MuscleMeat

Back in town

• Topic Starter Topic Starter
Deze avond training 2 van week 3 HST. Gaat zwaar zijn, ben ziek. Anders zat ik wel goed op weg om binnen 3 weken 90kg bench @ 5 reps te halen. Ben aan het overwegen de rest van de week uit te zieken, en volgende week de huidige HST cyclus van dag 1 week 1 te herbeginnen.

Beter eerst uitzieken bro ;)

Heb mezelf twee dagen laten uitzieken en gewoon de draad weer opgepakt. Was uiteindelijk niet meer dan een zware verkoudheid. Sinds ik in mei 2010 terug begonnen ben toch wel al een paar keer pech gehad: onderrug spierblessure en een zware verkoudheid... en dat in de laatste twee maand. ga ook regelmatig eens voetballen en dan ga ik steeds total loss met het lopen => altijd een paar trainingen een zware terugval. Misschien moet ik het voetballen zo nu en dan ook stopzetten...

Heb gisteren de 1ste training van week 3 er op zitten. Was wel pittig. Hoop dat ik binnen 3 weken de 90kg bench 3-5reps kan. Kijk ook uit om dan de skull crushers (of french press, weet niet zeker welke van de twee oefeningen ik doe) en de preacher met 20kg gewichten aan elke kant van een 6kg zware barbell, uit te voeren. Lijkt me wel stoer om eindelijk met zulke gewichten de biceps en triceps te trainen. Leuke korte termijn doelen, vind ik zelf, maar ze gaan wsl heel zwaar te behalen zijn.

Vandaag eerste training week 3. 5reps Was een walk in de park. Binnen 3 weken denk ik eens een sessie 1RPM in te lassen. Denk dak tussen 95-100kg ga duwen op de bench en tussen 115-120kg op squat en deadlift. Ben nu weer ongeveer een jaar aan het trainen, werkelijk van 0 begonnen, ben blij met de progressie.

Zaterdag derde training week 5. Alle doelen zeer nipt behaald. Vandaag nog eens over doen. Kijk met angst uit naar de training van woensdag.

Laatste training van laatste week.
Nieuwe werkgewichten bekend (in excelfile toegevoegd)
Nieuwe korte termijn doel (medio-eind juni) is deze werkgewichten naar 10 REPS te brengen ipv de huidige 5 REPS. Ik ga vrijdag op het gemakje 2 a 3sets van 2REPS doen kwestie van me wat de mogelijkheid te geven te recupereren.

Nieuwe werkgewichten:
Bench Press 85kg (incl.barb)
Pull down 107 edit: vervangen door pull up BW+15kg
Lateral raises 16kg
Dips bw + 34kg
Preacher 46kg (incl.barb)
Skulls 46kg (incl.barb)
Calfs 80
Squats 110kg (incl.barb)
Deadlifts 110kg (incl.barb)
Rows 85kg (incl.barb)

Ben aan bhet overwegen om pull downs te schrappen en te vervangen door pull ups. Reden: ik heb met mijn 70kg altijd hulp nodig om die +100kg naar beneden te trekken totdat ik mijn benen vastheb gemaakt onder de kussens. Ik doe liever oefeningen die ik 100% zelf kan doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn laatste werkgewichten gebruikt 2 sets. 1x2reps en 1x3reps. Niet een te hoog volume, om mezelf wat tijd te geven om te herstellen van de laatste HST trainingscyclus. Heb de pull downs vervangen door pull ups (hand palmen naar gezicht toe). Weet niet goed het gewicht waar ik mee kan werken. Heb mezelf dus maar 15kg aan mijn lijf gebonden. 3 herhalingen ging vlot, maar dat wil nog niet veel zeggen. Denk dat ik beetje bij beetje het volume ga verhogen naar 10reps met dit gewicht, mocht het te zwaar zijn kan ik nog altijd een lichtere schijf pakken.

Laatst bewerkt:
Vandaag 2 sets 3 reps. Ging nog steeds makkelijk. Voel me wel recupereren (merk ik omdat ik constant geil ben en aan een razend tempo naar huis fiets naar de training :D)

Vandaag 1set van 3reps en één van 4 gedaan. Voel me echt helemaal hersteld. Stond versteld van hoe netjes ik de meeste oefeningen deed. Met name de 110kg squat smaakte naar meer, had het gevoel dat ik nog een eindje kon doorgaan.

Gisteren 3sets 4reps alle oefeningen. vanaf volgende training wordt het weer serieus, dan ga ik de 5reps weer aandoen. De bench ging verrassend makkelijk, heb elke keer nagekeken of ik wel de juiste gewichten er op had gelegd.

Speeltijd is voorbij. Terug alle oefeningen 5 reps. In tegenstelling tot 3 weken geleden voel ik ruimte om het volume nog verder uit te breiden.

Morgen 6reps proberen.
Heb onlangs impulsief besloten om binnen twee weken een 7 a 9 dagen op reis te gaan met een vriendin. Met de auto langs de cote d'azur. Probleem is dat ik dus niet een vaste stek ga hebben en dat het mssn niet zo evident is om te gaan trainen. Weet nog niet hoe ik na die dagen niet trainen opnieuw ga beginnen. Zorgen voor later, nu eerst proberen het aantal reps tot 7 uit te bouwen vooraleer ik vertrek, en dan zien we wel.

Gisteren armomtrek gemeten. Een jaar geleden was dit 36cm, nu is het 37,5cm. Vind deze vooruitgang netjes. Vraag me af hoevel cm groei van de armomtrek per jaar realitsisch is, en of 1,5cm als "goed" wordt beschouwd.

Vandaag 6 reps 2 sets met succes afgewerkt. Heb wat last van vocht op de knieën :s

Straks 3sets van 6reps. Dan 2 dagen rust :D

Heb net mijn wilks score berekend: 253,863.
Weet wel niet of dat goed is :( Maar het zal wel verbeteren:)

Vandaag 7reps 2sets elke oefening.

Bijna over mijn nek gegaan tijdens squats, deadlifts en BOR's. Is ook redelijk zwaar om ze alledrie na elkaar te doen :D Bench press 85kg ging vlotjes dankzij het cheaten. Mezelf optrekken met 15kg en dips met 34kg gingen ook heel netjes.

Spijtig van de vakantie die staat aan te komen. De 10 reps zijn niet ver weg meer, zodra bereikt zou ik een andere fase beginnen. Snak mentaal naar andere gewichten en volume.

Laatst bewerkt:
Pokke zware training. 3sets 7reps. Bijna 2 uur over gedaan :s Wel leuke vraag gehad in de zaal, een kerel die vroeg hoe lang ik al trainde, nadat ik dips had gedaan. Vertelde hem dat ik ooit wel wat heb getraind, maar na een jaar aanmodderen en een jaar volledig te stoppen, dat ik sinds een jaar weer vanaf 0 herbegonnen ben.

Ma soit, 9 dagen ni trainen, and off to de cote d'azur!

In mei 2010 deed ik:

BP 3sets 5reps 60kg
Pull downs 3sets 5reps 76kg
Lateral raises 3sets 5reps 6kg
Dips 3sets 5reps bodyweight (70kg) + 20kg tussen enkels
Bent over Rows 3sets 5reps 60kg
Skull crushers 3sets 5reps 36kg
Preacher curls (barbell) 3sets 5reps 31kg
Squats 3sets 5reps 80kg
Deadlifts 3sets 5reps 80kg
Calfs 3sets 5reps 55kg

Ik klok na een jaar af op:

BP 3sets 7reps 85kg
Chin ups (palmen naar me toe) 3sets 7reps bodyweight (70kg) + 15kg (belt)
Laterals 3sets 7reps 16kg/dumbbell
Dips 3sets 7reps bodyweight (70kg) + 34kg tussen enkels
Bent over Rows 3sets 7reps 85kg
Skull crushers 3sets 7reps 46kg
Preacher curls (barbell) 3sets 7reps 46kg
Squats 3sets 7reps 110kg
Deadlifts 3sets 7reps 110kg
Calfs 3sets 7reps 82,5kg

Als ik terug kom denk ik weer terug te vallen naar 4reps (zelfde gewichten). Lijkt me een realistisch aanknooppunt en zeker niet te hoog gegrepen (of ik moest één of andere vleesetende bacterie opdoen op vakantie).

Tot 6 juni.
Ciao

Laatst bewerkt:
Na een week weinig eten en vakantie (met de daaraan gekoppelde liefdesperikelen :() terug aan het ijzer hangen in de hoop mijn gedachten finaal te kunnen verzetten.

Maandag 1set 4 reps elke oefening. Gisteren 2 sets 4 reps. Spierpijn, ongelofelijk. Ben 3-4 weken achteruit geslagen in mijn progressie. Mja, is niet erg. Leven is meer dan trainen.

Afgelopen week 5reps. Volgende week terug 6reps. Nog even en ben weer op niveau.

Werkgewicht van bench press en barbell row verlaagd van 85 naar 80kg. Slecht slapen, uitgaan en voetballen hebben hun tol geëist...

Onlangs nog met een vriendin van school vroeger weggeweest. We hadden elkaar een jaar ofzo niet gezien. Ze zei dat ik vermagerd was in mijn gezicht en veel gespierder was geworden. Doet altijd deugd zulke opmerkingen :) Weer motivatie om verder te knallen dus!

Deze avond weer trainen. Heb net een 1rpm calculator uitgeprobeerd, virtueel zou ik volgende stats hebben op de grote drie:
bp = 106kg
SQ & DL = 136kg

Ben van plan om binnen twee weken mijn eerste werkgewichten, van een klein jaartje geleden, terug te nemen en deze dan op te bouwen van 12 naar 20reps. Huidig Pr met die werkgewichten was 15reps. Volgens die calculator zou ik dan uitkomen op een BP van 127kg 1rpm :D

Heb wat nieuwe shirts gekocht, de mouwpjes en bovenkant rond mijn borst en rug spannen wat... zitten al mijn vrouwelijke collegae te zagen dat ik te breed aan het worden ben en dat ik moet ophouden met trainen omdat het lelijk is. Motiveert me eigenlijk nog meer. Maar in feite is het voor mij gewoon mooi meegenomen dat het uiterlijk beïnvloed wordt, maar op de eerste plaats is sterker worden toch veel belangrijker voor me.

Terug
Naar boven