XXL Nutrition

Atheïsten gaan in de aanval...

Mwah, ik blijf denk ik altijd agnost. Ik weet het nu niet en zal het wel nooit weten (of er een god is of niet).

"Er is waarschijnlijk geen god" vind ik een zeer goed geformuleerde zin, omdat men inderdaad niet zeker kan zijn dat er geen hogere macht bestaat, maar met de bestaande wetenschap in elk geval genoeg redenen heeft om aan te nemen, dat de god zoals die in aardse religies omschreven wordt, hoogstwaarschijnlijk een menselijk hersenspinsel is.

Mwah, ik blijf denk ik altijd agnost. Ik weet het nu niet en zal het wel nooit weten (of er een god is of niet).

Oké je weet het niet, maar geloof je het? Ik ben agnostishe atheïst, ik geloof niet dat er een god is maar ik weet het niet.

Oké je weet het niet, maar geloof je het? Ik ben agnostishe atheïst, ik geloof niet dat er een god is maar ik weet het niet.
Ik geloof in ieder geval niet dat er een god is op de manier hoe alle grote godsdiensten (christendom, islam etc.) het beschrijven. Maar verder zou ik het echt niet weten.

Het jammere is dat de gelovigen gelijk weer in de "aanval" gaan. Toch zijn zij al jaren bezig met berichten als "jesus redt."

Ik vind het ook nog eens correct geformuleerd: "er is waarschijnlijk geen."

Ik ben geen atheist,maar ben ook niet gelovig.Alleen soms zijn er van die dingen soms onverklaarbaar zijn.De hond van de buurvrouw wilt bv.nooit langs een kerkhof/begraafplaats lopen...Merkwaardig toch?

Ik ben geen atheist,maar ben ook niet gelovig.Alleen soms zijn er van die dingen soms onverklaarbaar zijn.De hond van de buurvrouw wilt bv.nooit langs een kerkhof/begraafplaats lopen...Merkwaardig toch?

honden ruiken veel beter dus misschien houden ze niet zo van die lijkengeur :dunno:

Lang leve de ontheïsten.

Hehe, als je de definitie van 'weten' zoals de agnosten het hanteren zou toepassen op alles wat je denkt te 'weten', ben je behoorlijk paranoïde. :D

Wanneer 'weet' je iets? Velen hier weten dat de evolutietheorie waar is. Nu wil ik voorkomen dat de wetenschap in deze discussie wordt betrokken, maar het gaat me om de definitie van 'weten'? En is 'weten' wel helemaal zo'n belangrijke kwestie? Gaat het niet meer om de vragen? Ik vind de god-vraag wel erg banaal. Afvragen of er iets bestaat wat je niet eens fatsoenlijk binnen je ideeën van 'bestaan' kan vatten.

Atheïsme staat in die zin ook voor het 'niet afvragen van de vraag'. God is irrelevant. ("Sire, je n’ai pas besoin de cette hypothèse" :D). Als de vraag irrelevant is, is het antwoord ook irrelevant en dus gelijk aan het niet-bestaan. Who the care ****s? We weten pas wat als we een goede vraag kunnen stellen. Tot die tijd weet ik genoeg.

Geloof is iets persoonlijks. Een contract tussen jou en je repectievelijke God(en) of absentie van God(en) en met NIEMAND anders. Geloof je niet en God(en) bestaa(n)t dan is dat een zaak tussen jou en (de) God(en)....en niemand heeft het recht om daar een ander voor te veroordelen of je leefregels op te dringen.

Dat komt waarschijnlijk door een god.

Ik niet, want mensen die in God geloven denken dat ze in de hemel komen en dus niet als geesten terugkeren op aarde.

"Er is waarschijnlijk geen god" vind ik een zeer goed geformuleerde zin, omdat men inderdaad niet zeker kan zijn dat er geen hogere macht bestaat, maar met de bestaande wetenschap in elk geval genoeg redenen heeft om aan te nemen, dat de god zoals die in aardse religies omschreven wordt, hoogstwaarschijnlijk een menselijk hersenspinsel is.

Dit komt redelijk dicht in de buurt.

Atheïsten geloven dat er sowieso geen God is. Aangezien ze dat 'geloven' is dat ook een religie...

Alleen jammer dat de meeste atheïsten dat niet door hebben... Net als alle andere gelovigen die niet open staan voor alternatieven...

Het is maar hoe je religie omschrijft. Meeste religies kent al geen god, dus dat zou al een dwaze criteria zijn.

Imo is in ergens geloven (zonder dogmatiek) geen religie, maar een levensbeschouwing.

dus waar baseer jij je geloof dan op? je zegt dat je het niet weet en toch "geloof" je dat er geen god bestaat
gelovigen weten ook niet of er een god is en toch geloven ze erin(ze denken het te weten maar dat is iets anders als het echt weten )

dus waar baseer jij je geloof dan op? je zegt dat je het niet weet en toch "geloof" je dat er geen god bestaat
gelovigen weten ook niet of er een god is en toch geloven ze erin(ze denken het te weten maar dat is iets anders als het echt weten )

Je kunt toch iets zeker weten en het nog steeds bij het verkeerde eind hebben? Veel gelovigen claimen zeker te weten dat god bestaat, de enige rede dat je het nog geloof kunt noemen is omdat ze geen aanleiding hebben om ervan overtuigd te zijn. Geloven is ergens van overtuigd zijn, en de gelovige maakt zichzelf wijs dat hij het weet.

Ik geloof niet dat er een god bestaat (geloven dat er geen god bestaat is anders dan niet geloven dat er een god bestaat), maar ik claim het niet zeker te weten omdat we het niet 100% zeker kunnen weten. Net zoals we niet 100% zeker weten dat er geen trollen bestaan, misschien zijn die er wel ergens op een andere planeet. Ik ben er alleen van overtuigd dat er geen trollen bestaan omdat die kans te klein is.

Geloof is iets persoonlijks. Een contract tussen jou en je repectievelijke God(en) of absentie van God(en) en met NIEMAND anders. Geloof je niet en God(en) bestaa(n)t dan is dat een zaak tussen jou en (de) God(en)....en niemand heeft het recht om daar een ander voor te veroordelen of je leefregels op te dringen.
Nee, maar je mag er wel felle kritiek op hebben (zelfs als die als beledigend wordt ervaren), want dat is dan weer het recht van niet-gelovigen (vrije meningsuiting).

Terug
Naar boven