AndroidHealthClinic

bas: road to contest 2014

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
opeens weer super stijve-pijnlijke schouders uit het niets lekker dan, morgen upper body training , ga gewoon doen ...

Zou betekenen dat ik binnen 4 maanden 3 keer schouder blessure zo oplopen trigger point... beetje teveel van het goede

Met een bal heb ik meestal wel zo weer weg maar ja... Ik heb een onbelans in mijn schouders maar daar niks aan tedoen

Dus dit Zorgt er voor dat tijdens pull ups spieren rond rotator cuff teveel belast worden

http://www.youtube.com/watch?v=TIvIo70Z3eI

Laatst bewerkt:
Gadverdamme gozer! Schouderblessure's zijn echt ****ed up!

Hopelijk wordt het snel minder, dmv de bal

Ai schouderblessure...
Beetje rustig aan blijven doorgaan. Of wat was je van plan?

Valt tegen man zo met je schouder. Zijn er bepaalde bewegingen waarbij het op komt zetten?

• #1.265
Komt denk ik door barbell rows en pull ups.

maar weet het ook even niet meer, denk dat mijn lichaam geen upper /lower body training aan kan.

knieen doen wel weer pijn en schouder is wel stuk minder geworden.

maar even op deadlifts en squats op terug tekomen, ik geloof heilig in dat.het beste kracht en massa bouwers zijn, maar ook meest blessure gevoelige.

Blijkbaar heb ik wel de kracht maar niet juiste lichaam ervoor,
wat ik ook doe knie pijn blijft terug komen...

Laatst bewerkt:
Wat doe je in het ADL bas? Sta je veel gebogen, doe je zwaar fysiek werk?

In wat voor schoenen lift je?
tijdens het squatten en deadliften?

• #1.271
Hmm, daar kan het dus niet aan liggen.
Ben je onderhoudsmonteur ofzo, tijd terug liep ik stage bij een spuitgietbedrijf waar ik onderhoudsmonteur was. Dat hakte er flink in.

Nee ben interieur bouwer/meubel restauratie veel handeling met je handen, dus vandaar :(

Vandaag licht alles beetje getaint met rotator cuff oefeningen gaat de goede kant op.

2 Keer per dag masseren met tennisbal.

Huidige gewicht 78.5kg begin nu wel vet tegainen maar ook niet gek op 1,69m met 12% vet

In ;)

Loop je al bij een professional voor je klachten?

En die post bovenaan deze pagina over disbalans, is dat je eigen diagnose?

• #1.273
In ;)

Loop je al bij een professional voor je klachten?

En die post bovenaan deze pagina over disbalans, is dat je eigen diagnose?

nee nog niet, mijn schouder is disbalans tijdens bankdrukken en andere oefeningen (de rechter schouder)

Dus ik denk dat deze schouder ( rotator cuff spieren teveel belast worden en dus te weinig doorbloed wordt wat op een trigger point veroorzaakt, want ik kan gewoon trainen zonder pijn en arm alle kanten op bewegen zonder pijn.

Maar denk dat nog niet zoon gek idee is om even langs een sport arts langs te gaan voor een diagnose

Lijkt me ook niet zo'n gek idee met 3 blessures in 4 maanden tot in dezelfde regio :)

Ja best zwaar werk veel gebogen werk ook, Ook veel werk met hand gereedschap

Toevallig dat je de laatste dagen wat meer hebt gewerkt? Zou best kunnen dat door een toename in belasting op je werk, en dat bovenop het intensieve werk wat je al doet + ook nog progressief zwaar trainen je je belastbaarheid overschrijd.

Disbalans impliceert overigens dat bepaalde schouderspieren qua kracht achterlopen of niet goed aangestuurd worden, in dat geval is het gewoon een kwestie van de juiste spieren trainen.

Ga even langs een arts ja, vooral omdat je aangeeft dat je al meerdere blessures in hetzelfde gebied hebt gehad.

• #1.277
Gaat eigenlijk wel goed, knieën doen bijna geen pijn meer schouder geld het zelfde voor maar ga maandag toch een afspraak maken zekere voor het onzekeren

Vandaag armen getraint XD doe normaal nooit apart , maar dat wel minst belastend.

Hele goede warming up vlot schouders gedaan .

rotator cuffs/ chin ups 3x12/15

Dubbel standing rows bent over raises 2x12

internal/ external L - fly 's

dips

4 setjes bw

Staande dumbel exstesions achter het hoofd

12x 18kg
12x22kg
8x24kg
8x26kg
6x28kg

Rope pull downs

3/4 setjes 27-40kg

Hammer curl

8x20kg
6x22kg
8x18kg
10x14kg

Strict form

Barbel reverse curls

10x20kg
10x20kg
10x20kg

nog wat schouder oefeningen

Ook weleens lekker om armen los te pakken!:thumbs:

Je hebt hoe dan ook een gruwelijke bodyweight bij je lengte man! bijna 80kg op 12% is niet meer dan netjes! Ben dan ook erg benieuwd hoe de contest dit jaar voor je uit gaat pakken!:D

Ook weleens lekker om armen los te pakken!:thumbs:

Je hebt hoe dan ook een gruwelijke bodyweight bij je lengte man! bijna 80kg op 12% is niet meer dan netjes! Ben dan ook erg benieuwd hoe de contest dit jaar voor je uit gaat pakken!:D

+1

& armen alleen aanpakken: :sd: - maar wel leuk =$

Arms only!
Was het de moeite waard?

Terug
Naar boven