Oke mooi. Geld neem ik aan ook voor een bulk?
Nog steeds geen hits met deze naam!
Trouwens refeeds zijn dus tijdverspilling en niet nodig?
Verder heb je m'n vraag over alcohol denk ik over het hoofd gezien. Is alcohol katabool en zou je iemand die serieus bezig is met BB adviseren om het links te laten liggen?
Bedankt trouwens voor alle reply's en info.
Ja, geldt ook voor bulken.
PJ pullover:
http://startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension op 11 minute in de video.
Refeeds zijn naar mijn mening inderdaad met een goed dieet overbodig, zo niet counterproductive.
Alcohol (zag ik inderdaad over het hoofd) : Ja, alcohol is duidelijk en aanzienlijk schadelijk voor je gains. Je kan maintainen en af en toe drinken, maar je kan lang niet maximaal gainen als je regelmatig drinkt. Als je dan toch graag wilt drinken kan je het het best doen op een lege maag, zodat je minder nodig hebt.
Ask me anything was het toch?

Ben je toevallig bekend met mathematische morfologie?
Nooit van gehoord. Hoezo?
1) Een leraar (kiné met 30 jaar ervaring en sportverzorger) vertelde me dat het lichaam slechts 70gr koolhydraten en (ik denk?) 40gr eiwitten per uur kan opnemen. Wat is jouw mening hierover?
2) Welke boeken raad je aan om te lezen om 'guru' status te bereiken? In acht houdent dat je natuurlijk ook ervaring moet hebben.
3) Hoe weet je dat je op je genetisch potentiele max zit?
4) Wat raad je aan om achterlopende spiergroepen aan te pakken? Ik heb bijvoorbeeld erg zwakke armen en heb ze al met GVT, -5 reps, 15+reps, etc.. getrained en geen verschil. Ze staan al een jaar stil.
4.5) (edit) afgaand op dit stukje ''Maar dat zijn zeker geen slechte stats en m'n slechte genen voor powerlifting hebben vooral te maken met dat ik sterker ben met relatief medium reps en m'n gewrichten snel kapotgaan als ik zwaar train.''
Denk je dan dat je eigenlijk moet trainen naargelang je botstructuur? Ik heb namelijk erg dunne botten en heb een erg fragiel skelet (osteoperose in beide knieën en polsen) maar ik train graag zwaar en train veel liever voor kracht dan voor massa op dit moment.
5) top om je op het forum te hebben!
1) Complete onzin, althans compleet irrelevant. De mythe komt voort uit onderzoek waarin 40g proteïne maximale proteïnebalans creëert, maar als je meer eet dan duurt de elevatie in je proteïnebalans langer, dus het eindresultaat van verschillende maaltijdfrequenties is hetzelfde. Alan Aragon heeft hier een goed artikel over geschreven volgens mij.
2) Ik vermijd de term goeroe zelf zoveel mogelijk, maar wat betreft je vraag: Boeken zijn vaak outdated en bevatten een uitzonderlijk lage informatiedichtheid, dus ik prefereer artikelen en lees zo goed als nooit boeken (niet alleen voor fitness). Paar goede titels: 'science and practice of strength training' van Zatsiorsky, 'girth control' van Aragon en beide boeken van Rippetoe.
3) Ik was was 86kg. Toen heb ik tot 98kg gebulked en weer gecut. Kwam uit op 86kg met dezelfde calipermetingen en niet veel meer kracht. M'n stats en progressie kloppen ook theoretisch heel goed met de statistieken over natuurlijke potentie.
4) Behalve dat ze andere stimulatie nodig hebben omdat ze verder van hun genetische max zitten, hebben achterliggende spieren geen andere training nodig dan de rest van je lichaam. Je moet wel letten op je techniek en oefeningselectie als het een sterke imbalans is.
4.5) Ouch, man. Je moet niet trainen op basis van je botstructuur. Je botstructuur is wel een indicatie van je physiologie, maar je botstructuur op zich bepaalt alleen je absolute kracht, biomechanica, etc. en niet hoe je die moet verbeteren.
5) My pleasure.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 21:50 ----------
Morgen beantwoord ik de vragen op p8. Nu roept Game of Thrones.