AndroidHealthClinic

Back in town

• Topic Starter Topic Starter
6de HST training:
Chins 2sets 15reps BW
Bench 2sets 15reps 75kg
Lateral raise 2sets 15reps 10kg dumbbells
(pendlay) BORs 2sets 15reps 75kg
Dips 2sets 15reps lichaamsgewicht (79kg) + 22kg
Preacher curls 2sets 15reps 38,5kg
Skulls 2sets 15reps 38,5kg
(sumo tot net onder par) Squats 2sets 15reps 95kg
(romanian) Deadlifts 1sets 15reps 95kg (heb de tweede set moeten stoppen omwille van een gruwelijke pomp in de onderrug: citrulline + zwoele trainingszaal + hoge rep range = zware pomp)

Volgende week 10rep range.

7de HST training:
Chins 3sets 10reps BW + 5kg
Bench 3sets 10reps 80kg
Lateral raise 3sets 10reps 12kg dumbbells
(pendlay) BORs 3sets 10reps 80kg
Dips 3sets 10reps lichaamsgewicht (79,5kg) + 26kg
Preacher curls 3sets 10reps 41kg
Skulls 3sets 10reps 41kg
(sumo tot net onder par) Squats 3sets 10reps 100kg
(romanian) Deadlifts 3sets 10reps 100kg

Chins en bench gingen moeilijk. Heb de indruk dat die high volume trainingsperiode van tussen de 15-20 reps niet goed uitpakt op deze twee. Maar er is hoop: volgens de HST write up zou je tijdens high volume werk lactaatzuur opstapelen. En beweert de bedenker van het systeem - die op zijn beurt beweert dat de wetenschap dit beweer - wordt lactaatzuur gebruikt in het herstellen van je spieren. Maw door die high rep range van de afgelopen maanden kan ik me mssn wel aan een boost verwachten wat betreft mijn recuperatievermogen. Alleszins deed het eens deugd om niet meer dan 10reps te moeten doen, alleen voelde twee oefeningen toch zwaarder aan dan dat ik me herinner met de gebruikte gewichten.

8ste HST training:
Chins 3sets 10reps BW + 5kg
Bench 3sets 10reps 80kg
Lateral raise 3sets 10reps 12kg dumbbells
(pendlay) BORs 3sets 10reps 80kg
Dips 3sets 10reps lichaamsgewicht (79,5kg) + 26kg
Preacher curls 3sets 10reps 41kg
Skulls 3sets 10reps 41kg
(sumo tot net onder par) Squats 3sets 10reps 100kg
(romanian) Deadlifts 3sets 10reps 100kg

De chin ups ga ik mijn doelen bijstellen. langs de ene kant kan ik sinds kort één set netjes 15reps BW aan, maar nu lukt me die 5kg extra nog niet eens set. Ik zit vast in mijn nek door die oefening (denk door het naar boven kijken) en krijg stekende hoofdpijn terwijl ik aan het chinnen ben, waardoor ik de oefening moet staken. Morgen naar de kine, en volgende HST doelen bescheiden houden en de incremental weight lager dan 5kg. Denk ook wat ze in het HST-jargon zigzaggen toe te gaan passen voor chins. Alle andere oefeningen gingen fantastisch.

Ondertussen ook begonnen met Activate Xtreme te suplementeren, en net zoals de eerste keer dat ik die testbooster nam is mijn libido compleet weg???

Even wat moeite gestoken in voeding vandaag. Dacht te beginnen aan een body recomp volgens IIFYM (if it fits your macros- Matt Ogus is hier een fervente aanhanger van) filosofie.

Laatst bewerkt:
9de HST training:
Chins 3sets 10reps BW + 2,5kg
Bench 3sets 10reps 85kg
Lateral raise 3sets 10reps 14kg dumbbells
(pendlay) BORs 3sets 10reps 85kg
Dips 3sets 10reps lichaamsgewicht (79,5kg) + 30kg
Preacher curls 3sets 10reps 43,5kg
Skulls 3sets 10reps 43,5kg
(sumo tot net onder par) Squats 3sets 10reps 105kg
(romanian) Deadlifts 3sets 10reps 105kg
Calfs 3sets 10reps 75kg

Chin ups geminderd. Was donderdag naar een fysio gegaan die mijn nek behandeld heeft. Volgens haar was de hoofdpijn tijdens het optrekken afkomstig van de splenius cervicis en de levator scapulae. Ze heeft wat op een triggerpoint zitten werken totdat de druk weg was en me een soort van oefening meegegeven die er voor zorgt dat ik af en toe de druk kan wegnemen van die spieren. Eveneens kreeg ik de raad om bij het optrekken, deadliften en BOR'en niet omhoog te kijken en in het algemeen meer naar beneden te kijken. Ondanks de behandeling had ik nog steeds hoofdpijn bij het optrekken, maar zal de raad wat opvolgen en het wat tijd geven nu.

Heb mezelf een voedingsschema opgesteld. Ik at op dit moment een 2400 -2500 kcals en bleef status quo bij 1m70 en 80kg @ 16%. Ben Endomorph, dus verbranding gaat blijkbaar wat trager dan wat het zou moeten zijn, aangezien 2400-2500kcals onder mijn theoretisch onderhoudsniveau ligt!

Dit is mijn schema die ik vanaf nu ga aanhouden:

Ontbijt:
Magere kaas (250gr) + 100gr ongezoete vruchten muesli 80,65/37,55/6,1

10 uurtje:
Notenmix (30gr) 6,18/5,13/16,41

Middag:
Bruin brood (75gr) en honing (40gr) 70,75/9,82/1,7

4 uurtje:
Op trainingsdag:
Mammoth weightgainer (4scoops + 350ml magere melk) 169,15/62,25/13,35

op rustdag wordt de gainer vervangen door een proteïne shake:
Proteine perfection mix shake (1scoop + 350ml magere melk) 18,65/36,5/1,55

Avondeten:
Volkoren pasta (100gr) met willekeurig assortiment groenten (250gr) kipfilet (150gr) en olijfolie 91,8/88,12/31,82

Op trainingsdag:
Proteine perfection mix shake (1scoop + 350ml magere melk) 18,65/36,5/1,55

Voor het slapen gaan:
Magere kaas (250gr) en fruit (250gr) 80,65/37,55/6,1

Totaal rustdag carbs 301,53 proteine 207,12 vet 60,08 kcals 2575,3
Totaal trainingsdag Carbs 470,68gr proteine 269,37gr vet 73,43 kcals 3621,1

Indien ik na een trainingsdag me zo slap voel als een vod (wat soms kan gebeuren) ga ik eten alsof het een trainingsdag is :)

Hopelijk komt mijn weightgainer snel binnen!

Laatst bewerkt:
Vandaag getraind. Doelen gehaald. Volgende training gewichten verhogen.

Was er niet bij met mijn hoofd. Een meisje waar ik iets beginnend mee had, is overleden in een ongeluk. Haar moeder heeft me deze ochtend een mailtje gestuurd met het slechte nieuws en een telefoonnummer waarop ik haar kon bereiken. Heb haar gebeld en ze heeft gezegd dat haar dochter vaak over me praatte, me zo enorm graag had en dat het mssn wel iets was geworden :( Damn, had haar ook al heel graag, ben er kapot van. Eten, slapen, sporten en werken lukken even niet, denk dat ik het even ga laten hangen.

Laatst bewerkt:
11de HST training

Chin ups 2sets 10reps BW + 5kg
Bench 2sets 10reps 90kg = evenaring PR (ging héél vlotjes)
BOR's 2sets 10reps 90kg = evenaring PR
Dips 2sets 10 reps BW +36kg = evenaring PR
Lateral raises 2sets 10 reps 16kg dumbbells = evenaring PR
Calfs 2sets 10 reps 80kg = evenaring PR
Squats 2sets 10 reps 110kg
Preacher curls en Skull crushers 2sets 10 reps 46kg = evenaring PR
Deadlift 2sets 10reps 110kg

Heb me zelden zo depressief gevoeld, maar ben blij dat het ijzer desondanks meewerkte. Als dat goed lukt, dan vertrouw ik er in dat ik snel uit mijn emotionele dip raak.

Zwaar verhaal makker, goed dat je positiviteit uit het ijzer kan putten.

Verschrikkelijk nieuws om te horen. Sterkte, man!

Zwaar verhaal makker, goed dat je positiviteit uit het ijzer kan putten.

Thx. En idd de training is wonderen aan het verrichten. Vandaag heb ik weer mijn doelen gehaald en dat is zeker een opkikker in zelfs de moeilijkste tijden.

Was ook bezig met mega doses st Janskruid en ook dat helpt wonderbaarlijk goed. Geloofde nooit echt in anti depressiva, en nog minder in st Janskruid. Maar gisterenavond begon dat spul zwaar te werken, ik was 200% incapabel om me triest te voelen en had overal goede moed in, echt vreemd. Hoe raar het ook mag klinken, maar ben onmiddellijk gestopt met het te nemen. Vandaag is de laatste groet en morgen de begrafenis, ik wil deze 2dagen gewoon kunnen treuren, me miserabel voelen en de wereld laten stilstaan.

Was ook bezig met mega doses st Janskruid en ook dat helpt wonderbaarlijk goed. Geloofde nooit echt in anti depressiva, en nog minder in st Janskruid. Maar gisterenavond begon dat spul zwaar te werken, ik was 200% incapabel om me triest te voelen en had overal goede moed in, echt vreemd.

Wel oppassen met te veel blootstelling aan de zon als je veel St. janskruid neemt. Je kan er sterk allergische reactie door ontwikkelen.

Hoe raar het ook mag klinken, maar ben onmiddellijk gestopt met het te nemen. Vandaag is de laatste groet en morgen de begrafenis, ik wil deze 2dagen gewoon kunnen treuren, me miserabel voelen en de wereld laten stilstaan.

Dat is een erg goed idee. Voor rouwen neem je best je tijd. Als je zulke zaken opkropt of wegwerkt met medicijnen, dan komt het er later geforceerd op een veel destructievere vorm uit.

Zaterdag begrafenis. Was een bevreemdende ervaring. Blijkbaar had ze een vriend, en toch had ze over mij verteld bij haar moeder. Snap niet hoe ze twee nachten met een andere man tot in de vroege uurtjes kan kussen en aan haar moeder vertellen over hoe leuk en geweldig die wel niet is, terwijl ze al een vriend had. Behalve een blik van herkenning van de moeder, voelde ik me helemaal alleen en anoniem met mijn verdriet daar. Vragen zullen nooit beantwoord worden, we gaan verder.

"Het is wat het is", wijze oude man.

Gisteren het 5rep gedeelte van mijn HST-schema begonnen en heb Triazole toegevoegd aan de driven sports stack. Libido is nog steeds laag ??? Ballen zijn wel goed vol. Nieuw voedingsschema werkt goed. Ben droger aan het worden zonder krachtverlies, had nochtans net boven onderhoud gemikt (blijkbaar mijn eigen kcal verbruikt misschat) en op een lichte bulk gehoopt. Maar scherper worden zonder krachtverlies terwijl ik op 16% stond? Ok, laten we dan dit voedingsschema nog even hanteren tot we 10-12% bereiken, dan kan de bulk met nog meer zelfvertrouwen beginnen. Bericht gehad dat mijn muscle juice 2600 revolution weight gainer op het Kiala punt is aangekomen. Training ging goed. Ik denk na mijn HST twee weken in te plannen waarin ik mijn 5rep max zo veel mogelijk ga proberen te verbeteren op elke oefening.

Erg jammer dat je dat laatste afscheid zo moest ervaren. Je hebt de kans niet gekregen op haar beter te leren kennen en vragen beantwoord te zien. Langs de andere kant heb je twee nachten om haar bij te gedenken die haar vriend niet heeft. Een antwoord is je schuldig, maar die herinnering die heb je.

Gisteren het 5rep gedeelte van mijn HST-schema begonnen en heb Triazole toegevoegd aan de driven sports stack. Libido is nog steeds laag ??? Ballen zijn wel goed vol. Nieuw voedingsschema werkt goed. Ben droger aan het worden zonder krachtverlies, had nochtans net boven onderhoud gemikt (blijkbaar mijn eigen kcal verbruikt misschat) en op een lichte bulk gehoopt. Maar scherper worden zonder krachtverlies terwijl ik op 16% stond? Ok, laten we dan dit voedingsschema nog even hanteren tot we 10-12% bereiken, dan kan de bulk met nog meer zelfvertrouwen beginnen. Bericht gehad dat mijn muscle juice 2600 revolution weight gainer op het Kiala punt is aangekomen. Training ging goed. Ik denk na mijn HST twee weken in te plannen waarin ik mijn 5rep max zo veel mogelijk ga proberen te verbeteren op elke oefening.

Zit er eigenlijk DAA in die stack van jouw? Ik heb het net aangeschaft, maar kwam dan enkele negatieve studies over excitotoxins die me toch de schrik hebben aangejaagd om het verder te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Gebruik ook DAA. Iemand die ik ken is er ook mee begonnen, beweert er zeer heftig op te reageren. Zelf merk ik 0,0 van een supplement. Ook niet van crea. Het enige wat ik heb kunnen vaststellen op mijn natty testo stack is zo nu en dan een puistje op borst, rug en schouders (de eerste weken) en vollere testes en compleet verlies van libido (omgekeerd van wat men zou mogen verwachten, maar er is een case study op pubmed te vinden waarin artsen een patient met een klacht over het verlies van libido over de vloer kregen die ook één van de boosters -nl activate xtreme- nam die ik neem... dus sta blijkbaar niet alleen met deze klacht. zijn bloedproef toonde toch "torenhoge" testlevels). Momenteel haal ik mijn HST doelen gemakkelijk, maar weet niet of dit toe te schrijven valt aan de boosters. Ga binnen twee weken eens binnen de 5reps blijven en mijn PR's zo zwaar mogelijk proberen te verbeteren, dan zal er mij meer duidelijk worden.

Ja, heb er ook van gehoord dat het stimuleren van NMDA receptoren nogal link kan zijn. Ik denk niet dat er echt data over te vinden is ivm DAA en dat het eerder om speculaties gaat? Net zoals toen creatine op de markt verscheen waren er ook geruchten dat het link was voor nieren, lever, etc... Er wordt om die reden aangeraden om niet langer dan 8weken 3gr/dag DAA te nemen. Het blijft uiteindelijk maar een -niet essentieel- aminozuur, zou me sterk lijken mocht zoiets je helemaal om zeep kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een pot DAA waar ik toch nog even afblijf tot ik wat meer heb kunnen bijlezen. Ik heb het wel al enkele agen gebruikt en merkte toen toch een verhoogd libido en vreemd genoeg ook een verbeterde concentratie. Toch wil ik liever eerst te weten komen in welke mate sodium d-asparaginezuur wordt omgezet in NMDA.

Eerlijk gezegd denk ik dat een natuurlijke verhoging in T de moeite niet is. Het lijkt me vooral belangrijk om je natuurlijke T-spiegel op peil te houden ipv ze te verhogen.

Ik heb hier een pot DAA waar ik toch nog even afblijf tot ik wat meer heb kunnen bijlezen. Ik heb het wel al enkele agen gebruikt en merkte toen toch een verhoogd libido en vreemd genoeg ook een verbeterde concentratie. Toch wil ik liever eerst te weten komen in welke mate sodium d-asparaginezuur wordt omgezet in NMDA.

Eerlijk gezegd denk ik dat een natuurlijke verhoging in T de moeite niet is. Het lijkt me vooral belangrijk om je natuurlijke T-spiegel op peil te houden ipv ze te verhogen.

Hoe bedoel je dat het de moeite niet is? DAA van AI nutrition kost 30€ voor 100 dagen en je weet dat het werkt. Ok, geen hoge waarden a la een AAS kuur, de te verwachten 30% is zelfs te weinig om echt op korte termijn een verschil te merken, maar lijkt me wel dat dit op langere termijn wel voordelen biedt. Wel leuk dat je het zo gemerkt hebt. Heb er gevoelsmatig haast niets aan :( Het is wel zo, dat je er idd meer baat bij hebt om gezond te leven en zo je levels op peil te houden. Maar denk dat gezond leven (= op peil houden) + verhogen anders ook niet slecht klinkt.

Denk als je de cycles kort houdt en de doses laag, dat er weinig risico's aan verbonden zijn. Het supplement is nu toch al een aantal jaartjes in omloop met als meest voorkomende klacht lichte gyno tijdens/na stopzetting van de DAA-kuur (verhoogde prolactine levels, als gevolg van hogere test). Denk wel als er een aantal mensen shizo zouden van geworden zijn dat het ondertussen wel al van de markt zou gehaald zijn. Maar goed, je hebt natuurlijk er alle baat bij om voorzichtig te zijn!

Laatst bewerkt:
bench 3sets 5reps 100kg
Chin ups 3sets 5reps 10kg
Lateral raises 3sets 5reps 20kg dumbbells
BOR's 3sets 5reps 100kg
Dips 3sets 5reps 42kg
Calfs 3sets 5reps 85kg
Skulls en preachers 3sets 5reps 51kg
Squats en deads 3sets 5reps 120kg

Ging gemakkelijk vandaag. Mijn ca4000kcals voor vandaag al naar binnengeworsteld. God thx for weght gainers.

Gisteren uitgegaan op een plaats waar ik mijn overleden vlam normaal zou tegengekomen zijn, was de eerste keer dat ik besefte dat ze echt dood was... ze kwam maar niet opdagen.

Gisteren
bench 1set 7reps 105kg 1sets 5reps 105kg 1set 3reps 105kg (was een beetje ambitieus die eerste set, waardoor ik de laatste mijn 5 reps niet meer haalde).
Chin ups 3sets 5reps 10kg
Lateral raises 3sets 5reps 22kg dumbbells
BOR's 3sets 5reps 105kg
Dips 3sets 5reps 46kg
Calfs 3sets 5reps 87,5kg
Skulls en preachers 3sets 5reps 53,5kg
Squats en deads 3sets 5reps 125kg

Morgen nog eens. Na deze HST 5-6weken opsplitsen fb naar ub/lb.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven