kan in jouw geval zelfs slecht zijn, hoewel ik eerder naar andere dingen in je dieet dan proteïne zou kijken om chronische inflammatie te verminderen.
Kijk ook naar Astaxanthine.
Waarom kun je beter multi vitaminen kopen bij bijvoorbeeld B&F dan de multivitamine van het Albert Heijn merk ? Mijn vriend zegt multivitamine = multivitamine en dat maakt niet uit van welk merk.. terwijl ik graag die van B&F wil, dus ik vraag me af hoe ik uit kan leggen waarom het veel scheelt om de "betere" (in mijn ogen) te kopen![]()