AndroidHealthClinic

Ask me anything (voeding, training, supps, PEDs, etc.)

Hm, pic? Heb je lange kuiten (laag insertiepunt)? Grote, vormloze kuiten klinkt als ofwel heel lange kuiten ofwel heel goed ontwikkelde soleus en slecht ontwikkelde gastrocs.

Denk dat het een beetje van beide is.. In de spoiler de foto. Heb je advies hoe ik ze aan kan pakken?

Nogal overbelicht, maar heb even geen fatsoenlijke camera bijdehand en het geeft je een idee van hoe episch slecht ze zijn. De kuiten meten overigens 41 cm, alhoewel je het niet zal zeggen op basis van deze foto.
21m9dtg.jpg

Denk dat het een beetje van beide is.. In de spoiler de foto. Heb je advies hoe ik ze aan kan pakken?

Nogal overbelicht, maar heb even geen fatsoenlijke camera bijdehand en het geeft je een idee van hoe episch slecht ze zijn. De kuiten meten overigens 41 cm, alhoewel je het niet zal zeggen op basis van deze foto.
21m9dtg.jpg

i-know-that-feel-bro.jpg

21m9dtg.jpg

Is inderdaad een beetje van beide! Meer standing calf werk doen, bij seated schakel je namelijk de gastrocnemius grotendeels uit.

• Like
Waarderingen: Roth
Geweldig dit

Zyzz deed ook geen cardio

:trollface:

nog steeds niet trouwens

:trollface:

wat een vragen komen hier voorbij zeg, t*ring.

Wat is je mening over supplementatie met DIM als natuurlijk test booster (hoger test/estro ratio)?

Laatst bewerkt:
Meh, Martin Berkhan doet ook geen cardio (hooguit wat wandelen).... lijkt me dat je er een heel eind mee kunt komen.

Ja, Martin is natuurlijk helemaal natural :rolleyes:

IMO een ontzettend groot verschil tussen natural en AAS gebruikers hier. Als je aan de Clen, T3,efedrine en test zit zul je een stuk gemakkelijker vet verliezen, ja...

• Topic Starter Topic Starter
Gruwelijk dat je hier nu ook te vinden bent. Heb al een paar artikelen van je gelezen op T-nation. Goede zaak niet Nederlandse input daar! :D

Met betrekking tot je artikel stretching is BS. Ik studeer fysiotherapie, en zoals je weet is stretchen een veel gebruikte methode om spierlengte te vergroten, en hiermee ook vaak de ROM van patiënten. Heeft passief stretchen uberhaupt zin, aangezien jij aangeeft dat het niets anders is dan neurologische adaptatie..
Moet namelijk elke keer aan je artikel denken als we met passief stretchen bezig zijn. :P
Goed dat je er zelf over nadenkt en niet blind volgt wat je verteld wordt op je opleiding. Veel mensen worden gewoon boos. Stretchen in het algemeen heeft heel weinig, vaak geen, zin als je full ROM (!) krachttraining doet en een beetje actief blijft gedurende de dag. Je kan proberen mijn references te gebruiken voor een essay oid. Kijken wat dat oplevert.

Gezien jou laatste zin, wat zijn je stats op de big 3 :p
Squat 157.5x7 (189), Bench 117.5x7 (141), Overhead press 77.5x6 (90), Deadlift al jaren niet gedaan, maar waarschijnlijk relatief hoog als ik echt zou willen en m'n bovenrug laat ronden. 185x5 kon ik al na een jaar. Squat en bench beide behaald op 98kg (vlezig als een mofo) en benchen was de nekslag voor m'n elleboog, dus nu haal ik geen van alle meer. Waarschijnlijk zou ik die 1RM waardes ook niet gehaald hebben, want ik ben slecht met superlage reps. Maar dat zijn zeker geen slechte stats en m'n slechte genen voor powerlifting hebben vooral te maken met dat ik sterker ben met relatief medium reps en m'n gewrichten snel kapotgaan als ik zwaar train.

1) proneren. Echt onmogelijk om een rechte bar vast te houden, met gevolg dat die brachioradialas er maar niet wil uitkomen met enkel wat grip gedoe.

3) Is het met smalle schouders dan nog verstandig om je schouderbladen samen te knijpen?
1) Appart, maar dat zou geen groot probleem moeten zijn. De brachioradialis is het sterkt met je hand in neutral. Pronatie is voor heel weinig oefeningen nodig en is vooral geschikt om je rug zonder je arm/biceps te trainen.

3) Ja, absoluut. Verhoogt subacromial space width (zorgt dat je minder snel schouder impingement krijgt) ongeacht absolute breedte van je schouders.

Aha, dit wist ik niet. Om een voorbeeldje te geven: de ene dag 'gewoon' eten en een andere dag weer 16 uur fasten is dus niet optimaal, omdat je maaltijden niet consistent zijn. Betekent dit ook dat je hierdoor daadwerkelijk spiermassa misloopt tijdens het bulken en spiermassa door verliest tijdens het cutten of ik interpreteer ik het helemaal fout?

Klopt, maar zoals ik al zei in 99% vd gevallen zit dit toch wel goed aangezien vrijwel niemand die aan IIFYM doet de helft van zijn cals aan 'troep' besteedt. Wanneer je dit dus allemaal op een rijtje hebt(ook micronutrienten), is het dan een goed systeem om te cutten en bulken of zitten er nog meer haken aan?

Haha dat heb ik nog niet eerder gehoord/gelezen. Vanwaar de keuze om te bulken op rustdagen en te cutten op trainingsdagen?

Nee, ken ik niet. Net eens op youtube opgezocht maar kreeg geen hits. Ben erg benieuwd!
Meal frequency consistency: Je zal geen spiermassa mislopen tijdens het bulken (voor zover bekend), maar je zal je wel minder goed voelen en ook mogelijk hongeriger zijn. Tijdens het cutten zal je wel minder vet verliezen, want thermogenesis gaat omlaag van inconsistentie.

IIFYM: Als je corrigeert voor de dingen die ik noemde in m'n vorige post en ook de goede ratios van vetten binnenkrijgt (ratio is belangrijker dan totale hoeveelheden) heb je een vrij optimaal dieet.

Cutten on trainingsdagen: Ik ga geen spiermassa opbouwen behalve dat wat ik daarvoor verloren heb met cutten, dus behoud is belangrijker dan opbouw voor mij. Daarnaast kan ik makkelijk een groot deficit creeëren en is honger geen probleem op trainingsdagen.

PJ pullover: Zoek 'mark rippetoe pullover triceps extension'. Het is een bb pullover met triceps extensie erin. Als je die wat modificeert heb je een heel redelijke tricepsoefening die licht is voor je ellebogen.

Wie wint het EK voetbal 2012?
Ik wist niet eens dat er een EK was.

Ik zag je topic toevallig via facebook.

Wat is de gedachte achter het cutten op trainingsdagen en bulken op de rustdagen? Qua herstel en het 'op de lange termijn' behouden van spiermassa lijkt het me niet echt efficiënt om post workout in een deficit te verkeren. Vooral als je gevorderd bent en je body fat onder de 12-15% is.

Op rustdagen 'bulken' lijkt me ook niet echt gunstig voor de kcal partitionering.

Ik ben wel benieuwd naar je visie hierop.

Het klopt dat een kleine refeed op het korte termijn niet je metabolisme verhoogt nee. Daarvoor heb je een langere refeed nodig ala UD 2.0 of
een dieet pauze van circa 10-14 dagen. Maar refeeds hebben zo wel hun plaats om het verlies van spiermassa te voorkomen/minimaliseren, je
metabolisme niet te laten crashen en het dieet makkelijker te laten verlopen (mentaal gezien).

Het eod refeed systeem maakt het wel makkelijk om het gehele jaar door lean te blijven.
Cutten op trainingsdagen: zie vorige reactie. Nutrient partioning is geschikter voor marketing dan begrip van physiologie. In welk scenario denk je dat je meer spiermassa verliest: uitgerust in een deficit of in een deficit terwijl je lichaam net een hele belangrijke boodschap heeft gehad dat spiermassa essentieel is? De 'bulk' op rustdagen is overigens zo goed als maintenance, nog geen 10% erboven.

Een langere refeed verhoogt je metabolisme tijdens de refeed, maar zodra je weer gaat dieeten keldert het weer. Daarnaast is het twijfelachtig of je die tijd niet beter had kunnen besteden. Refeeden zoals in 'the rapid fat loss book' van Lyle McDonald is helemaal een vreselijk idee (net als het hele dieet).

Na het opzoeken van 'winged scapula', nee als t goed is niet. Lichte scoliose is vastgesteld door neuroloog maar ben niet door een scan geweest oid (t was zo ook te zien), zit nu bij een fysiotherapeut om de scoliose niet verder te laten komen en tevens probeer ik me te focussen op de linkerlat. Vandaar de vraag of dat in de cut ook kon :)

Bijkomend probleem is namelijk dat mijn linkerborst ook ietwat dikker is vanwege naar wat ik mij heb laten vertellen 'compensatie' voor de zwakte v. die lat.
Je gaat je asymmetrie niet oplossen zonder je scoliosis aan te pakken. Scoliosis die zichtbaar is zonder scan is niet mild naar mijn mening. Vraag of je fysio de Schröthmethode kent en anders leert. Side planks zijn ook belangrijk om even sterk in beide helften te worden.

Wat raad je aan om echt kracht op te bouwen in je legs? Mijn stats zijn momenteel BP : 130, DL : 180 en Squat : 130 ATG. Ik heb in het begin meer gebenched dan dl of squat zoals de meesten en heb nu ook volledig geen probleem met mijn bench. Ik kan een week niet benchen en daarna toch weer 3x120 drukken en 10x100 met ease zeg maar. DL doe ik zelfs iets minder dan squat. En ook daar ondervind ik weinig problemen. Squat is helaas altijd al een zorgenkind geweest. Heb relatief snel opgebouwd naar de 100, zelfs 10x100 zo goed als ATG maar vanaf dat ik er zeg maar 130 op smijt krijg ik er met moeite 1 à 2 goeie reps uit. Ik squat echt vaak 2x per week en heb al veel geprobeerd. Snap echt niet goed hoe het komt dat het maar niet wil vorderen in kracht. Bovenbenen meten trouwens 63cm, (calves 43 ). Qua massa ok dus maar nu ook niet huge. Ook een gevalletje genetisch niet gemaakt om te squaten? Of waar kan het nog aan liggen? ( het zijn wel degelijk ATG squats en geen 90° squats, ik zit echt een stuk onder par, misschien vergelijk ik teveel met par squats op dit forum? )
Squats zijn de meest technische lift voor bodybuilders. Ik zou eerst naar je form kijken. Heb je een video?

• Topic Starter Topic Starter

Wow je insertiepunt is bijna niet te zien van deze kant, maar het ziet er inderdaad uit als een combinatie. Het goede nieuws is dat 41cm met onzichtbare gastrocs betekent dat je mogelijk ernstig goede genen hebt. Eigenlijk is er geen slecht nieuws. Volg gewoon een goed programma voor je kuiten en waarschijnlijk krijg je dan zieke benen.

Een van de weinige personen waarvoor cardio aan te raden was, als z'n hartprobleem althans daadwerkelijk genetisch was (sceptical hippo.jpg).

Wat is je mening over supplementatie met DIM als natuurlijk test booster (hoger test/estro ratio)?
Naar mijn weten nooit aangetoond als significante test booster in een RCT met mensen. Ik zou DAA gebruiken.

Ja, Martin is natuurlijk helemaal natural :rolleyes:

IMO een ontzettend groot verschil tussen natural en AAS gebruikers hier. Als je aan de Clen, T3,efedrine en test zit zul je een stuk gemakkelijker vet verliezen, ja...
Ik geloof dat ie vrij is van AAS, maar hij gebruikt(e) inderdaad clen en ephedrine, zei hij zelf. Voor z'n foto's gebruikt ie waarschijnlijk ook diuretica. hGH is niet uit te sluiten. Absoluut no hate overigens, maar 5.5% bf is BS voor natty lifters zonder echt ziekelijk goede genen.

• Like
Waarderingen: Roth
Cutten op trainingsdagen: zie vorige reactie. Nutrient partioning is geschikter voor marketing dan begrip van physiologie. In welk scenario denk je dat je meer spiermassa verliest: uitgerust in een deficit of in een deficit terwijl je lichaam net een hele belangrijke boodschap heeft gehad dat spiermassa essentieel is? De 'bulk' op rustdagen is overigens zo goed als maintenance, nog geen 10% erboven.

Een langere refeed verhoogt je metabolisme tijdens de refeed, maar zodra je weer gaat dieeten keldert het weer. Daarnaast is het twijfelachtig of je die tijd niet beter had kunnen besteden. Refeeden zoals in 'the rapid fat loss book' van Lyle McDonald is helemaal een vreselijk idee (net als het hele dieet).

Het verschil is dat je post workout gebruik kan maken van de eiwitsynthese. mRNA hangt er niet zo lang rond, vooral niet als je cellulaire energie levels laag zijn. cAMP neemt steeds meer toe waardoor de eiwitsynthese uiteindelijk verhinderd wordt. Ik ben het met je eens dat onderhoud tijdens een dieet prima is (vooral als je gevorderd bent), maar op jouw manier lijkt me dat moeilijk te verwerkelijken.

Partioning is wel degelijk fysiologisch. Op rustdagen in een surplus verkeren is vragen om onnodige vetgains. Vooral als mRNA er niet meer rond hangt. De glycogeen resynthese na een workout neemt na 24 uur ook af.

Een refeed is wel meer dan het voorkomen van een metabolic crash. Daarnaast vind ik je reactie over de PSMF wel een beetje kort door de bocht. Maar goed. Nog succes met het experimenteren en het behalen van je doelen.

IIFYM: Als je corrigeert voor de dingen die ik noemde in m'n vorige post en ook de goede ratios van vetten binnenkrijgt (ratio is belangrijker dan totale hoeveelheden) heb je een vrij optimaal dieet.

Oke mooi. Geld neem ik aan ook voor een bulk?

PJ pullover: Zoek 'mark rippetoe pullover triceps extension'. Het is een bb pullover met triceps extensie erin. Als je die wat modificeert heb je een heel redelijke tricepsoefening die licht is voor je ellebogen.

Nog steeds geen hits met deze naam!

Trouwens refeeds zijn dus tijdverspilling en niet nodig?

Verder heb je m'n vraag over alcohol denk ik over het hoofd gezien. Is alcohol katabool en zou je iemand die serieus bezig is met BB adviseren om het links te laten liggen?

Bedankt trouwens voor alle reply's en info.

1) Een leraar (kiné met 30 jaar ervaring en sportverzorger) vertelde me dat het lichaam slechts 70gr koolhydraten en (ik denk?) 40gr eiwitten per uur kan opnemen. Wat is jouw mening hierover?

2) Welke boeken raad je aan om te lezen om 'guru' status te bereiken? In acht houdent dat je natuurlijk ook ervaring moet hebben.

3) Hoe weet je dat je op je genetisch potentiele max zit?

4) Wat raad je aan om achterlopende spiergroepen aan te pakken? Ik heb bijvoorbeeld erg zwakke armen en heb ze al met GVT, -5 reps, 15+reps, etc.. getrained en geen verschil. Ze staan al een jaar stil.

4.5) (edit) afgaand op dit stukje ''Maar dat zijn zeker geen slechte stats en m'n slechte genen voor powerlifting hebben vooral te maken met dat ik sterker ben met relatief medium reps en m'n gewrichten snel kapotgaan als ik zwaar train.''
Denk je dan dat je eigenlijk moet trainen naargelang je botstructuur? Ik heb namelijk erg dunne botten en heb een erg fragiel skelet (osteoperose in beide knieën en polsen) maar ik train graag zwaar en train veel liever voor kracht dan voor massa op dit moment.

5) top om je op het forum te hebben!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven