kidmonster
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 124
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 88kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ohja ik heb nog wel een leuke denk ik:
Is het ongezond om elke dag precies dezelfde (gezonde) dingen te eten?

Dingen die naast IIFYM relevant zijn: nutrient timing (ja!), micronutriënten, ratio tussen verschillende verzadigde vetten, lengte van de chains in je vetten, heel veel chemicals, aminozuren...
Recompen: ligt aan je definitie. Tegelijk spieren aanmaken en vet verbranden is hoogst inefficient, maar je kan bulkdagen en cutdagen wel afwisselen met hoge frequentie als je het goed aanpakt. Bulkdagen moeten een surplus aan calorieën hebben en cutdagen een deficit. Als je aan die eis voldoet is het mogelijk om op de lange termijn te recompen. Mijn programma's zijn in die zin 'recomps', maar ik focus toch altijd op ofwel bulken ofwel cutten, afhankelijk van iemand's prioriteiten en vetpercentage.
Je elleboog: Daar weet ik zelfs heel veel over, want ik ken niemand met zulke slappe pols, elleboog en enkelgewrichten als ik. De oefeningen die jij noemt gaan niet leiden tot volle tricepsontwikkeling, althans niet optimaal. Je triceps moet getrained worden in schouderflexie. Om je ellebogen te sparen moet je altijd roteerbare handvaten (touwen, bv.) gebruiken en oefeningen kiezen waarbij je elleboog in volle flexie en extensie niet maximaal belast wordt. Je sticking point moet dus recht in het midden zitten. Probeer ook tijdens de elleboogextensie lichte schouderextensie te gebruiken, zodat je lichaam een natuurlijke beweging kan maken.
Heeft ie een studie die laat zien dat je metabolisme langer dan 24h omhoog blijft tijdens het cutten na een refeed? Naar mijn weten bestaat een dergelijke studie namelijk niet.
Ik ken FTS-7 niet, maar élk online cookie cutter programma is suboptimaal. Er is niet zoals als 1 programma dat voor iedereen ideaal is. Zelfs als je individuele verschillen negeert maakt trainingservaring nog enorm veel verschil. Beginners en gevorderden hebben compleet andere programma's nodig. Rippetoe's programma's zijn heel aardig, maar het zijn kracht-, niet bodybuilding programma's en ze zijn erg basic.Dan heb ik weer een vraag, als max ot verkooponzin is is FTS-7 Dat dan ook? ik neem eigleijk aan van wel. Weet niet hoe jij daar over denk.t
Verder zoek ik nu een schema voor 1-Kracht 2-Massa een aanrader? heb met bij rippetoe altijd het idee dat het niet compleet is
Is dit aan mij gericht?
Nee, als je dieet goed is niet. Verhoogt wel je risico op het ontwikkelen van voedselintoleranties. De meeste mensen met een succesvol dieet eten of vaak hetzelfde of (/en) tellen elke dag al hun calorieën.Ohja ik heb nog wel een leuke denk ik:
Is het ongezond om elke dag precies dezelfde (gezonde) dingen te eten?
1) Niet supineren of proneren? Ik heb zelf ook heel slechte elleboogflexibiliteit (supinatie) en heb nooit straight-bar curls kunnen doen, maar dat hindert m'n armontwikkeling niet merkbaar.Even wat levensvragen placeren... Alvast bedankt!
1. Ik ben niet instaat om mijn voorarmen/polsen te supineren zoals een "normaal" persoon. Hierdoor ben ik vooral niet instaat om reverse curls en andere uit te voeren waardoor de Brachioradialis hopeloos achterloopt...
2. Ook heb ik 1 grote kuit die flink voorloopt op de ander (niet dat deze klein is). Ik moet wel zeggen dat ik vroeger heel lang een teenganger was.
3. Hoe verklaar je dat sommigen mensen gewoon niet zijn gemaakt om te benchen? Waarmee ik niet bedoel dat hun borst dan achterloopt.
Ben benieuwd!![]()
Ja, maar lang niet 3x zoveel als persoon 1. Hoe dikker je bent, hoe meer spiermassa je lichaam kan vasthouden. Sumoworstelaars hebben zelfs vaak meer spiermassa dan bodybuilders. Ook helpen meer calorieën erg voor herstel en krachtopbouw en meer kracht betekent op de lange duur meer massa. Maar er is een sterk limiet aan de hoeveelheid spiermassa die een lichaam kan opbouwen (door hormoonniveaus, genexpressie, etc.) ongeacht dieet en 500kcal per dag is voor de ruime meerderheid van mensen genoeg om daar heel dicht in de buurt van te zitten, vandaar dat het zeker niet 3x zoveel zal zijn als persoon 1.Interessant topic, Menno!
Vraagje:
Persoon 1 doet aan een relatief cleane bulk (500kcal boven behoefte).
Persoon 2 doet aan een dirty bulk (1500kcal boven behoefte).
Beiden hebben dezelfde trainingsmethode, evenveel rust en dezelfde verdeling macro's.
Uiteraard zal persoon 2 meer gewicht bijkomen op een jaar dan persoon 1, maar komt hij ook meer spiermassa bij?
Een deel is genetisch en hoeft absoluut niet hinderlijk te zijn. Kijk naar Usain Bolt. Squatten en deadliften kan zelfs soms beter met een lichte anterior tilt. Stretchen helpt heel weinig en krachttraining ook. Heb je een deskjob en ben je vrij inactief gedurende de dag? Zitten killt je neurale input naar je glutes dus om de 20min even air humpen of in ieder geval actief bezig zijn met je glutes aanspannen en activeren helpt een hoop.Wat raad jij aan voor iemand die last heeft van anterior pelvic tilt?
Ik zie het niet direct zitten om van die "belachelijke" stretch oefeningen te doen en wil gewoon blijven squaten en deadliften. Ik focus nu wel meer op mijn lower abs, obliques, hamstrings, en probeer ook de glutes te betrekken bij het squatten.
Hm, pic? Heb je lange kuiten (laag insertiepunt)? Grote, vormloze kuiten klinkt als ofwel heel lange kuiten ofwel heel goed ontwikkelde soleus en slecht ontwikkelde gastrocs.Gaaf man, goed topic.
Ik zag dat je aangaf dat kuiten vooral genetisch zijn? Hoe zit dat precies, mijn benen zijn vrij huge en kuiten idem. Echter, de vorm in mijn kuiten ontbreekt gewoon volledig. Logischerwijs zou je zeggen dat het door vetpercentage komt, maar abs zijn in rust zichtbaar dus ik schat dat ik rond de 11-12% zit. Is dit alsnog te hoog om definitie te tonen, kan ik op een andere manier kuiten trainen? Ben benieuwd of je hierin tips kan geven!
Nutrient timing: proteïne en in mindere mate koolhydraten functioneren anders als ze op een ander tijdstip in je circadian rhythm worden ingenomen. De timing ten opzichte van je training maakt alleen uit als je ervoor geen proteïne op hebt. Verder maakt de consistentie, maar niet de hoeveelheid, van je aantal maaltijden per dag uit.Nutrient timing toch wel belangrijk, in de ruime zin van: na krachttraining moet altijd (genoeg) gegeten worden of gaat het verder?
Uit deze post maak ik trouwens op dat IIFYM prima is, aangezien toch bijna niemand 50% van zijn cals uit 'troep' haalt. Uiteindelijk komen mensen dan toch wel aan genoeg 'goede' vetten, verschillende aminozuren uit verschillende proteïne bronnen etc.
Hoe deel jij die bulk en cut dagen dan op? Bulk dagen op trainigsdagen, cut dagen op rustdagen of iets in de trant van 2 weken bulken gevolgd door 1 week cutten?
Wat zijn hier goede oefeningen voor dan? Ik begrijp dat je alles al hebt voorgekauwd maar nog kom ik er niet helemaal uit. Ook bij triceps pushdowns met rope heb ik nog steeds last van m'n ellebogen.
Aangezien deze thread aangemaakt is om mijn opgedane kennis te benutten, nee. Overigens zijn mijn genen gemiddeld voor bodybuilding (waardeloos voor powerlifting echter).Nog eentje dan:
Vind je het eigenlijk geen zonde dat je al die vergaarde info niet ten volle kan benutten door je crappy genetics?

1) proneren. Echt onmogelijk om een rechte bar vast te houden, met gevolg dat die brachioradialas er maar niet wil uitkomen met enkel wat grip gedoe.1) Niet supineren of proneren? Ik heb zelf ook heel slechte elleboogflexibiliteit (supinatie) en heb nooit straight-bar curls kunnen doen, maar dat hindert m'n armontwikkeling niet merkbaar.
2) Zie m'n vorige post over het corrigeren van asymmetrie.
3) Mensen verschillen in antropometrie en sommige lichaamsbouwen zijn nou eenmaal biomechanisch heel inefficient voor bankdrukken, e.g. smalle schouders, lange armen.
Nutrient timing: proteïne en in mindere mate koolhydraten functioneren anders als ze op een ander tijdstip in je circadian rhythm worden ingenomen. De timing ten opzichte van je training maakt alleen uit als je ervoor geen proteïne op hebt. Verder maakt de consistentie, maar niet de hoeveelheid, van je aantal maaltijden per dag uit.
IIFYM maakt geen verschil tussen verschillende vetten, dus iemand die puur verzadigd vet eet is volgens IIFYM net zo goed af als iemand die een diverser aantal vetbronnen eet. Dat is niet juist.
Opdeling van bulk en cutdagen hangt sterk af van je doel, vetpercentage en trainingstatus. Ikzelf cut nu bijvoorbeeld op trainingsdagen en bulk op rustdagen. Ik train om de dag, ben heel gevorderd en begin op een laag vetpercentage te komen.
Triceps met crappy elleboog: als zelfs pushdowns problematisch zijn is je eerste prioriteit überhaupt een oefening vinden die je triceps isoleert. Kan je PJ-pullovers?
Ook refeeden is een twijfelachtige praktijk. Je kan je metabolisme niet zo makkelijk tricken. Het leidt soms wel tot waterverlies, wat mensen interpreteren als vetverlies.
Heeft ie een studie die laat zien dat je metabolisme langer dan 24h omhoog blijft tijdens het cutten na een refeed? Naar mijn weten bestaat een dergelijke studie namelijk niet.
Ja, spiergroei is zeker mogelijk tijdens het cutten, ondanks wat je vaak hoort, maar het gaat veel moeilijker dan tijdens het bulken. Je linkerlat is veel kleiner dan je rechter? En het is geen winged scapula?