XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Sterk man die dumbel press! Hopelijk pakt het reversen goed uit!

Gains will be made!

• Topic Starter Topic Starter
Het niet bijhouden levert voor mij alleen voordelen op. Alle gewichten onthouden is best lastig en opschrijven kost gewoon teveel tijd in de gym en raak uit mijn flow, desondanks de dumbell press wel onthouden van vandaag:
10x22kg
8x30kg
8x32kg
8x34kg
5x36kg
5x38kg
4x40kg

Gewichten zijn per dumbell, toch best trots op!

Ik schrijf de oefeningen en reps van te voren al uit, dan hoef ik alleen te noteren als ik iets niet haal.
En... dat zijn super db presses man! Een heel stuk boven je lichaamsgewicht (die 80 kg :eek:)

Ik schrijf de oefeningen en reps van te voren al uit, dan hoef ik alleen te noteren als ik iets niet haal.
En... dat zijn super db presses man! Een heel stuk boven je lichaamsgewicht (die 80 kg :eek:)

Ja dat klinkt wel makkelijk! Ik hou het voor zover eventjes zo aan, het gaat lekker nu! Wellicht dat ik in de toekomst weer hele trainingen plaats. Nu wil ik hier nog wel actief blijven door te vermelden hoe het allemaal gaat (training, voeding, testwaarde etc.)

Macros verhogen gaat goed, bingen is compleet verleden tijd. Afgelopen vrijdag weer ayce-sushi en zo'n dag eet ik over de dag wat minder maar de dagen ervoor of erna compenseer ik niet en houdt ik me aan mijn macros. Ik maak wel bewustere keuzes zoals 1 bolletje ijs i.p.v. 4 en niet als ik thuiskom nog snacken etc. zoals dat een half jaar geleden nog wel het geval was.

Wow! Sterke dumbel presses man!!:D:D

Macros verhogen gaat goed, bingen is compleet verleden tijd. Afgelopen vrijdag weer ayce-sushi en zo'n dag eet ik over de dag wat minder maar de dagen ervoor of erna compenseer ik niet en houdt ik me aan mijn macros. Ik maak wel bewustere keuzes zoals 1 bolletje ijs i.p.v. 4 en niet als ik thuiskom nog snacken etc. zoals dat een half jaar geleden nog wel het geval was.

Klinkt goed man. Dat bingen dat was echt omdat je lichaam schreeuwde om calorieen na een hele week strenge tekorten. Nu is het allemaal meer in evenwicht.

Wow! Sterke dumbel presses man!!:D:D

Thanks nog!

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Klinkt goed man. Dat bingen dat was echt omdat je lichaam schreeuwde om calorieen na een hele week strenge tekorten. Nu is het allemaal meer in evenwicht.

True!

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

True!

Status-update:

Het plan was eerst om half mei een korte cut te volgen, maar de plannen zijn gewijzigd. Ik ga nu nog een paar weken geleidelijk verhogen en dan op onderhoud zitten of verhogen als ik dan zelfs afval.

De huidige macros zijn:
163gr eiwitten
65gr vet
365gr carbs

Gewicht:
65,4 (10kg zwaarder als mijn 'droge' dieptepunt)

Mijn voeding over de dag:
Ochtend en middag neem ik een low cal, high volume schaal met oats (havermout, ei-eiwitten, eiwitpoeder, pindakaas, yoghurt en psyllium husk) en de rest van de macros tijdens het avondeten IIFYM-style. Zo had ik afgelopen week een keer dit:

Schaal met:
300gr tomaat
200gr komkommer
100gr atjam tjampoer

Bakje met:
30gr cashew honing noten

Ovenschaal met:
1,5kg roseval aardappelen (uit de airfryer)
275gr kipfilet
125gr banaan
2 eieren
40gr pindasaus
30gr zoete soja saus
30gr oester soja saus
150gr slankie smeerkaas

Laatst bewerkt:
Op naar de 70kg!

You whot mate! 1.5kg aardappels in een meal? Niet dat ik het niet weg krijg..maar toch..

Je eet dus feitelijk 2 meals per dag?:D

You whot mate! 1.5kg aardappels in een meal? Niet dat ik het niet weg krijg..maar toch..

Nee drie haha. Ontbijt, lunch en diner

---------- Toegevoegd om 08:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:14 ----------

Ja in blokjes en dan 'frituren' zonder vet haha

Ik heb wel ff gechecked of je niet aan het bull shitten bent ;) Op 4 feb was het 61.3 nu 65.4. Dat is 1.3 kg/maand erbij. Goeie vooruitgang dus! En ik denk dat het een goeie beslissing is om niet te cutten als het niet nodig is. Wordt de kracht ook langzaam meer?

Gaat dat trouwens goed zo'n air-fryeer?

Ik heb wel ff gechecked of je niet aan het bull shitten bent ;) Op 4 feb was het 61.3 nu 65.4. Dat is 1.3 kg/maand erbij. Goeie vooruitgang dus! En ik denk dat het een goeie beslissing is om niet te cutten als het niet nodig is. Wordt de kracht ook langzaam meer?

Gaat dat trouwens goed zo'n air-fryeer?

Huh bullshitten? Met wat?

Ja airfryer is echt top, ben een beetje anti-frituur maar dit ding kan alles maken!

Huh bullshitten? Met wat?

Ja airfryer is echt top, ben een beetje anti-frituur maar dit ding kan alles maken!

Just teasing.... omdat 10 kg erbij bijna te mooi is om waar te zijn. Daarom keek ik nog even terug, ik wist dat je nog een keer een tussenstand had gepost. Nee, je bent gewoon goed bezig!

Lekker bezig man, goede dedication. Welke weg je ook kiest, je kiest voor 3 maaltijden. Heerlijk, doe ik ook en je ziet, progressie is er gewoon. Nice!

Just teasing.... omdat 10 kg erbij bijna te mooi is om waar te zijn. Daarom keek ik nog even terug, ik wist dat je nog een keer een tussenstand had gepost. Nee, je bent gewoon goed bezig!

Thanks voor het compliment!

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Lekker bezig man, goede dedication. Welke weg je ook kiest, je kiest voor 3 maaltijden. Heerlijk, doe ik ook en je ziet, progressie is er gewoon. Nice!

Dankjewel voor het compliment! Ja drie maaltijden gaat me beter af. Wellicht nu naar de 70kg en dan een mini-cut en daarna over de 70kg

Laatste weekjes ging het vetpercentage iets te snel omhoog. Heb zelfs (op een vreemde weegschaal em voor de ontlasting 70.6 gewogen). Besloten met coach om een mini-cut te doen van max. 6 weken (geen dag langer!).

Eerste dagen zijn toch wel aanpoten hoor, maar probeer mijn trainingen op hetzelfde niveau te houden (meestal zwaarder zelfs), laat de auto staan en fiets naar de gym en station (voor school). Mijn insteek is om deze weken gewoon ff een 'man the f**k up' gevoel te laten ontstaan waarbij ik niet moet zeiken over wat minder energie en eten. Laatste periode van het jaar voordat ik het afstudeerjaar in mag dus het is even gewoon verstand op nul en deze weken laten voorbij vliegen door hele dagen bezig te zijn (school, werk, gym).

Ben benieuwd wat er uit de mini-cut te halen valt

OK, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Je moet ook ff bedenken wat je wilt: het hele jaar shredded, maar dat gaat ten koste van spiergains, of periodes van (lichte) bulk waar je flink spier kan aanzetten, afwisselen met cut. Met jouw leeftijd en bouw moet cutten volgens mij super makkelijk gaan.
Zo wie zo zijn er grote vorderingen gemaakt, want afvallen en eten zijn nu geen obsessie meer (toch?) en lekker wat massa er bij.

OK, ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Je moet ook ff bedenken wat je wilt: het hele jaar shredded, maar dat gaat ten koste van spiergains, of periodes van (lichte) bulk waar je flink spier kan aanzetten, afwisselen met cut. Met jouw leeftijd en bouw moet cutten volgens mij super makkelijk gaan.
Zo wie zo zijn er grote vorderingen gemaakt, want afvallen en eten zijn nu geen obsessie meer (toch?) en lekker wat massa er bij.

Nee eten is meer bijzaak, hoop dat het goed komt. Hoe denken jullie over spierverlies m.b.t. een mini-cut?

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Ik kies denk ik voor bulk-cut als ik dan moet kiezen, maar het liefst zo langzaam mogelijk dat blokjes zichtbaar blijven!

Terug
Naar boven