Fitness Seller

Back in town

• Topic Starter Topic Starter
Afgelopen 2 weken gedeload, had allerlei kwaaltjes: pijnlijke knieën, overbelaste onderrug, tennis- en golfellebogen...

Alles is min of meer hersteld (behalve de golfelleboog links zeurt nog wat na) en ben sinds gisteren er weer ingevlogen met een UB/LB split. Gisteren UB @ 3sets 6reps per oefening.

Bench 100kg (Was héél gemakkelijk!!!)
Chins (bw80kg) + 10kg
lateral raises 20kg dumbbells
Dips (bw 80kg) + 42kg dumbbell
Preacher curls 51kg
Skull crushers 50kg

Binnen 4-5 weken is het mijn doel om zelfde gewichten 10 reps te kunnen.

Nog getraind ondertussen? En nog last van die elleboog?

Ondertussen volop bezig UB/LB-style. Elleboog nog altijd kapot, maar eens opgewarmd doet het geen pijn. Eens ik mijn 10reps gehaald heb op elke oefening met de huidige gewichten denk ik een aantal weken te deloaden. Dan ga ik ook naar de huisarts om mij fysio voor te schrijven en eventueel een cortisone spuit te halen en ga ik me een weekje met diclofenac gel behandelen. Dit gaat niet zo maar over gaan heb ik de indruk.

Trainingsvolume deze week per training (2 trainingen A/2trainingen B per week):
A
Bench: 3sets 8reps 100kg
Chin ups (oefening waar ik mijn elleboog zwaar voel, maar per set variëren in grip helpt wel goed): 3sets 8reps 10kg
Lateral raises: 3sets 8reps 20kg per dumbbell
Dips: 3sets 8reps 42kg
Curls: 3sets 8reps 51kg
Skulls: 3sets 8reps 50kg

B
Squats en deadlifts: 3sets 8reps 120kg
Calfs: 3sets 8reps 85kg
BOR's: 3 sets 8reps 100kg

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 15:37 ----------

Nog getraind ondertussen? En nog last van die elleboog?

Hoe gaat het met jou? Ben je nog met iets gelijkaardigs bezig als ik ,zoals je van plan was? Gaat het een beetje vooruit?

Laatst bewerkt:
Ondertussen volop bezig UB/LB-style. Elleboog nog altijd kapot, maar eens opgewarmd doet het geen pijn. Eens ik mijn 10reps gehaald heb op elke oefening met de huidige gewichten denk ik een aantal weken te deloaden. Dan ga ik ook naar de huisarts om mij fysio voor te schrijven en eventueel een cortisone spuit te halen en ga ik me een weekje met diclofenac gel behandelen. Dit gaat niet zo maar over gaan heb ik de indruk.
Is ergens wel een goed teken dat je geen pijn hebt als ie goed opgewarmd is. Elleboogpijn is vervelend, hoop voor jou dat het voorbijgaat, want trainen opgeven is vast geen optie, he? :)

Sid zei:
Hoe gaat het met jou? Ben je nog met iets gelijkaardigs bezig als ik ,zoals je van plan was? Gaat het een beetje vooruit?
Min of meer zoals ik verwacht had; na zware low reps krijg ik ofwel migraine from hell, ofwel word ik ziek :rolleyes: Ik maak nu de combinatie in 1 training voor de compounds; eerst low reps, daarna pompen. Voor de isolatieoefeningen ga ik nu zelfs naar 15 reps en meer... Bevalt goed en overweeg nu om weer te deadliften, maar het is niet echt stimulerend dat ik dan zowat de enige ben in de gym die DL :(

Is ergens wel een goed teken dat je geen pijn hebt als ie goed opgewarmd is. Elleboogpijn is vervelend, hoop voor jou dat het voorbijgaat, want trainen opgeven is vast geen optie, he? :)

Min of meer zoals ik verwacht had; na zware low reps krijg ik ofwel migraine from hell, ofwel word ik ziek :rolleyes: Ik maak nu de combinatie in 1 training voor de compounds; eerst low reps, daarna pompen. Voor de isolatieoefeningen ga ik nu zelfs naar 15 reps en meer... Bevalt goed en overweeg nu om weer te deadliften, maar het is niet echt stimulerend dat ik dan zowat de enige ben in de gym die DL :(

Die migraine... ben je daar al voor naar een fysio geweest? Misschien zit er iets vast in je nek? Had dat ook een tijdje geleden dat ik migraine aanvallen kreeg, vooral tijdens chins, BORs en Deadlifts. Lijkt me wel k*t als je geen low reps high intensity kunt gaan, is nogal belangrijk voor als je sterker wil worden en is nodig voor je progressie.

Die migraine... ben je daar al voor naar een fysio geweest? Misschien zit er iets vast in je nek? Had dat ook een tijdje geleden dat ik migraine aanvallen kreeg, vooral tijdens chins, BORs en Deadlifts. Lijkt me wel k*t als je geen low reps high intensity kunt gaan, is nogal belangrijk voor als je sterker wil worden en is nodig voor je progressie.
Die migraine komt idd van mijn nek; als ik me forceer bij MP heb ik het sowieso vlaggen. Shrugs moet ik niet eens aan beginnen, maar dat vind ik niet zo erg aangezien ik die niet graag doe :)

Nee, nog geen fysio geraadpleegd. Voorlopig blijf ik nog steeds vooruitgang maken, ook al is het ondertussen alsmaar trager. Ik probeer het wat op te vangen door wel lage reps te maken, maar dan vooral gericht op explosieve kracht en stop ermee als de 'smoothness' mindert. Als ik voluit ga, zet ik te veel spanning op m'n nek.

Bij jou was het dan opgelost met naar een fysio te gaan?

Overbelasting van de traps ;)

Vanop je monnikskapspier loopt een vlies helemaal over je hersenpan tot aan je ogen zeg maar.
Zijn je traps overbelast, trekken die samen en dus ook aan dat vlies. Waardoor je hoofdpijn krijgt.

Nu ja, dat zei mijn dokter toch... ontstekingsremmers moeten nemen voor 2 weken.
En ik was er gelijk vanaf

Bij mij waren het twee kleine spiertjes nl. de splenius cervix en de levator scapulae (liggen tussen de traps en de sternal head in) die de migraine aanvallen veroorzaakten tijdens BOR's, Chins en deadlifts. De reden dat die spiertjes geblokkeerd waren, was wsl omdat ik tijdens BOR's, Deadlifts en chin ups naar boven keek. Fysio heeft de druk van die spiertjes weggenomen en me een stretch oefening aangeleerd, want blijkbaar stretch je die spieren niet of nauwelijks met de klassieke stretch oefeningen voor de traps.

Sowieso Mat, ga eens langs bij een fysio zodat hij/zij er naar kan kijken. Het is echt wel belangrijk om zo nu en dan ook in de low rep range high intensity te kunnen trainen voor periodes van 4-6weken.

Laatst bewerkt:
Sid? :wave:

Zit even in zak en as. Ben laatste cyclus gestrand op 8reps door de elleboog. Elleboogpijn is niet door. Deze week uitgerust... hoewel heb mijn terras zitten aanleggen (slecht gelegd door een malafide bouwondernemer, onderbuur had er vochtproblemen door!). Komende week geen tijd om naar de dokter te gaan, dus zal de training ook op een laag pitje houden.

Ik zit tijdens zware trainingsperiodes 700-1300kcals boven onderhouds (dankzij een weightgainer).

Al naar de fysio/dokter geweest, Mat?

Nee, nog geen fysio opgezocht. Heb al redelijk wat kosten de laatste maand omdat ik binnenkort een maand op reis ga (inentingen, trekschoenen...). Mijn training heeft er ook wat onder te lijden; het is moeilijk er 100% voor te gaan als je weet dat je stats toch zullen kelderen :)
Denk dat ik erna weer zuiver op kracht ga trainen met assistence voor biceps, triceps en kuiten. Of toch als de fysio een oplossing kan geven...

Sucks big time met je elleboog... Het irritante is ook dat je die bij het merendeel van je oefeningen gebruikt, natuurlijk. Heeft niet veel zin om er omheen te trainen. Ik hoop dat het snel opgelost raakt!

Zo veel boven onderhoud?? Dude, ik voel me al een vet varken als ik een weekje op +500 draai :)

Ben er sinds mijn verbouwingen van overtuigd dat àlle aannemers malafide zijn... Ik neem vanaf nu foto's van alles wat ik laat doen en blijf er constant bij, de meesten zijn voor geen haar te vertrouwen... Eéntje heeft het zelfs in zijn hoofd gehaald om een vrij prijzig horloge te stelen dat op de keukentafel lag :mad:

Het gaat echt niet het trainen. Ben met een nieuwe hst begonnen... vèr onder mijn maxes na een week rust (heb in het weekend wel mijn terras aangelegd waarbij ik in totaal 500kg zand en iets meer dan een ton tegels een verdieping hoog heb gesleurd. Mijn terras was opengebroken omdat het slecht was aangelegd waardoor mijn onderbuur in een schimmelgrot woonde)... en ik heb totaal geen kracht. Denk mssn dat het komt door de switch naar ub/lb wat per spiergroep per training het aantal sets en dus het volume heeft doen verhogen. Mssn tijdelijk terugvallen op FB, zien of dat een oplossing is.

Ja, die projectontwikkelaars en aannemers... je moet er mee oppassen. Serieus opgelicht en in het zak gezet in 2012. Voor 5k kosten gehad aan mijn appartement door slecht werk van projectontwikkelaar. Deze had dan nog eens zo een constructie rondom zich opgezet dat ik geen van deze kosten op hem kon verhalen. Alle 3 de eigenaars van het appartements gebouw hadden dus kosten en we zijn met zen allen naar hem gestapt om de kosten en herstellingen op hem te verhalen. Maar hij moet blijkbaar zijn kosten verhalen bij de aannemers. Alle aannemers waren Polen die ondertussen de boeken dicht hadden gedaan (en iets nieuws begonnen waren). Dus daar kon hij niet meer naartoe. Tweede optie was dat hij bij de architecte ging de om de kost op zich te nemen, maar zij hadden onder hun twee een document getekend waarbij het er op neer kwam dat de architect niet verantwoordelijk is. Maw we konden bij niemand meer terecht om de kosten te verhalen. Advocaat vertelde ons als we het in proces steken dat we dat zo op ons één been winnen maar nooit een cent zullen zien.

Later heeft een garagist me ook voor 1,3k in het zak gezet... en dan nu de spoorwegen voor 140€. Dat laatste is klein bier maar het komt er nog eens bij!

Ik had met een bulkbiljet van het werk waarop ik aanduidde van traject A naar B te willen heen en terug een vervoersbewijs in de plaats gekregen aan het loket van A naar Z. Komt die conducteur langs op de trein en merkt die op dat ik een fout vervoersbewijs heb. Ik had dat zelf nog niet door op dat moment! Dus ik zeg hem dat de loketbediende zich wsl vergist had, want dat ik hem een bulkbiljet had gegeven van A naar B en niet van An naar Z en dat ik er geen baat bij zou hebben om een ticket van A naar Z te vragen om dan de trein op te stappen van A naar B. Conducteur trok het hem allemaal niet veel aan en in een overvolle trein 70€ boete gegeven voor het traject van A naar B. Op de terugweg weer diezelfde conducteur, ik geef mijn boete aan hem af waarop mijn traject staat, zegt ie doodleuk: is slecht geldig van A naar B enkele reis. Maakt hij me weer een boete van 70€. Heb nog mijn bulkbiljet kunnen bemachtigen in station A waarop stond dat ik traject A naar B heb gevraagd heen en terug en daar een copie van gemaakt en bezwaar ingediend. Heb dus zwart op wit staan dat het om een vergissing gaat, maar met van die grote organisaties weet je nooit, ze lullen er zich toch gemakkelijk tussenuit.

Resultaat, heb bijna geen cent spaargeld meer over. Dan nog iemand verloren waar ik gek van was. 2012 is een k*tjaar. Begint wel wat te vreten aan mijn gemoedstoestand. Nog zo een grap en ik kan alles wsl voor veel te weinig geld verkopen.

Laatst bewerkt:
damn wat een zooi

Ns is.echt #&%%*%#@!? heb zo vaak gehad dat ik 2 uur later op me beateming aan kwam. zegen ze dood leuk sorry voor het ongemak

Nieuwe hst voor komende 6 weken in bijlage opgeladen. 2 weken vooraf wat rustiger aan. Dus heb mijn trainingen al uitgekiemd voor de komende 8 weken in totaal. Vanavond begin ik er aan. Donderdag laatste training deze week. Ga op weekend. Kennis van me heeft zich beziggehouden in zijn vrije tijd met het organiseren van een weekendje met een spelelement à la "wie is de mol?". Ik ga dus met een 10 mensen die ik niet (op degene die het organiseert na) ken op weekend de mol zoeken. Maandag de draad terug oppikken.

Bijlagen

Shit, kerel... Ik verlies niet snel mijn geduld, maar ik denk dat er toch wat mensen een rechtse zouden vangen als ik in jouw plaats was... :mad: Heb geleerd om mijn facturen pas te betalen als de werken effectief uitgevoerd zijn, anders was ik nu ook enkele duizenden euro's lichter terwijl we gewoon weer alles mogen af- en uitbreken...

Alles even een weekendje van je afzetten lijkt geen slecht idee, have fun!

K*t NMBS. Echt vreselijke mensen die daar werken (niet iedereen natuurlijk, maar er zitten wel een hoop eikels bij).

Shit, kerel... Ik verlies niet snel mijn geduld, maar ik denk dat er toch wat mensen een rechtse zouden vangen als ik in jouw plaats was... :mad: Heb geleerd om mijn facturen pas te betalen als de werken effectief uitgevoerd zijn, anders was ik nu ook enkele duizenden euro's lichter terwijl we gewoon weer alles mogen af- en uitbreken...

Alles even een weekendje van je afzetten lijkt geen slecht idee, have fun!

Was geen optie van facturen niet betalen, was bij een koop van een appartement zonder opleveringsdocumenten. Heb wel mijn lesje geleerd, zal nooit meer nieuwbouw kopen buiten de wet Breine.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 12:09 ----------

K*t NMBS. Echt vreselijke mensen die daar werken (niet iedereen natuurlijk, maar er zitten wel een hoop eikels bij).

Antwoord van de NMBS al gehad. Kort samengevat:
Ik ben volgens de wettelijke bepalingen (maar ze refereren naar geen enkele wettelijke bepaling) in fout want ik had mijn vervoersbiljet maar moeten nakijken. Maar UITZONDERLIJK willen ze van deze zogezegde wettelijke bepalingen afwijken en de boete kwijtschelden. Echter voelen zij zich wel genoodzaakt om me 7,70€ administratiekosten aan te rekenen :roflol:

Ik ga antwoorden:
Dus de NMBS kan volgens de wet systematisch foute vervoersbewijzen uitdelen en zo op minimum 7,7€ extra winst per reiziger rekenen onder het mom van "de reiziger moet maar het werk van de loketbediendes nakijken", en in zulke oplichtpraktijekn wordt de NMBS dus wettelijk in gesteund? :rolleyes:

Ga wel eerst even relaas bij testaankoop doen vooraleer ik dat antwoord. Het antwoord van testaankoop gaan ze dan ook in een bijlage krijgen. Hoewel een grote verbetering, vind 7,7€ administratiekosten nóg bij het haar gerokken. Eigenlijk zouden zij mij een bom smartgeld mogen betalen, ik ben te kakken gezet voor een volle wagon. Maar goed, denk dat ik dat banale bedrag (hoewel, wanneer ze dit systematisch zouden doen, is dat dik in de pocket van de NMBS) sowieso wel ga betalen om er van af te zijn. Uiteindelijk trekken ze toch aan het kortste eind: ik zet geen voet meer op een trein.

On topic: eerste training van nieuwe HST afgewerkt gistern. Ging goed.

Laatst bewerkt:
2de hst-training afgewerkt.

Gisteren naar de dokter geweest: golferselleboog, moet diclofenac capsules nemen en 9 fysiotherapiebehandelingen volgen. Heb mijn chin ups en deadlifts aangepast wat betreft grip zodat ik geen pijn voel in mijn elleboog. Chinups in de hammer curl houding met linker arm, palm naar me toe rechter arm. Deadlifts doen geen pijn wanneer ik links palm van mij weg draai en rechts dan handpalm naar mij toe. Gebruik nu, ook al til ik op dit moment licht bij deadlifts, straps zodat ik mijn onderarmen wat ontzie.

Terug
Naar boven