Ik vind je squat er al stukken beter uitzien, ook goed onder par zonder buttwink. Wel zie ik dat je zwaartepunt naar voren shift onderin de lift waardoor de spanning op je tenen komt te staan ipv de hakken.
M.i. is dat de enige fix die ik zo snel kan zien. Bovenrug is mooi recht en je hebt geen last van goodmorning beweging. Wellicht grip width wat smaller, maar dat is meer personal preference.
Van jou hebben we ook lange tijd niets vernomen zeg! Nog wel altijd aan het trainen?!
Bedankt voor je feedback. Dat wordt gewaardeerd.
ik kwam er zo een 2 maand geleden achter, dat ik eigenlijk altijd heb gesquat met een arch/hyperextensie in mijn rug. Ik begrijp niet dat het mij/anderen hier niet eerder is opgevallen, maar dat is dus inmiddels min of meer gefixd en het squaten voelt 10x beter.
Zou het naar voren komen een resultaat zijn van mijn beroerde dorsiflexie? Ik kan geen andere reden bedenken in ieder geval!
Ik zou de barbell gaag nog wat smaller pakken, maar daar zijn mijn schouders het helaas niet mee eens.
Wat betreft je RDL: ROM is goed, maar je maakt er nu meer een halve deadlift van. Probeer tussen een stiff-legged en conventional deadlift in te zitten. Zo krijg je meer hamstring activatie, wat nou precies de bedoeling is van de oefening.
Dat gevoel had ik al een beetje. De glute activatie bovenin zit nu goed, maar misschien kom ik nog iets te diep nu..
Ik zie geen Roemeens doodtillen? Alleen squat.
Te oud voor Instagram Neet?

Even op het pijltje aan de rechterkant van het filmpje klikken ;-)
Heb inmiddels wel je KB swing filmpje gezien. Goed de p**mel naar voren iedere keer (dus glute activatie). Voor de rest ben ik ook nog maar nieuw en nog zoekende in de KB swing techniek.
Na zo een 3 x oefenen gaat hij nu erg goed. 16 kg vliegt omhoog. Het laatste setje ging nog een stuk beter dan deze, maar die heb ik helaas niet op film staan.
Verhip

Thanks.
No pun intended...
RDL wel goeie heupactie vlgs mij.
@JochemB : hoe krijg je hier meer spanning op de hams?
Het gaat om de hams en glutes he
Klopt, je ziet dat zijn glutes goed worden gebruikt. Het naar achteren hangen gaat ook goed. Knieën minder buigen terwijl het gewicht op de hakken wordt gehouden zorgt voor meer ham activatie. Wel goed opletten dat te allen tijde het zwaartepunt op de hakken blijft rusten, anders komt er een grote druk op de onderrug wat meestal als onplezierig (verzuring/backpumps) wordt ervaren.
Zoals ik zei, in die zin past Bas zijn form aan richting een SLDL.
Ik buig mijn knieeen inderdaad zodra ik het idee heb dat de rek eruit is. (yes, pun intended

).
Nu heb ik volgens mij prima hamstring mobiliteit en kan ik dus vrij diep komen. Ik zal het volgende keer eens proberen, zonder te buigen op de knieen. Alhowel het dan dus eigenlijk een SLDL is...
Ik begrijp je zo: het 'hangen' naar voren aan de onderrug ga je tegen door meer druk te geven op de hakken en dat doe je met de hams.
Spanning op de hamstrings en glutes houden door de hele lift. Hoe je dat doet moet je lekker zelf weten

.
Rdl begint altijd van boven,dus van uit een rack pakken. Ook is je rom wat te groot als je puur glute/hamstring wilt trainen.
Er is weing mis mee om het gewicht eerst op te pakken lijkt mij?
Ja, klopt wel. Nu buig ik op mijn knieen.