AndroidHealthClinic

Basic-Fit

Ik moet zeggen, omdat ik sochtends train, het niet zo druk is, het redelijk goed georganiseerd is....

Ik hoef voor alles van de IFC 5x5 schema niet uit een bepaalde hoek, omdat daar alles staat wat ik nodig heb(op de hyperextensions,crunches na).. Barbells,squat etc is allemaal goed geregeld.

Maar natuurlijk het is niet druk sochtends dus dat scheelt wel..

Ja waar ik kom ook alles in 1 hoek, als er niet te veel mensen voor mij zijn geweest. Anders ben ik langer klemmen en me zooi zoeken dan dat me training duurt.
Andere sportschool waar ik kom is wat kleiner maar wel beter geregeld.

Basicfit is een te commerciële gym net als planetfitness in VS. Ik heb er 1,5 jaar getraind en wat ben ik blij dat ik weg ben gegaan.

Basicfit is een te commerciële gym net als planetfitness in VS. Ik heb er 1,5 jaar getraind en wat ben ik blij dat ik weg ben gegaan.

Mits het niet te druk is moet je eigenlijk bij haast elke Basic Fit wel je ding kunnen doen.

Mits het niet te druk is moet je eigenlijk bij haast elke Basic Fit wel je ding kunnen doen.

Zal je vies tegenvallen bij hoeveel filialen ze simpele dingen niet eens hebben :p
Lees; squatrack, incline bench, oly bars, meer dan 200kg aan gewichten etc

• Topic Starter Topic Starter
Zit er veel verschil tussen een (incline)benchpress en een (incline) dumbell press?

Zal je vies tegenvallen bij hoeveel filialen ze simpele dingen niet eens hebben :p
Lees; squatrack, incline bench, oly bars, meer dan 200kg aan gewichten etc

Squatrack kan ik inkomen maar een incline bench heb je niet nodig.
Vaak als er plate loaded machines staan heb je ook wel meer dan 200kg aan free weights liggen en een bar kun je overal wel wegpakken.

Het is absoluut niet ideaal hoor maar imo niets mis mee.

maxresdefault.jpg

Damn, zoals ze het zelf al zegt:
'Ik ben verkocht.'

Squatrack kan ik inkomen maar een incline bench heb je niet nodig.
Vaak als er plate loaded machines staan heb je ook wel meer dan 200kg aan free weights liggen en een bar kun je overal wel wegpakken.

Het is absoluut niet ideaal hoor maar imo niets mis mee.

Nodig zeker niet nee, maar je verwacht wel dat een beetje 'sportschool' dit soort voorzieningen wel zou hebben. Toen ze bij de BF waar ik voorheen zat, plate loaded machines neerzette kwamen er niet eens extra schijven bij.

1 iemand legpressende en dan kan de rest praktisch niets meer, drama :roflol:

Nu was ik bezig met fitnessen en een gesprek gehad met een gast die claimt dat ICF 5x5 nutteloos is voor een beginner om massa te gainen doordat er veel te weinig reps zijn en ik beter naar een maandag(benen,kuit,schouders), woensdag(rug,biceps) en vrijdag(borst,triceps,buik) schema kon doen met veel reps en sets en minder gewicht....

Nu was ik bezig met fitnessen en een gesprek gehad met een gast die claimt dat ICF 5x5 nutteloos is voor een beginner om massa te gainen doordat er veel te weinig reps zijn en ik beter naar een maandag(benen,kuit,schouders), woensdag(rug,biceps) en vrijdag(borst,triceps,buik) schema kon doen met veel reps en sets en minder gewicht....

Als je in de typische beginnersval wilt trappen moet je zeker doen wat die gast zegt. Als beginner is het net belangrijk om te focussen op lagere reps om zo wat meer kracht te winnen. Door setjes curls van 20 reps te doen met 6 kg dumbbells ga je echt niet gespierd worden.

Hij heeft al ruim 30 jaar gefitnessed dus ik neem aan dat hij wel verstand van zaken heeft..
Wat hij meer zei is dat ICF een powerlifter schema is en minder massa aanmaakt dan een iets lichter schema waar je de onderdelen verdeelt over de week met meer reps.

ben een jaar geleden gestopt in die van Nijmegen

1 Flat bench
1 incline bench
Db's tot 36kg
sloeber stangen die buigen als je te veel deadlift (en ze blijven krom)
geen squatrack (nu wel hoorde ik laatst)
geen dip/pull up station etc
na 10:00 uur ochtends is het de hele dag druk
Vol met douchebags die willen super/drop setten tijdens spitsuur

Hij heeft al ruim 30 jaar gefitnessed dus ik neem aan dat hij wel verstand van zaken heeft..
Wat hij meer zei is dat ICF een powerlifter schema is en minder massa aanmaakt dan een iets lichter schema waar je de onderdelen verdeelt over de week met meer reps.

Of je kan je eens inlezen over wetenschappelijk onderbouwde trainingsschema's, in plaats van af te gaan op de claims van de eerste de beste curlbro in de lokale basic-fit. Ik eet al 22 jaar brood, ben ik nu ook een professioneel bakker?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben zelf wezen kijken bij de basic-fit harderwijk, man man man wat druk. En dan van die gasten die met z'n 6-en trainen, en dan omstebeurt :roflol:

Ook maar 1 losse barbell, altijd bezet ofcourse.

Kom maar eens kijken bij Studentensportcentrum Eindhoven,
dan weet je pas wat echte drukte is ;)

Ik loop jankend de gym uit als het zo druk is als je geen fl**ker kan doen.

Terug
Naar boven