AndroidHealthClinic

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

Squat 157.5x7 (189), Bench 117.5x7 (141), Overhead press 77.5x6 (90), Deadlift al jaren niet gedaan, maar waarschijnlijk relatief hoog als ik echt zou willen en m'n bovenrug laat ronden. 185x5 kon ik al na een jaar. Squat en bench beide behaald op 98kg (vlezig als een mofo) en benchen was de nekslag voor m'n elleboog, dus nu haal ik geen van alle meer. Waarschijnlijk zou ik die 1RM waardes ook niet gehaald hebben, want ik ben slecht met superlage reps. Maar dat zijn zeker geen slechte stats en m'n slechte genen voor powerlifting hebben vooral te maken met dat ik sterker ben met relatief medium reps en m'n gewrichten snel kapotgaan als ik zwaar train.
Zou het niet kunnen dat als je er voor traint en leert je prima goed kunt worden in lage reps? Ik bedoel, hoezo ligt dat aan je genen?

- Wat vindt je van het biorhythm dieet? Namelijk proteine en vet in de ochtend en naarmate later op de dag vetten schrappen en kh toevoegen?

- Van wie vind je het waard om artikels van te lezen over bodybuilding en voeding? Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld Will brink, lyle mcdonald, alan aragon, borge fagerli,...

Menno,

Wat is jouw visie op keto-diëten, die de laatste jaren in allerlei vormen als paddenstoelen uit de grond schieten?

Laatst bewerkt:
Menno, hoeveel uur denk jij dat er maximaal tussen maaltijden in kunnen zitten voordat jouw lichaam uit een anabole toestand treed, en/of in een katabole toestand komt ?

Wow je insertiepunt is bijna niet te zien van deze kant, maar het ziet er inderdaad uit als een combinatie. Het goede nieuws is dat 41cm met onzichtbare gastrocs betekent dat je mogelijk ernstig goede genen hebt. Eigenlijk is er geen slecht nieuws. Volg gewoon een goed programma voor je kuiten en waarschijnlijk krijg je dan zieke benen.

Een van de weinige personen waarvoor cardio aan te raden was, als z'n hartprobleem althans daadwerkelijk genetisch was (sceptical hippo.jpg).

Naar mijn weten nooit aangetoond als significante test booster in een RCT met mensen. Ik zou DAA gebruiken.

Ik geloof dat ie vrij is van AAS, maar hij gebruikt(e) inderdaad clen en ephedrine, zei hij zelf. Voor z'n foto's gebruikt ie waarschijnlijk ook diuretica. hGH is niet uit te sluiten. Absoluut no hate overigens, maar 5.5% bf is BS voor natty lifters zonder echt ziekelijk goede genen.

IS DAA wel veilig , sommige mensen beweren van niet ?

Menno, is er echt niks anders voor zijkant schouder wat ik kan doen buiten upright row en side raises? Dit schiet niet op zo

Een deel is genetisch en hoeft absoluut niet hinderlijk te zijn. Kijk naar Usain Bolt. Squatten en deadliften kan zelfs soms beter met een lichte anterior tilt. Stretchen helpt heel weinig en krachttraining ook. Heb je een deskjob en ben je vrij inactief gedurende de dag? Zitten killt je neurale input naar je glutes dus om de 20min even air humpen of in ieder geval actief bezig zijn met je glutes aanspannen en activeren helpt een hoop.

Als je maximaal je pelvis posterior tilt, verandert je pelvis dan merkbaar veel ten opzichte van z'n natuurlijke positie, i.e. hoeveel graden rotering zit er tussen je rustpositie en maximale posterior tilt?

Zie ook m'n artikel 'stretching is BS'.
Heb dit gekregen door jarenlang op school in een slechte positie te zitten, en dan nog daarna heel de avond op de PC. Dit was wel voor ik trainde.
Het is gewoon niet echt aesthetisch, en mijn vriendin zegt ookwel dat ik een "dikke kont" heb in bepaalde broeken.
Als ik mijn glutes maximaal aanspan en dan ontspan, schat ik dat daar 6° verschil inzit. Ik moet inderdaad meer focussen op mijn glutes, heb je enige tips om bijvoorbeeld tijdens 't squatten (of andere oefeningen) de glutes meer te betrekken?

Op de vraag van Krisk, het is al een tijdje geleden dat ik er iets over gelezen heb maar er is erg veel verschil in de mate waarin individuen in staat zijn om hun spieren maximaal te activeren, en de technieken die gebruikt worden om maximale activatie te bepalen bij de meeste mensen overschatten deze capaciteit zwaar. Training zal vast kunnen bijdragen hieraan maar een verschil blijf je denk ik houden.

• Topic Starter Topic Starter
Oke mooi. Geld neem ik aan ook voor een bulk?

Nog steeds geen hits met deze naam!

Trouwens refeeds zijn dus tijdverspilling en niet nodig?

Verder heb je m'n vraag over alcohol denk ik over het hoofd gezien. Is alcohol katabool en zou je iemand die serieus bezig is met BB adviseren om het links te laten liggen?

Bedankt trouwens voor alle reply's en info.
Ja, geldt ook voor bulken.

PJ pullover: http://startingstrength.com/index.php/site/platform_the_lying_triceps_extension op 11 minute in de video.

Refeeds zijn naar mijn mening inderdaad met een goed dieet overbodig, zo niet counterproductive.

Alcohol (zag ik inderdaad over het hoofd) : Ja, alcohol is duidelijk en aanzienlijk schadelijk voor je gains. Je kan maintainen en af en toe drinken, maar je kan lang niet maximaal gainen als je regelmatig drinkt. Als je dan toch graag wilt drinken kan je het het best doen op een lege maag, zodat je minder nodig hebt.

Ask me anything was het toch? :D Ben je toevallig bekend met mathematische morfologie?
Nooit van gehoord. Hoezo?

1) Een leraar (kiné met 30 jaar ervaring en sportverzorger) vertelde me dat het lichaam slechts 70gr koolhydraten en (ik denk?) 40gr eiwitten per uur kan opnemen. Wat is jouw mening hierover?

2) Welke boeken raad je aan om te lezen om 'guru' status te bereiken? In acht houdent dat je natuurlijk ook ervaring moet hebben.

3) Hoe weet je dat je op je genetisch potentiele max zit?

4) Wat raad je aan om achterlopende spiergroepen aan te pakken? Ik heb bijvoorbeeld erg zwakke armen en heb ze al met GVT, -5 reps, 15+reps, etc.. getrained en geen verschil. Ze staan al een jaar stil.

4.5) (edit) afgaand op dit stukje ''Maar dat zijn zeker geen slechte stats en m'n slechte genen voor powerlifting hebben vooral te maken met dat ik sterker ben met relatief medium reps en m'n gewrichten snel kapotgaan als ik zwaar train.''
Denk je dan dat je eigenlijk moet trainen naargelang je botstructuur? Ik heb namelijk erg dunne botten en heb een erg fragiel skelet (osteoperose in beide knieën en polsen) maar ik train graag zwaar en train veel liever voor kracht dan voor massa op dit moment.

5) top om je op het forum te hebben!
1) Complete onzin, althans compleet irrelevant. De mythe komt voort uit onderzoek waarin 40g proteïne maximale proteïnebalans creëert, maar als je meer eet dan duurt de elevatie in je proteïnebalans langer, dus het eindresultaat van verschillende maaltijdfrequenties is hetzelfde. Alan Aragon heeft hier een goed artikel over geschreven volgens mij.

2) Ik vermijd de term goeroe zelf zoveel mogelijk, maar wat betreft je vraag: Boeken zijn vaak outdated en bevatten een uitzonderlijk lage informatiedichtheid, dus ik prefereer artikelen en lees zo goed als nooit boeken (niet alleen voor fitness). Paar goede titels: 'science and practice of strength training' van Zatsiorsky, 'girth control' van Aragon en beide boeken van Rippetoe.

3) Ik was was 86kg. Toen heb ik tot 98kg gebulked en weer gecut. Kwam uit op 86kg met dezelfde calipermetingen en niet veel meer kracht. M'n stats en progressie kloppen ook theoretisch heel goed met de statistieken over natuurlijke potentie.

4) Behalve dat ze andere stimulatie nodig hebben omdat ze verder van hun genetische max zitten, hebben achterliggende spieren geen andere training nodig dan de rest van je lichaam. Je moet wel letten op je techniek en oefeningselectie als het een sterke imbalans is.

4.5) Ouch, man. Je moet niet trainen op basis van je botstructuur. Je botstructuur is wel een indicatie van je physiologie, maar je botstructuur op zich bepaalt alleen je absolute kracht, biomechanica, etc. en niet hoe je die moet verbeteren.

5) My pleasure. :)

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 21:50 ----------

Morgen beantwoord ik de vragen op p8. Nu roept Game of Thrones.

Moet een mathematische morfologie based reconstructie filter maken op basis van grijswaarden. Probleem is dat ik geen redelijke literatuur kan vinden die me duidelijk is. De basispunten snap ik wel, maar hoe ik vervolgens 'n reconstructie filter ermee maak niet. Het is voor statistisch redeneren, wat dus weer wat aanknopingspunten heeft met statistiek, vandaar.

Bedankt, ziet er nog steeds redelijk gevoelig uit, maar ga het zeker proberen!

Refeeds zijn naar mijn mening inderdaad met een goed dieet overbodig, zo niet counterproductive.

Mooi zo, hield er al niet van.

Alcohol (zag ik inderdaad over het hoofd) : Ja, alcohol is duidelijk en aanzienlijk schadelijk voor je gains. Je kan maintainen en af en toe drinken, maar je kan lang niet maximaal gainen als je regelmatig drinkt. Als je dan toch graag wilt drinken kan je het het best doen op een lege maag, zodat je minder nodig hebt.

Haha grappig dat je dat zegt. Zoals ik al zei heb ik victormor van dit forum ook vrij hoog zitten en die vertelde me juist dat alcohol niet katabool is. Ik zelf zie het probleem ook niet echt, studies hebben laten zien dat testosteron zelfs bij mensen die elke dag redelijk veel dronken niet heel veel daalde. Laat staan bij iemand die maximaal 2x per week drinkt(uiteraard wel een redelijke hoeveelheid). Ook andere dingen werden wel aardig ontkracht, http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html. Maar als jij het zegt..

Wbt de refeeds heb je ook een totaal andere mening dan victormor. Nam zijn advies altijd wel als waarheid aan. Moeilijke keuze!

@ Fierce: Ik heb die lying triceps extension nu een paar maanden geprobeerd en bevalt mij erg goed, zowel qua massa als kracht. Wat erg scheelt voor de ellebogen is veel warmup sets, ik bouw zelf in 5 sets op naar het maximale gewicht, zeker nu ik wat zwaardere gewichten aan kan. Ook zou ik niet onder de 8 reps gaan als je gevoelige ellebogen hebt, zeker niet in het begin kan je denk ik beter rond de 10-15 blijven en het gewicht rustig opbouwen.

Hoe sta jij tegenover het gebruik van creatine en cafeïne inname. Ik lees in meerdere topics/artikelen dat dit wordt afgeraden. Zoals je hieronder wellicht al indiceert kan het geen kwaad?

Ligt aan een hoop dingen, zoals je budget. Het enige supplement waarvoor ik geen enkele reden kan verzinnen waarom je het niet zou gebruiken is caffeïne.

Ik geloof dat ie vrij is van AAS, maar hij gebruikt(e) inderdaad clen en ephedrine, zei hij zelf. Voor z'n foto's gebruikt ie waarschijnlijk ook diuretica. hGH is niet uit te sluiten. Absoluut no hate overigens, maar 5.5% bf is BS voor natty lifters zonder echt ziekelijk goede genen.

Heb je een linkje van dat clen gebruik is toch niet ni voor een selfproclaimed guru voor naturals

Greg Valentino helpt jou dan graag verder. :laugh:

Je gaat je asymmetrie niet oplossen zonder je scoliosis aan te pakken. Scoliosis die zichtbaar is zonder scan is niet mild naar mijn mening. Vraag of je fysio de Schröthmethode kent en anders leert. Side planks zijn ook belangrijk om even sterk in beide helften te worden.

Helpt de methode ook nog als je 'al' 16 bent? Volgens de neuroloog werd het dan al wel lastig tot onmogelijk om de scoliose terug te dringen / verhelpen, of bedoel je met aanpakken niet verhelpen? En tevens, mijn linkerschouder hangt lager dan de andere (curve naar rechts is het dan geloof ik?) vanaf welke kant moet ik de side planks doen? :p Misschien een stomme vraag, misschien is er door de vorm van de ruggengraat alleen een curve naar rechts mogelijk maar even voor de zekerheid zodat ik niet tegengesteld train.

Laatst bewerkt:
Niets erger dan mensen die denken dat alles wat er te weten valt over BB vanuit de boekjes en een beperkt aantal wetenschappelijke onderzoeken komt, en vervolgens op een pedante manier zichzelf als een soort zelfverklaarde medicijnman presenteren aan een community.

Ga aub wat wedstrijden winnen of tenminste groot worden en kom dan nog eens terug om anderen de les te spellen over hoe je het best groot kan worden. Ik heb al genoeg van je gelezen om te weten dat het gewoon persoonlijke meningen zijn of voorbarige conclusies op basis van te beperkte wetenschappelijke info en vaak genoeg in strijd met mijn persoonlijke ervaringen. Maar goed je hebt altijd figuren die zo iemand als een schoothondje achterna willen rennen. Ga toch eens zelf nadenken en uitproberen mensen...

+1 Je geeft wel mooie info hoor maar bb is een sport waarbij het fysiek vooral op persoonlijke
ervaringen gebouwt word en je niet alle info recht uit een text over kan nemen.
En buiten dat toon je niet het fysiek waarvan ik zeg die gozer laat zien hoe het echt moet en dit is nu goerroe waardig.

Helpt de methode ook nog als je 'al' 16 bent? Volgens de neuroloog werd het dan al wel lastig tot onmogelijk om de scoliose terug te dringen / verhelpen, of bedoel je met aanpakken niet verhelpen? En tevens, mijn linkerschouder hangt lager dan de andere (curve naar rechts is het dan geloof ik?) vanaf welke kant moet ik de side planks doen? :p Misschien een stomme vraag, misschien is er door de vorm van de ruggengraat alleen een curve naar rechts mogelijk maar even voor de zekerheid zodat ik niet tegengesteld train.

Ik heb ook last van scoliose bij mij is het helaas zichtbaar. Krijg er vaak opmerkingen over. De arts die foto's gemaakt had zei tegen mij dat ik vooral me kleine hersenen moest trainen erop om mijn houding te verbeteren. Ik train obliques voor mijn houding door middel van het vasthouden van een gewicht. Maar side plancks doe ik al een tijd niet meer. Zijn die goed?

Cardio is slecht voor je fysiek en je kracht. Bodybuilders moeten nooit cardio doen.

Wuat???! meen je dit serieus???

zonder cardio lukt het toch nooit om goed droog te worden??? Zou graag je onderbouwing hierbij willen zien. Dat is nogal een groot ding. Echt iedere pro enz zie ik gewoon cardio doen inclusief mensen die natty zijn

Terug
Naar boven