AndroidHealthClinic

BB_

Nooit meer trainen of nooit meer mensen verbeteren?

@Bert , vind jij het dt of t-fouten?

• Topic Starter Topic Starter
Late reactie, wat internetproblemen en van mijn vakantie aan het genieten (en trainen uiteraard). Net in een koraalrif gezwommen, dus mijn voet staat in de fik, maar gelukkig niet giftig volgens de arts. :fire::laugh:
Welke smaak heeft de kleur blauw?
Ik krijg er een chemisch gevoel bij, waarschijnlijk omdat de meeste etenswaren van nature niet blauw zijn. Laten we het maar op zuur houden (of umami, dat is echt zo'n niet te plaatsen smaak, alsof het van een andere planeet komt).

Bedankt, interessante stuff. Ik associeer dagen van de week ook met kleuren. Cijfers niet.
Eerlijk is eerlijk. Velen hier zullen niet de informatie geven die jij hebt gegeven de afgelopen dagen. Dat gezegd hebbende.

Waarom ben je aan deze sport begonnen en wat is jouw "drive"
Toen ik 17 was en keuring voor Defensie deed, kreeg ik het advies dat wat krachttraining geen kwaad kon. Volgens mij het standaard advies voor iedere knul van 17 die er nog als een skinny jochie uit ziet. Niet dat ik direct slap was t.o.v. leeftijdsgenoten, maar een paar kilo's mochten er inderdaad wel op. Ik zat op basketbal en daar werden we op de training regelmatig afgebeuld. Echt op kracht trainden we niet, het beperkte zich tot push-ups, sit-ups, sprongkracht en rennen.

Samen met een maat ging ik vanaf toen, zonder verstand van zaken, 4x per week naar de sportschool. Compounds hadden we nooit van gehoord en we werken standaard het full-body rondje op de machines af (later kwam daar de bench en voor armen wat DB-oefeningen bij). Ondanks dat gingen we wel altijd maximaal en vond ik het gewoon superleuk om te knallen en motiveerde de progressie enorm. (Toch een kilo of 5 aan spiermassa in de eerste 6 maanden aangezet.)

Tijdens mijn KMA-opleiding is trainen er het eerste jaar niet van gekomen. Daarna heb ik dit weer opgepakt, maar ben ik ook meer gaan hardlopen. Uiteindelijk lid geworden van een atletiekvereniging (enkel loopgroep), maar krachttraining er wel bij blijven doen om niet het postuur van zo'n uitgehongerde Afrikaanse marathonloper te krijgen (en omdat ik het zonde vond al mijn spiermassa en krachtgains te verliezen). Door wat psychische (eet)problemen en te weinig eten in combinatie met het vele lopen ben ik toch wat massa kwijtgeraakt. Na de Rotterdam Marathon en Roparun in 2016 was ik het lopen een beetje beu en wilde toch meer resultaat uit mijn kracht- en massatraining halen. Een lang verhaal, maar waarom ik het nu doe is in de eerste plaats omdat ik het echt leuk vind en het mij een goed gevoel geeft en ik gewoon beter in mijn vel zit als ik dagelijks sport. Daarnaast is het ook een beetje een verslaving geworden, maar wel één die gezond is en ik met plezier uitvoer. Ik vind een gezonde levensstijl belangrijk (sporten, voeding, slaap) en voel mij hier fysiek en mentaal goed bij. Mijn autistische trekjes dragen er natuurlijk ook aan bij dat ik het liefst dit ritme vasthoud. Tot slot wil ik altijd doelen hebben en mezelf blijven ontwikkelen en verbeteren. Binnen BB is dit progressie boeken in kracht en spiermassa en zijn wedstrijden mooie doelen waar je naartoe kan werken en motivatie uit kan halen. Mocht je nog wat uitgebreidere informatie willen, kan ik nog wel een paar pagina's voltypen. Hoe ik in het leven sta en mijn kataktereigenschappen en -ontwikkeling dragen ook veel bij aan dit alles.

Dappere log hier. Maar ook een serieuze vraag, het valt mij op dat enkele daargelaten, veel bb-ers (ik hoop dat ik dit goed spel met alle spellingsfascisten hier) een kat hebben. Loopt er in huize Bert ook een pluisbeest rond?
Nee, ik houd wel van dieren, maar dieren hebben ook tijd en aandacht nodig en als ik een weekje in het buitenland zit voor mijn werk, maar ook op een gewone doordeweekse dag als ik met werken en trainen van 06.30-20.00 uur van huis ben vind ik het niet echt praktisch. Daarnaast horen dieren m.i. vrij in de natuur thuis, alhoewel dit voor gedomesticeerde dieren zoals honden en katten natuurlijk niet meer opgaat.
In. En hier ben ik ook wel benieuwd naar! Andere pluizenballen mogen ook vermeld worden. :cool:
Anderen ballen zijn gladgeschoren en niet pluizig ;).
Too much info, I know. :P
is er vroeger iets traumatisch gebeurt waardoor je zo in het leven staat
Ik ben als kind wel gepest, wat mij erg onzeker heeft gemaakt (i.c.m. mijn kataktereigenschappen die ik van mijzelf/genetisch al had). Laatste jaren ben ik op veel vlakken veel zelfverzekerder geworden, met name door hetgeen ik wel heb bereikt en doordat ik weet wat mijn zwakke én sterke punten zijn en deze nu veel beter kan plaatsen en relativeren. Soms komt die onzekerheid nog wel eens naar boven, m.n. als ik buiten mijn comfortzone treed. In mijn werk doe ik overigens helemaal niet graag routine-/lopendebandwerk en pak ik graag nieuwe en onbekende dingen op.
Ik mag overigens niet klagen over mijn kindertijd en jeugd, want ben blij met de opvoeding die ik heb gehad en heb het beter getroffen dan veel kids op deze wereld.

ik ben zo'n typisch voorbeeld van een hersenloze spierbundel dus eventuele spelfouten zijn mij niet aan te rekenen
Het is je vergeven (laten we het immers gezellig houden) en algemeen bekend dat bodybuilders hersenloze, AAS-spuitende, onopgeleide tokkies zijn.;)

Nooit meer trainen of nooit meer mensen verbeteren?
Haha! Nooit meer eten of nooit meer slapen? ;)
Dan ga ik toch voor nooit meer mensen verbeteren, maar dan moeten er wel wat stokslagen aan te pas komen om dat er uit te krijgen.
@Bert , vind jij het dt of t-fouten?
Dt-fouten, ook als het in een specifiek geval enkel om een 't' gaat.

Hey Bert, probeer toch wat mensen in je leventje toe te laten, mochten het nou vrienden zijn of een vriendin. Andere mensen zijn best leuk, je moet ze soms alleen even een kans geven, en neem een kat (maar dat laatste is mijn standaardadvies).:)

• Like
Waarderingen: BB_
Aangezien ik zelf dit topic ben gestart, wil ik ook eerlijk en open zijn.
Dus: ja.

animaatjes-liefde-140534.gif

Aaah wat lief !! :)

• Like
Waarderingen: BB_
Overdreven vriendelijke schoonmaker (ja, een kerel) hier in het hotel. Heeft ie dit voor mij achtergelaten. :roflol: Kappen man, is niet leuk.
IMG_20180928_174836.jpg

Hoeveel bench/squat/deadlift je?

Het is je vergeven (laten we het immers gezellig houden) en algemeen bekend dat bodybuilders hersenloze, AAS-spuitende, onopgeleide tokkies zijn.;)
Dus daarom zou je die spuit wel een keer willen proberen... Je "wilt" er ook bij horen :rolleyes: :roflol:

Je autistische trekjes worden wel minder wanneer je de de macht van de poes ontdekt..

Hoeveel bench/squat/deadlift je?
Deadlift: aangezien ik veel moeite heb met een correcte uitvoering en ik dit vond conflicteren met m'n beentraining, heb ik afgelopen jaar mij eerst op partials (Rack Pulls) gefocust. Hier kun je een stuk zwaarder op gaan, dus zou geen max. voor DL durven noemen. Rack Pulls 1x230 kg. Tijdens de cut heb ik nog weleens gedeadlift op 10 reps, 10x160 max.

Squat: slechts 3x120 kg (of 125-130 met discutabele ROM en uitvoering). Ja, ik weet het, it sucks.:sad:

Bench: 1x140 kg (overigens maar één keer gelukt op een goeie dag).

Dus daarom zou je die spuit wel een keer willen proberen... Je "wilt" er ook bij horen :rolleyes: :roflol:
Zeker. Dan kan ik ook al poserend rondjes lopen zonder t-shirt met een flesje water in mijn hand op Dominator en Masters of Hardcore. Nu ziet niemand mij staan. En natuurlijk Gorilla- en Gold's Gym-stringers/-tanktops dragen; nu zouden die als een gordijn om mijn lichaampje zwabberen. :roflol:
Je autistische trekjes worden wel minder wanneer je de de macht van de poes ontdekt..
:roflol:
WTF, dat moet auto-correct of een hack zijn. :P Ik weet als geen ander dat de -n enkel geplaatst wordt indien er geen zelfstandig naamwoord volgt en indien het refereert naar eerder genoemde personen (dus niet voorwerpen).

Deadlift: aangezien ik veel moeite heb met een correcte uitvoering en ik dit vond conflicteren met m'n beentraining, heb ik afgelopen jaar mij eerst op partials (Rack Pulls) gefocust. Hier kun je een stuk zwaarder op gaan, dus zou geen max. voor DL durven noemen. Rack Pulls 1x230 kg. Tijdens de cut heb ik nog weleens gedeadlift op 10 reps, 10x160 max.

Squat: slechts 3x120 kg (of 125-130 met discutabele ROM en uitvoering. Ja, ik weet het, it sucks.:sad:

Bench: 1x140 kg (overigens maar één keer gelukt op een goeie dag)

.
Waar heb je een coach voor ? een coach hebben en een discutabele squat diepte ? niet kunnen deadliften ? lel wut

Waar heb je een coach voor ? een coach hebben en een discutabele squat diepte ? niet kunnen deadliften ? lel wut
Coaching was vnl. online, behalve prep. Ik zeg enkel dat bij die gewichten de ROM/diepte twijfelachtig was, dus houd het maar bij 120 kg squat tot parallel. Ik zeg niet dat ik niet kan deadliften, vandaag nog gedaan. Om diverse redenen heb ik mij afgelopen jaar echter beperkt tot Rack Pulls. Komende periode wil ik mij meer op DL focussen. Volgens mij DL 80% van de BB'ers en mensen op dit forum (uitgezonderd PL'ers) niet, dus wat is je punt? Verder kan ik je niet helemaal volgen, omdat je zin niet helemaal lekker loopt en je precieze vragen niet echt duidelijk zijn.

Coaching was vnl. online, behalve prep. Ik zeg enkel dat bij die gewichten de ROM/diepte twijfelachtig was, dus houd het maar bij 120 kg squat tot parallel. Ik zeg niet dat ik niet kan deadliften, vandaag nog gedaan. Om diverse redenen heb ik mij afgelopen jaar echter beperkt tot Rack Pulls. Komende periode wil ik mij meer op DL focussen. Volgens mij DL 80% van de BB'ers en mensen op dit forum (uitgezonderd PL'ers) niet, dus wat is je punt? Verder kan ik je niet helemaal volgen, omdat je zin niet helemaal lekker loopt en je precieze vragen niet echt duidelijk zijn.
kan kloppen wat je zegt , ben namelijk stoned

Terug
Naar boven