Kragt
Cool Novice
- Waardering
- 0
Dit is nog wel de beste van allemaal, ik weet zeker dat er belangrijkere puten zijn die in die 10 geboden kunnen staan
Overigens dacht ik dat Christenen monotheistisch waren

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is nog wel de beste van allemaal, ik weet zeker dat er belangrijkere puten zijn die in die 10 geboden kunnen staan

Overigens dacht ik dat Christenen monotheistisch waren![]()

de Christenen zijn/waren monotheistisch. Ik denk niet dat ik anders heb beweerd. Over die beeldjes ga ik na mijn zakenreis naar Japan en 20 andere landen wel even op in. Nu even geen tijd voor, hou je van me te goedDit is nog wel de beste van allemaal, ik weet zeker dat er belangrijkere puten zijn die in die 10 geboden kunnen staan
Overigens dacht ik dat Christenen monotheistisch waren![]()

Hola weer een iets te vrije interpretatie van mijn woorden
Ik heb nooit beweert dat je ergens zeker van moet zijn om iets te verdedigen, maar er moeten wel redelijke en ernstige aanwijzingen bestaan alvorens je nog maar kan gaan denken aan een hypothese.
Geloof proberen matchen met wetenschap is op voorhand een fail natuurlijk. Feiten hebben overigens weinig waarde in de wetenschap. Het is waarschijnlijk een feit dat Jezus heeft bestaan. Maar dit feit is totaal waardeloos als je wilt verdedigen dat hij de zoon van god is.
Ik blijf zweven tussen het atheïsme en het agnosticisme trouwens![]()
de Christenen zijn/waren monotheistisch. Ik denk niet dat ik anders heb beweerd. Over die beeldjes ga ik na mijn zakenreis naar Japan en 20 andere landen wel even op in. Nu even geen tijd voor, hou je van me te goed![]()
Oh maar daar ben ik het wat betreft de meeste mensen ook mee eensHierin verschillen we van opvatting. Ik heb niet zo'n grote vertrouwen in ons cognitief apparaat. Kmoet hier spontaan denken aan Woody Allen toen ie zei: The human brain is the most overrated organ in the body.

Ja maar volgens wie is God per definitie volmaakt? In mijn ogen is god een verzinsel van de mens zelf.God is toch per definitie het volmaakste ? Want als er een ander wezen zou bestaan dat volmaakter is dan God, dan zou ik niet god aanbidden maar dat ander wezen. Maar, we zouden dan eigenlijk dat 'ander wezen' God moeten noemen.
'perfectie', is net als 'mooi' en 'goed en kwaad' per persoon verschillend.Alsof er zoiets bestaat als perfectie. Wat is perfectie trouwens? Wat een relatief en vaag woord. Volgens mij verzonnen door een gelovige dat kan niet anders.
Ja precies. Maar als ik een god zou mogen voorstellen en dan streven naar een perfecte god, dan zou ik in elk geval geen god wensen die kinderen laat verkrachten en jong sterven. Kan aan mij liggen hoor'perfectie', is net als 'mooi' en 'goed en kwaad' per persoon verschillend.
Wat voor de 1 ontzettend lelijk kan zijn, kan voor de ander perfect zijn.

Nee, kijk, je moet zo redeneren.
Bestaat er een wezen dat perfect is ? Ja, want we kunnen al die eigenschappen zo opsommen inclusief dat hij wel moet bestaan. (niet bestaan is minder perfect dan wel bestaan).
En de meest perfecte wezen, die noemen we God.
Dus we definieren eerst wat een perfect wezen is en dan plakken we er een naam op.
En niet zo dat we God verzinnen in ons hoofd en dat we dan pas alle perfecte eigenschappen erin stoppen.

Ja precies. Maar als ik een god zou mogen voorstellen en dan streven naar een perfecte god, dan zou ik in elk geval geen god wensen die kinderen laat verkrachten en jong sterven. Kan aan mij liggen hoor![]()
Haha juist ja.Komt door die h**r van een Eva. Anders leefden we allen in paradijs. Nu leeft het grootste deel van de wereld in hel.
Perfect is trouwens hetzelfde als "niet voor verbetering vatbaar".