MuscleMeat

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

Wat vind je van het Dogcrapp schema?

• Topic Starter Topic Starter
Vragen die ik gemist heb moet je inderdaad gewoon reposten. Ik negeer nooit vragen express.

Waarom kun je beter multi vitaminen kopen bij bijvoorbeeld B&F dan de multivitamine van het Albert Heijn merk ? Mijn vriend zegt multivitamine = multivitamine en dat maakt niet uit van welk merk.. terwijl ik graag die van B&F wil, dus ik vraag me af hoe ik uit kan leggen waarom het veel scheelt om de "betere" (in mijn ogen) te kopen:P
De ingrediënten zijn alles wat uitmaakt. Of ze daadwerkelijk erin stoppen wat op het label staat is de vraag, maar het is zeker niet per definitie waar dat duurdere bedrijven daar eerlijker over zijn dan goedkopere.

Neem aan dat je 1.8gr/kg bedoelde?
Ja! 1.8 g/kg ofwel 0.82 g/lb. Haal die dingen altijd door elkaar. Engelsen met hun onlogische systeem...

Nog een keer want volgens mij had je de vraag gemist;
Je bent zo te horen geen fan van gewone cardio, wat vind je van sprinten/HIIT om te helpen bij vetverlies in de cut?
Zelfde verhaal, hoewel het interference effect kleiner is.

Thanks Menno, maar volgens mij heb je me tweede vraag gemist :)
Gebruik zelf geen van beide. Zie posts over 'exercise splits' op de eerdere pagina's.

Bedoel je dan mss allergische reacties of eventueel intolerantie op bepaald voedsel als oorzaak van inflammatie ?
Onder andere, ja, maar kijk ook naar de inflammatory index (nutritiondata.com) van alles wat je eet om te zien of je dieet pro- of anti-inflammatory is.

Na hoeveel dagen niet aan genoeg proteinen komen gaat je lichaam spier afbreken? Of ligt dat genetisch?
Zodra je lichaam niet genoeg proteïne krijgt uit je dieet om een negatieve proteïnebalans te weerstaan begint met met proteïne uit je lichaam halen. Dag 1 dus.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 12:11 ----------

Wat vind je van het Dogcrapp schema?
Beetje zelfde verhaal als myo-reps en POF. Allemaal leuk bedacht met een leuke theorie erbij, maar er is geen enkel empirisch bewijs en dus reden om te denken dat ze beter zijn dan straight sets. Mijn eigen ervaring met DC (en HIT) was dat ik wel sterker werd maar niet groter.

Tijdens het kuren, dan volstaat 1,8gr/kg niet meer lijkt mij. Wat moet je dan aanhouden? En is het gebaseerd op je totale gewicht of vvm.

Vragen die ik gemist heb moet je inderdaad gewoon reposten. Ik negeer nooit vragen express.

De ingrediënten zijn alles wat uitmaakt. Of ze daadwerkelijk erin stoppen wat op het label staat is de vraag, maar het is zeker niet per definitie waar dat duurdere bedrijven daar eerlijker over zijn dan goedkopere.

Ja! 1.8 g/kg ofwel 0.82 g/lb. Haal die dingen altijd door elkaar. Engelsen met hun onlogische systeem...

Zelfde verhaal, hoewel het interference effect kleiner is.

Gebruik zelf geen van beide. Zie posts over 'exercise splits' op de eerdere pagina's.

Onder andere, ja, maar kijk ook naar de inflammatory index (nutritiondata.com) van alles wat je eet om te zien of je dieet pro- of anti-inflammatory is.

Zodra je lichaam niet genoeg proteïne krijgt uit je dieet om een negatieve proteïnebalans te weerstaan begint met met proteïne uit je lichaam halen. Dag 1 dus.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 12:11 ----------

Beetje zelfde verhaal als myo-reps en POF. Allemaal leuk bedacht met een leuke theorie erbij, maar er is geen enkel empirisch bewijs en dus reden om te denken dat ze beter zijn dan straight sets. Mijn eigen ervaring met DC (en HIT) was dat ik wel sterker werd maar niet groter.
Er gaat dus spiermassa verloren en er is dus wel degelijk een starvation response? Alleen niet zo ernstig als beschreven in (verouderde) dieetboeken?

Nog een vraag daarnaast, is er een bepaald percentage van je eiwitbehoefte dat uit dierlijk eiwit moet bestaan? Of moet alles van je eiwtbehoefte uit dierlijk eiwitnkomen?

Allereerst echt super dat je dit doet menno!:)
Ik heb een vraag voor je over voeding;

Zelf heb ik het idee dat wanneer ik een voedingsschema aanhou met relatief veel koolhydraten (meer dan 35%) ik gemakkelijker en meer vet aanzet.
Hoe belangrijk zijn koolhydraten voor je massawinst en dan met name het verschil tussen een schema met 30% carbs vs 50%?
Koolhydraten kan je zonder problemen compleet skippen (in theorie). Macro's zijn irrelevant, dus daar hoef je ook niet op te letten.

2 vragen:

-Wat vind je van dit artikel? Denk je dat dit echt werkt?
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/30_seconds_to_leanness

-Pindakaas in de cut? Zo ja, heeft het echt meerwaarde om pindakaas uit de natuurwinkel te halen ipv Calvé pindakaas uit de supermarkt?

bedankt!
Artikel: Zie '3 step guide to broscience'. :) Wel slimme zet: hij legt 1 studie uit zonder ook maar het kleinste beetje context en krijgt er een paar honderd dollar voor.

Tijdens het kuren, dan volstaat 1,8gr/kg niet meer lijkt mij. Wat moet je dan aanhouden? En is het gebaseerd op je totale gewicht of vvm.
Totale gewicht, zoals zonder PEDs. De totale hoeveelheid hangt sterk af van wat je neemt en hoeveel, maar exact hoeveel is simpelweg niet bekend.

Er gaat dus spiermassa verloren en er is dus wel degelijk een starvation response? Alleen niet zo ernstig als beschreven in (verouderde) dieetboeken?

Nog een vraag daarnaast, is er een bepaald percentage van je eiwitbehoefte dat uit dierlijk eiwit moet bestaan? Of moet alles van je eiwtbehoefte uit dierlijk eiwitnkomen?
Of er een starvation response is ligt aan hoe je dat definieert. Je lichaam heeft een respons op praktisch alles en zo ook op een calorisch deficit.

De studies uit m'n artikel over eiwitbehoeftes en het artikel zelf geven alleen totale eiwitbehoefte aan, maar wel onder de assumptie dat je een goed deel van je behoeftes uit bronnen met een compleet aminozuur binnenkrijgt. Dat is voor bodybuilders zo goed als altijd het geval, dus daar hoef je niet echt op te letten.

Is er naast een verbeterde opname nog een voordeel van gehele voeding of zou je (ondanks dat het natuurlijk niet lekker is) je volledige eiwitbehoefte uit whey proteinen kunnen halen?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 15:36 ----------

Tevens, je zegt macro's zijn irrelevant, bedoel je hiermee alleen dat percentages irrelevant zijn?
Want je moet toch wel minimaal 1gr vet/kg binnen krijgen (bron: bb.com) en 1,8gr eiw/kg ?

Laatst bewerkt:
-Vind je backextensions een veilige oefening om erectoren dynamisch te belasten (je hebt die vraag gemist :p)

Hoe weet jij eigelijk zo veel?? heb je bepaalde studie's gevolgd ofzoiets? zo ja zou ik graag weten welke ;)

en alles onthouden wat hij leest tot in de details.. beetje zoals harpep

Is er naast een verbeterde opname nog een voordeel van gehele voeding of zou je (ondanks dat het natuurlijk niet lekker is) je volledige eiwitbehoefte uit whey proteinen kunnen halen?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 15:36 ----------

Tevens, je zegt macro's zijn irrelevant, bedoel je hiermee alleen dat percentages irrelevant zijn?
Want je moet toch wel minimaal 1gr vet/kg binnen krijgen (bron: bb.com) en 1,8gr eiw/kg ?
Met macro's bedoel ik macropercentages, ja, niet macronutriënten in het algemeen. Ik ben het overigens met je eens dat, hoewel de meesten het zo gebruiken, dit een verwarrende afkorting is.

Alles uit whey halen is niet aan te raden, deels door de absorptiesnelheid en deels omdat het geprocesseerd is waardoor het gescheiden is van z'n synergistische nutriënten, zoals caseïne. Als je whey combineert met whole food proteïnen zijn dit echter niet zulke relevante problemen. (Dit is overigens ook met wat ik bedoelde met mijn hypothetische artikel over 'de slechtheid van proteïnepoeders' wat als het goed is binnekort een daadwerkelijk artikel wordt.)

-Vind je backextensions een veilige oefening om erectoren dynamisch te belasten (je hebt die vraag gemist :p)
Hm dit is een moeilijke. Back extensions, als in hyperextensions, zijn namelijk eigenlijk hip extensions als je ze goed doet en de erectors worden dan ook helemaal niet dynamisch getrained. Als je het over daadwerkelijke back extensions hebt, als in supermans, dan is het antwoord nee. De erectors kan je het best puur isometrisch trainen als je je ruggegraat wilt sparen. Zie '7 principles of exercise selection' kopje 'tissue stress distribution'.

PHAT is een niet vreselijke implementatie van een upper/lower split met weekly undulating periodization, maar of zo'n programma voor jou persoonlijk goed is is twijfelachtig - zoals voor alle one-size-fits-all, cookie cutter programma's. (Behalve natuurlijk als je het combineert met mega-doseringen van test prop en groeihormoon leucine tijdens de refractoire periode tussen je 8 maaltijden per dag.)

Tip voor vegetariër: vlees eten. (Zorgen dat je aan al je micronutriënt- en aminozuurbehoeftes voldoet met het eten dat je wel eet.)

Altijd gedacht dat Layne Norton naturel was.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Wat is je mening over boxen (heavy bag) als warming up/cardio naast BB?

Wat vind je trouwens van het bulken? heb op youtube die scooby denk dat je die wel kent geloof ik horen zeggen. Dat als je onderhoud Bijvoorbeeld op 3000kcal zit en je dus 3300kcal gaat eten dit meer dan genoeg is. en als je dus bijv 3500kcal gaat ete ndie extra kcal alleen maar zorgen voor vetaanmaak. weet niet of je snapt hoe ik het bedoel.

scooby is echt een r*tard eerste klas, denk dat menno hier niet anders over denkt

Ik heb je artikel gelezen over caffeine maar er staat niks over caffeine en creatine.
Kan je deze twee tegelijk nemen of moet er een bepaalde tijd tussen zitten?

Terug
Naar boven