- Waardering
- 392
- Lengte
- 1m66
- Massa
- 66kg
- Vetpercentage
- 6%
Je kunt toch iets zeker weten en het nog steeds bij het verkeerde eind hebben? Veel gelovigen claimen zeker te weten dat god bestaat, de enige rede dat je het nog geloof kunt noemen is omdat ze geen aanleiding hebben om ervan overtuigd te zijn. Geloven is ergens van overtuigd zijn, en de gelovige maakt zichzelf wijs dat hij het weet.
Ik geloof niet dat er een god bestaat (geloven dat er geen god bestaat is anders dan niet geloven dat er een god bestaat), maar ik claim het niet zeker te weten omdat we het niet 100% zeker kunnen weten. Net zoals we niet 100% zeker weten dat er geen trollen bestaan, misschien zijn die er wel ergens op een andere planeet. Ik ben er alleen van overtuigd dat er geen trollen bestaan omdat die kans te klein is.
ok zo, moet je geloof dan niet beter vervangen met een ander woord om misverstanden te voorkomen
Nee, maar je mag er wel felle kritiek op hebben (zelfs als die als beledigend wordt ervaren), want dat is dan weer het recht van niet-gelovigen (vrije meningsuiting).
dit gaat nooit werken, wanneer is het vrijheid van meningsuiting en wanneer wordt het godslastering? is allemaal ongedefineerd... zou zelfs kunnen zeggen dat je manier van uitspreken op een videoboodschaap zou kunnen beinvloeden waar het onder valt

Godslastering? Dat is ook vrije meningsuiting 

. 

ja zo scheef kan het zijn. maar had die man dan de politie erbij gehaald? of stonden die al mee te luisteren met jullie gesprek?
Jammer van die 150 ballen, maar goed. Een sterk verhaal is ook wat waard natuurlijk