XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Veel volume.
Waarom niks op minder dan 8 reps?

Ja ik dacht omdat ik maar 1 spiergroep per training pak dat ik wel een redelijk volume zou moeten inpassen. Welke oefeningen zou je minder dan 8 reps doen en wat is denmeerwaarde?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Rug 1:
Pull-ups 4x8
Deadlift 4x8
One-arm dumbell rows 4x8
SS1: Seated cable row 4x8
SS1: Lat rope pulldown 4x8
V-bar pull down 4x8
Lat pulldown machine 4x8
Lying t-bar row machine 4x8

Rug 2
Pull-ups 1/2/3/4/5/6/5/4/3/2/1 (30-45 sec rust, uitbreiden naar piramide met 8 reps)
Deadlift 4x15
SS1: Wide grip pulldown behind the neck 4x15
SS1: Close grip pulldown front 4x15
SS2: Bent over row 4x15
SS2: Standing t-bar row 4x15
Back extension machine 4x5
Dumbell shrugs 4x20

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Benen
Squat: 4x8
Leg press: 4x8
Leg extension: 4x15
Dumbell lunges: 4x10-heen-en-terug
Stiffed dumbell deadlift: 4x10
Leg curl: 4x15
Hip thrust 4x10
Calve raise bodyweight 4x30
Standing calve raise machine 4x15
Seated calve raise 4xfailure

Ben zelf niet vies van een beetje volume, maar dit is wel erg overdreven. En waarom minder reps? Je wordt sterker en spreekt andere spiervezels aan. En uiteindelijk, hoe sterker, hoe meer massa.

Ben zelf niet vies van een beetje volume, maar dit is wel erg overdreven. En waarom minder reps? Je wordt sterker en spreekt andere spiervezels aan. En uiteindelijk, hoe sterker, hoe meer massa.

Top dat je het belachelijk vind, maar je zegt niet wat anders moet?

Top dat je het belachelijk vind, maar je zegt niet wat anders moet?

Zou zelf überhaupt geen spiergroepen splitschema meer gaan doen want dat is niet erg effectief (als natty). Doe zelf nu push/pull/legs, maar de split van Arnie kan ik ook wel aanraden:
Borst/rug, schouders/armen, benen, herhaal

Als je echt borst alleen wilt pakken is meer dan het volgende niet nodig..

borst 1
Dumbell press 5x3
Incline dumbbell press 3x5-8
Decline bench press 3x8-12
Cable crossover 3x15

Borst 2
Dumbell press 3x5
Incline dumbell press 3x8-12
Dumbell pullover 3x8-12
Dumbbell flyes 3x15

Tijdje rustig geweest. Alles goed?
Ben het wel met Wovano eens. Als natty is de spiergroei vooral in de eerste 24 uur na training, alleen als je AAS gebruikt houdt die groei dagen aan. Die split schema's zijn vooral voor gebruikers ontworpen en niet-gebruikers kunnen beter 2x per week een spiergroep pakken.
En kracht ontwikkelen doe je vooral bij lage rep ranges, 8x is netaan laag, maar bij 5 reps kan je toch weer een zwaarder gewicht pakken ;)
Afwisselen met dagen waarbij je high rep ranges doet voor de zelfde spieren is helemaal niet verkeerd.
Of zoals wovano, de dag met een laag rep oefening beginnen, gevolgd door 1 of 2 varianten hiervan maar dan met hoog reps, is misschien nog beter.

Zou zelf überhaupt geen spiergroepen splitschema meer gaan doen want dat is niet erg effectief (als natty). Doe zelf nu push/pull/legs, maar de split van Arnie kan ik ook wel aanraden:
Borst/rug, schouders/armen, benen, herhaal

Als je echt borst alleen wilt pakken is meer dan het volgende niet nodig..

borst 1
Dumbell press 5x3
Incline dumbbell press 3x5-8
Decline bench press 3x8-12
Cable crossover 3x15

Borst 2
Dumbell press 3x5
Incline dumbell press 3x8-12
Dumbell pullover 3x8-12
Dumbbell flyes 3x15

Tijdje rustig geweest. Alles goed?
Ben het wel met Wovano eens. Als natty is de spiergroei vooral in de eerste 24 uur na training, alleen als je AAS gebruikt houdt die groei dagen aan. Die split schema's zijn vooral voor gebruikers ontworpen en niet-gebruikers kunnen beter 2x per week een spiergroep pakken.
En kracht ontwikkelen doe je vooral bij lage rep ranges, 8x is netaan laag, maar bij 5 reps kan je toch weer een zwaarder gewicht pakken ;)
Afwisselen met dagen waarbij je high rep ranges doet voor de zelfde spieren is helemaal niet verkeerd.
Of zoals wovano, de dag met een laag rep oefening beginnen, gevolgd door 1 of 2 varianten hiervan maar dan met hoog reps, is misschien nog beter.
Eens met beide.

De eerdere schema's zijn echt teveel kerel! Of je moet ons nog wat erbij vertellen ;)

Wat is het meest optimaal als natty en je pakt na elke 6 dagen rust

Voor mij zou 6 dagen trainen echt te weinig rust zijn. Maar ik zie vooral een hoop jonge gasten wel 6 dagen in de week doen. Ze herstellen natuurlijk sneller dan een oudje, maar misschien is het ook voor hen niet optimaal. Je groeit tenslote door rust en goed eten, de training is alleen de prikkel om te gaan groeien.
Push-pull-legs is een schema dat een hoop natties heel prettig vinden, en als je 4 of 5x per week traint dan schuift dat iedere keer door. Bij 6x zou dat P-P-L-P-P-L zijn. Maar misschien vind jij het niks.

-

Laatst bewerkt:
Jij bent de enige die kan beoordelen of iets voor je werkt of niet, door het gewoon te doen.

Ooit UB/LB geprobeerd? 2 dagen trainen en 1 dag rust. Voor mij werkt dit het beste ben ik inmiddels wel achter..

Ooit UB/LB geprobeerd? 2 dagen trainen en 1 dag rust. Voor mij werkt dit het beste ben ik inmiddels wel achter..

Nee nog niet geprobeerd! Zo veel rust is voor mij ook niet te doen als ik eerlijk mag zijn. Ik ga dit gewoon even aanhouden en kijken of het werkt voor mij.

Wel bedankt voor je suggestie!

Veel rust?! Je traint dan 4-5 x per week he ;)

Een ding is zeker en dat is dat iedere training een spiergroep helemaal ram-vol zit:fire:

Ook niet verkeerd IMO!:thumbs: Succes en tof dat je je gewoon aan je plan houdt!:D

Terug
Naar boven