- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dankjewel voor je reactie! Geeft niets dat je het net verkeerd zei. Heb je een kort voorbeeld hoe het dan zou kunnen met week 1, week 2 etc.
Ik zit nu op 2.000 en 30 minuten cardio (voorbeeld zal helpen, omdat ik het nog niet echt goed begrijp, sorry).
Hoe ik er tegenaan kijk, maar dat is bij iedereen anders he en je moet kijken wat jij prettig vind, is dat alles hierin gaat om kcal.
Jij eet nu 2000 kcal maar je doet 30 minuten cardio (ik gok dat dit 250 kcal verbrand) dus zit je eigenlijk op 1750 kcal (kijk dit wel na want dit weet ik niet zeker!).
Wat je dan beter kan doen is dat je in de eerste week gewoon de cardio zo maakt, dat je dit zo altijd wilt houden (dus of helemaal niet meer als je dat niet wilt, of 1x per week of net wat).
Als je je onderhoud niet weet:
Dit doe je 2 weken en je houdt je gewicht bij.
Val je af? Voeg 200 kcal bij en doe dit weer voor 2 weken. Zo blijf je doorgaan tot je na die 2 weken ongeveer gelijk in gewicht bent gebleven.
Kom je aan? Haal er dan 200 kcal af en doe dit weer voor 2 weken. Zo blijf je doorgaan tot je na die 2 weken ongeveer gelijk in gewicht bent gebleven.
Op het moment dat je gelijk blijft in gewicht, zit je op onderhoud met eten en eventueel de cardio (jouw onderhoud is dan wat je eet op dat moment MIN wat je verbrand met cardio).
Dan kan je beginnen dus met kcal verhogen tot 200/300 kcal voor cleanbulken.
Mee eens met chrisk dat je wel wat cardio kan blijven doen, heeft veel voordelen.
Zo werkt het niet hoormaar dit is voor mensen die niet hun metabolisme verkloot hebben haha.
Als je meer gaat eten zul je met, zoals jij het zegt, een verkloot metabolisme vast wel wat vet en vocht bijkomen. Echter, dit gaat geen maanden duren. Zal hoogstens een kwestie van een paar dagen, hoostens weken zijn. Als je nu gewoon je kcals met 100 kcal per week gaat verhogen totdat je genoeg kcals hebt om te groeien gaan er geen heftige veranderingen in je vetpercentage plaatsvinden hoor.
En ik denk wel dat je het met me eens bent dat als je richting niveau Jeff Seid etc zou willen er nog wel een flink pak spiermassa op moet en die ga je niet krijgen door onder/op onderhoud te blijven of recompen etc.
en ook niet door..Als je meer gaat eten zul je met, zoals jij het zegt, een verkloot metabolisme vast wel wat vet en vocht bijkomen. Echter, dit gaat geen maanden duren. Zal hoogstens een kwestie van een paar dagen, hoostens weken zijn. Als je nu gewoon je kcals met 100 kcal per week gaat verhogen totdat je genoeg kcals hebt om te groeien gaan er geen heftige veranderingen in je vetpercentage plaatsvinden hoor.
En ik denk wel dat je het met me eens bent dat als je richting niveau Jeff Seid etc zou willen er nog wel een flink pak spiermassa op moet en die ga je niet krijgen door onder/op onderhoud te blijven of recompen etc.

6 oefeningen voor je triceps? Is dat niet een beetje overkill?![]()
Hou wel rekening dat je gewicht in het begin snel kan stijgen als je kcals toevoegt (glycogeen, vocht). Ik eet bijvoorbeeld nu veel groente, maar in mijn bulk meer rijst waarin ik kruiden in doe en daar zit ook zout in.Ja ik ga even mijn gewicht afwachten van zaterdag en kijken wat de week gebracht heeft.
Lijkt mij ookKan iemand mij adviseren welke meting het beste is, ik zie 3-punts, 4-punts en 7-punts voorbij komen (als ik logisch nadenk is hoe meer punten, hoe betrouwbaarder?)

Wel beginnen bij het begin

Hahaha ik kan totaal niet poseren, wilde wat foto's plaatsen en zag dat mensen zo altijd hun ruggen posten