XXL Nutrition

bas: road to contest 2014

En vanuit welk opzicht bedoel je dit dan?

Ik zou sowieso niet weten wanneer dorsaalflexie in het bovenste sprongewricht de beperkende factor of überhaupt een factor van invloed heeft bij zowel stiff legged deadlifts als bij romanian deadlifts..

Bij de squat daarentegen..

Oeps dat moest plantairflexie natuurlijk zijn :o:o stom van me.

Oeps dat moet plantairflexie natuurlijk zijn :o:o stom van me.

En nog weer de vraag: hoe bedoel je dat?

Er is bij SLDL helemaal geen sprake van plantairflexie, en bij de RDL is er bij het concentrische deel van de ROM maar een paar graden plantairflexie en die is ook nooit de beperkende factor.

En nog weer de vraag: hoe bedoel je dat?

Er is bij SLDL helemaal geen sprake van plantairflexie, en bij de RDL is er bij het concentrische deel van de ROM maar een paar graden plantairflexie en die is ook nooit de beperkende factor.

Er zal zeker wel plantairflexie op moeten treden anders kukel je voor over, dan wel de efficiëntie van je lift verminderen.

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

Wellicht maakt dit mn opmerking duidelijker: als je in je heup anteflecteert zal je bekken zich toch op een manier richting dorsaal moeten bewegen, anders val je om (i.e plantairflexie in BSG & flexie van de knieën).

Er zal zeker wel plantairflexie op moeten treden anders kukel je voor over, dan wel de efficiëntie van je lift verminderen.

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

Wellicht maakt dit mn opmerking duidelijker: als je in je heup anteflecteert zal je bekken zich toch op een manier richting dorsaal moeten bewegen, anders val je om (i.e plantairflexie in BSG & flexie van de knieën).

Ik snap je punt nog steeds niet helemaal Daan. Als ik plantairflexie invul op je eerste zin komt er nog niet veel uit.

Die paar graden plantairflexie die je maakt bij SLDL's kunnen nooit een beperkende factor zijn.

Je zal bij deze oefeningen nooit ook maar in de buurt komen van de eindstand van plantair- dan wel dorsaalflexie.

Ik snap je punt nog steeds niet helemaal Daan. Als ik plantairflexie invul op je eerste zin komt er nog niet veel uit.

Die paar graden plantairflexie die je maakt bij SLDL's kunnen nooit een beperkende factor zijn.

Je zal bij deze oefeningen nooit ook maar in de buurt komen van de eindstand van plantair- dan wel dorsaalflexie.

Even uitgaande van de ideale lift wel (dus de bar boven het midden van voet, dicht bij het draaipunt). Maar oke, misschien heb ik dat eerste niet handig verwoord. Plantairflexie in het BSG an sich zal over het algemeen niet direct de beperkende factor zijn. Dat zullen de hamstrings eerder zijn, maar daarmee beperk je effectief dus ook verdere plantairflexie (er vanuit gaande dat de hoek met het maaiveld hetzelfde blijft). Afhankelijk van de verhouding van onderste extremiteit & romp kan ik me overigens voorstellen dat de eindstad nog best wel eens bereikt zou kunnen worden.

Snap je het tweede deel wat ik had toegevoegd wel? Dan even bovenstaande terzijde gelaten demonstreert dat nog steeds m'n originele punt: dat je voor een ideale uitvoering altijd iets door de knieën zal moeten gaan, aangezien je met gestrekte benen altijd door myogene, dan wel articulaire structuren beperkt word.

• Like
Waarderingen: FTIO
Even uitgaande van de ideale lift wel (dus de bar boven het midden van voet, dicht bij het draaipunt). Maar oke, misschien heb ik dat eerste niet handig verwoord. Plantairflexie in het BSG an sich zal over het algemeen niet direct de beperkende factor zijn. Dat zullen de hamstrings eerder zijn, maar daarmee beperk je effectief dus ook verdere plantairflexie (er vanuit gaande dat de hoek met het maaiveld hetzelfde blijft). Afhankelijk van de verhouding van onderste extremiteit & romp kan ik me overigens voorstellen dat de eindstad nog best wel eens bereikt zou kunnen worden.

Snap je het tweede deel wat ik had toegevoegd wel? Dan even bovenstaande terzijde gelaten demonstreert dat nog steeds m'n originele punt: dat je voor een ideale uitvoering altijd iets door de knieën zal moeten gaan, aangezien je met gestrekte benen altijd door myogene, dan wel articulaire structuren beperkt word.

Het spijt me zeer, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Maar het is echt te veel werk om dat uit te typen, daarnaast is dit een log en is die bedoeld voor iets anders.

Ik kan mij voorstellen dat je een fysiotherapie student of iets in die trent bent, maar je beweringen kloppen gewoon niet.

Ik ben ook zeer benieuwd of jij mij een filmpje kan laten zien van iemand die een SLDL dan wel RDL doet en in de eindstand van plantairflexie in het BSG komt...

Het spijt me zeer, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Maar het is echt te veel werk om dat uit te typen, daarnaast is dit een log en is die bedoeld voor iets anders.

Ik kan mij voorstellen dat je een fysiotherapie student of iets in die trent bent, maar je beweringen kloppen gewoon niet.

Ik ben ook zeer benieuwd of jij mij een filmpje kan laten zien van iemand die een SLDL dan wel RDL doet en in de eindstand van plantairflexie in het BSG komt...

Valt vrij weinig mee oneens te zijn. PM anders de uitleg als dat je beter lijkt. Maar om te zeggen dat iets niet klopt om het vervolgens niet uit te leggen... :o

Volgens mij lees je de door jou gequote post verkeerd, zie werkelijk niks wat niet zou kloppen. Maak maar is een schematische tekening van een SLDL; om de romp paralel met de grond te krijgen (en de bar recht boven de voeten) zal je nog een flinke hoeveelheid plantair flexie nodig hebben (al helemaal als de onderste extremiteit relatief niet zo lang is in verhouding met de romp (wat bij Bas zeker het geval zal zijn))....

Maar dat even daargelaten, want dat was niet waar ik origineel op doelde. Dat was dat de hamstrings verdere plantaire flexie beperken (omdat mits de romp paralel (zelfde hoek) met de vloer blijft, verder plantairflexie ook de hoek anteflexie zou vergroten, wat door de hamstrings dus niet meer kan) & dat je dus altijd iets door de knieën moet, mits je de stang (met armen verticaal) boven het midden van de voet wilt hebben.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.428
??? :(

Fysio jargon all over the place :o.
Front squats heerlijk!
Voel mijn hamstrings overigens beter als ik ietsjes door mijn knieën zak.

• #1.431
push: Borst/triceps/schouders

Zat helemaal niks in.... Voel me al 2 weken leeg van binnen.

Warming up

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internal/external rotation met cable
2x2x12

Lateral external rotation
2x12/15

Brad press
1x20

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Incline bench press: 95%

speed warming up:
12x20kg
12x40kg

10x50kg
4x70kg (fail moest 5 zijn)
4x70kg (fail)

Flat Dumbel press: 100%
6x26kg
6x28kg
10x20kg....:mad:

Dumbell fly's
10x20kg
10x16kg
12x12kg

Super set with

Low-cable fly's: 90%

12/15x??
12x??

Frontpress:80%

10x20kg
5x40kg
3x45kg
3x50kg
5x40kg

Dit ging zo slecht...

Side raises/reardelt raises
10x7kg
10x9kg
gelijk
12x6kg (burn...)

2-hand tricep extension 87.5%
drop set: 3 sec rust
8x28kg
10x24kg
12x18kg
1 hand:
9x8kg

Tricep pull down (rope)

3 setjes 12/15 herhalingen

Komt wel goed man !

Laatst bewerkt:
Leeg van binnen? Beetje ziek of andere redenen?

• #1.434
Leeg van binnen? Beetje ziek of andere redenen?

Geen idee heb geen hoofdpijn niet misselijk, voel me moe en heb weinig energie.

Misschien meer water drinken, Ik drink tijdens het sporten wel 1/1,5liter water maar moet die avond 2/3 keer naar de wc...

Ontbijt 250ml water en op mijn werk maar 250/500ml water

Laatst bewerkt:
Geen idee heb geen hoofdpijn niet misselijk, voel me moe en heb weinig energie.

Misschien meer water drinken, Ik drink tijdens het sporten wel 1/1,5liter water maar moet die avond 2/3 keer naar de wc...

Ontbijt 250ml water en op mijn werk maar 250/500ml water

Drink al het dubbele van jou, misschien ligt het daar wel aan ja..

In je sig staat dat je 1x100 bencht, hoe komt het dat je maar 10x20 kg db press doet??:p

Achja toch goeie trainingen man! :D

Deloadje?

Even een weekje er tussenuit.

Kan sowieso nooit kwaad als je gewichten zelfs terug lopen in plaats van stagneren.

• #1.439
In je sig staat dat je 1x100 bencht, hoe komt het dat je maar 10x20 kg db press doet??:p

Mijn max is 5x30kg db press 20kg was meer van pomp setje XD

Mijn linker arm is aanzienlijk slapper, met bp valt minder op. Mijn rechter zou 32kg 5 reps kunnen, linker arm doet al moeilijk bij 28kg...

Gadverdamme Bas! Dat soort klachten zijn nooit chill!

Beetje 'winterdipje' misschien? Slik je al vitamine D, want dat is wat dat betreft ook wel een aanrader!

Terug
Naar boven