AndroidHealthClinic

bas: road to contest 2014

Ik de helft van jouw afstand met mijn fiets in mijn nek. Sleutel kwijt altijd +1.

Je fysiek ziet er top uit man! Ben benieuwd hoe de contest je afgaat :)

Lekker nachtje gehad dan, haha! 7km lopen snachts is best een eind..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.307
Training: Pull

Beetje aan het rommelen geweest :P Deadlifts weer techniek verbeterd vandaar laag in gewicht.

Volgende week ga ik cutten ja ik weet het is veelste vroeg XD, Maar ik voel mij niet zo lekker in mijn vel op 12/13% vp.

Het is ook een beetje mijn eigen schuld, ben deze maand niet 100% voor gegaan met mijn voeding schema beetje de kantjes eraf gelopen

Morgen benen trainen yeah!

Warming up schouders:

rows/rotator cuffs.

4x15/20 reps

------------------------------------------------------------------------------------

Chin ups:

12xbw
10xbw
5xbw+15kg
4xbw+15kg
10xbw

Dumbel rows:
12x26kg
10x30kg
7x32kg

strikt anders voel ik ik het niet

Cable rows small grip:
12x70kg
10x80kg
8/9x85kg
drop set:
2x15x45kg

speed Deadlifts:
10x90kg
8x110kg
15x110kg
(form check)

Facepulls:
12x27,5kg
12x32,5kg
12x22,5kg

Rear delt fly's (machine)
12x25kg
12x30kg

Hammer curl Superset reverse barbell curl:

Hammer:---SS ---Barbell:
6x22kg SS 12x25kg
8x18kg SS 12x25kg
12x12kg SS 12x20kg

Exsternal/internal rotations:

2x12 beiden kanten

Kcal: 3250

Laatst bewerkt:
Lol waar is 15 x 110 goed voor :p ?

Beetje groot lettertype gebruikt ook niet?

Hoe zeker ben je van je 12 - 13 % vetpercentage? Kan mij moeilijk voorstellen dat je dat te hoog vind. Daarnaast is dat juist het ideale vetpercentage om op te bouwen. Waarom zou je het jezelf expres moeilijk maken?

Verder netjes getraind!

• #1.309
Lol waar is 15 x 110 goed voor :p ?

Beetje groot lettertype gebruikt ook niet?

Hoe zeker ben je van je 12 - 13 % vetpercentage? Kan mij moeilijk voorstellen dat je dat te hoog vind. Daarnaast is dat juist het ideale vetpercentage om op te bouwen. Waarom zou je het jezelf expres moeilijk maken?

Verder netjes getraind!

Normaal doe ik 3x5x140/150kg maar had 2 weken gelden die schouder blessure opgelopen 2 dagen na dat ik (pull training) had gedaan,
Nu is de blessure eigenlijk volledig herteld maar wou toch nog even kijken of ik fout kon zien in mijn techniek.

Ik ben natuurlijk niet echt zeker van mijn vp , maar de 3 punts meeting geeft 11/12% aan
maar pak altijd 1/2% meer, omdat ik persoonlijk vind dat die dingen niet accuraat genoeg zijn

Ik zal dat artikel eens door spitten, alvast bedankt

Nette training hoor gozer!:thumbs:

Sterke chins en 110kg met snelheid liften is zeker niet verkeerd hoor:D

Waarom cutten? Maak je toch niet druk om dat laagje vet joh ;)
Verder een prima training zo te zien.

Haha idd, je hebt een goed fysiek en hebt nu nog mooi de kans om massa te pakken. Jij hoeft echt niet veel te zakken in VP. Mooie training man!

• #1.313
Training: Legs :D:D

Front squats:
12x50kg
10x70kg
7x80kg

Back ATG squats:
4x110kg
4x110kg

Moest makkelijk 2x5 zijn...

leg extension
15x60kg
12x60kg
2x12/15x45kg

Stiff leg deadlift
10x60kg
10x80kg
7x90kg
10x60kg

Plate loaded seated calf raises SS- toe press

calf raises----ss-----toepress

12x50kg ss 15x150kg
15x50kg ss 20x150kg
20x40kg ss 25x150kg (rep out that burn :P)

Leg raises:

4x10/20 reps

---------- Toegevoegd om 22:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Haha idd, je hebt een goed fysiek en hebt nu nog mooi de kans om massa te pakken. Jij hoeft echt niet veel te zakken in VP. Mooie training man!

Waarom cutten? Maak je toch niet druk om dat laagje vet joh ;)
Verder een prima training zo te zien.

Voel me snel dik XD Zeker als ik mijn fysiek met mei vergelijk van dit jaar, lijkt het dat ik achteruit ben gegaan wat natuurlijk niet zo is.

Eten voor spiergroei: Deel 1 – gunstige vetpercentagezone
(victor mooren)

---------------------------------------------------------------------------

4-9% lichaamsvet = *5,6-5,7 nmol/l6
5-7% lichaamsvet = 14,6-19,3 nmol/l5
*10% lichaamsvet = 24,9-27,1 nmol/l2,5
12-15% lichaamsvet = 25,8-23,0 nmol/l2,7

16-30% lichaamsvet = 19,3-6,8 nmol/l2,6,7

ls we naar het testosterongehalte en de insulinegevoeligheid kijken dan kan je de conclusie trekken dat *10% lichaamsvet de ondergrens en *15% de bovengrens is om een efficiëntere spiergroei na te streven. Nog een belangrijke factor waarom deze zone gunstig is voor spiergroei is omdat je dan kan profiteren van een gunstigere hefvermogen.

Onder hefvermogen versta ik het extra lichaamsgewicht (water en lichaamsvet) dat meewerkt om kracht te produceren. Door een calorie-overschot neemt niet alleen de vetmassa toe, maar neemt de vetvrije massa ook toe. Een groot deel van deze vetvrije massa is voornamelijk water.17,18

Onder de 10% lichaamsvet verlies je steeds meer hefvermogen terwijl het hefvermogen boven de 15% steeds meer blijft toenemen. Dit kan de progressie van spiergroei maskeren, aangezien het net zo goed het vet en vocht kan zijn wat bijdraagt aan de progressie. Vandaar dat het belangrijk is om naar de relatieve krachtfactor te kijken.

Er kan goed van het hefvermogen geprofiteerd worden als het lichaamsgewicht toeneemt. De bewegingsbaan neemt met sommige oefeningen af, het zwaartepunt wordt met sommige oefeningen gunstiger en extra lichaamsvet werkt als een soort van veer/katapult. Dit zorgt ervoor dat er potentie is om meer gewicht te verplaatsen = meer spierschade te creëren; wat resulteert in een snellere spiergroeitoename.

Een krachttoename in een matig tot hogere herhalingreeks staat gelijk aan spiergroei. Iemand die een gemiddelde bouw heeft en zijn squat van 5x120kg naar 5x160kg brengt, zal geheid grotere beenspieren ontwikkelen.19,20

zit nu op 12/13% zou er e.v.t dus nog 1/2% bij kunnen?

vp 14/15% zijn op 80/82kg, ongeveer 0.5kg per week dus nog ongeveer 45/60 dagen bulken?

boven de 15% vet gaat langezam het viscerale vet omhoog maar je bent dan wel sterker.
En hoe lager je vp wordt hoe minder snel je kracht omhoog gaat

Nette training hoor gozer!:thumbs:

Sterke chins en 110kg met snelheid liften is zeker niet verkeerd hoor:D

Bedankt :D

De ideale zone qua test waarden is inderdaad 10-15%. Waarbij hij schrijft dat 12-15% ideaal is.

Ik denk alleen dat de meeste van ons eens hun ogen open moeten gaan doen wat betreft wat mogelijk is als 'average joe'.

Als ik namelijk zo je stats bekijk verwacht ik namelijk niet dat je er nog veel massa op gaat plakken. Je bent relatief gezien een stuk zwaarder dan ik namelijk. IMO kan de kwaliteit of veroudering van je spiermassa nog wel wat brengen, maar naar mijn mening wordt het een jarenplan om er nog 5kg VVM op te zetten of je moet gezegd zijn met meso genen.
Oeveloos bulken zoals veel hier op DBB graag roepen brengt je naar mijn mening nergens..

Overigens wil ik je hier niet mee ontmoedigen, maar denk gewoon dat als jij jezelf te vet vind dat het goed is er een langzame (erg belangrijk!) cut in te gooien..

*LET OP! Bovenstaande bevat een hoop bro-science en meningen van mijzelf:o*

Daarom ook recompen Marvin! :o Lees je daar nou toch eens over in.

Recomp bulk tot 15% en daarna recomp cut tot -11%. Dan ben je wel flink wat maanden verder en pak je het rustig aan, zonder onnodige vet gains.

Daarom ook recompen Marvin! :o Lees je daar nou toch eens over in.

Recomp bulk tot 15% en daarna recomp cut tot -11%. Dan ben je wel flink wat maanden verder en pak je het rustig aan, zonder onnodige vet gains.
IK doe al tijden recomp...maar verwacht ook daar niet van dat je oneindig blijft gainen..

Bas is 1.69 en weegt 78kg bij 12%..ik zelf ging altijd uit van je lengte - 100cm + 5kg (bij 6-7%) is haalbaar voor bijna iedereen, maar dat kost tijd, veel tijd

..of 1 goede knalkuur..

Voor Bas geldt dan 168-100 + 5kg = 73kg @ 6%. Alles daarboven wordt strijden, vechten en optimaliseren...

..of kuren..

Klopt daar heb je zeker gelijk in Marvin, ik had even geen overzicht van zijn lengte + gewicht.

Echter als ik naar foto's kijk moet er zeker nog wel winst te behalen zijn. Gewicht zegt natuurlijk ook niet alles.

Klopt daar heb je zeker gelijk in Marvin, ik had even geen overzicht van zijn lengte + gewicht.

Echter als ik naar foto's kijk moet er zeker nog wel winst te behalen zijn. Gewicht zegt natuurlijk ook niet alles.
Het staat me bij dat Bas redelijk buffe benen heeft..dat scheelt al aardig wat!:thumbs:

Maar daarom zei ik ook dat hij zeker nog kan verbeteren qua kwaliteit. Heb dat bij mezelf ook gezien..soms wordt het spiervolume niet groter, maar zie je de vorm gewoon beter worden.:D

Broscience all over the place!

Maar er zal vast een kern van waarheid inzitten.

Nice log man veel succes :thumbs:

Terug
Naar boven